برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
عناوین خواندنی ها

۹ حقیقت عجیب در مورد کلاغ‌ها؛ باهوش اما کینه‌ای

انسان‌ها مدت‌هاست که به حیله‌گری کلاغ‌ها و زاغ‌ها پی برده اند، همانطور که قرن‌ها در ادبیات فولکلور آن‌ها را دزد، حیله‌گر، حل‌کننده مشکلات، مشاوران خردمند خدایان یا حتی خود خدایان می‌دانستند.
منبع: برترینها
تاریخ: 1401/10/7

ازدواج نمی‌کنم، چون همه خواستگارهایم پشیمان می‌شوند

گاهی اوقات پیش می‌آید که چند خواستگار پشت سر هم بیایند و همه آن‌ها بعد از جلسه اول پشیمان شوند. راهکار برخورد دختر در برابر این مساله چیست؟ در پاسخ به ازدواج نمی‌کنم، چون همه خواستگارهایم پشیمان می‌شوند، چه باید گفت؟ برای بعضی از دختر‌ها پیش می‌آید که خواستگار‌های متعددی داشته ...
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1401/10/7

هیجان‌انگیزترین آثار باستانی که اخیرا کشف شدند

قدیمی‌ترین فسیل انسان، بقایای کشتی معروف استقامت و خنجر فضایی فرعون تنها بخشی از هیجان انگیزترین اکتشافات باستانی در سال ۲۰۲۲ هستند.
منبع: برترینها
تاریخ: 1401/10/7

طرز تهیه شیرینی شیک و مجلسی در ۱۰دقیقه!

این شیرینی خوشمزه بدون خمیرمایه تهیه می شود و می توانید به دلخواه بعد از پخت روی آن پودر پسته یا دارچین بریزید و برای یک عصرانه خوشمزه آن را سرو کنید. طعم این شیرینی را کافی است یک بار تست کنید تا مهمان همیشگی دورهمی ها و عصرانه شما شود.
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1401/10/6

هفت زیبای کُشنده!

گیاهان شاید در ظاهر بی‌ضرر به نظر برسند، اما ممکن است حاوی کشنده‌ترین سم‌های شناخته‌شده‌ی دنیا باشند. گیاهان سمی از مرگ سقراط در اثر شوکران زهرآلود گرفته تا خوردن تصادفی شابیزک توسط کودکان، در طول تاریخ مسئول مرگ‌های زیادی بوده‌اند. در این مطلب با شماری از بدنام‌ترین گیاهان ...
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1401/10/6

تنها شهری که ۳۰۰ روز در سال شفق قطبی دارد

بسیاری از مردم رویای این را دارند که پرده های قرمز، سبز و بنفش آسمان را ببینند. حتی اگر برای دیدن شفق قطبی به برخی از بهترین مقاصد جهان بروید، هیچ تضمینی وجود ندارد که آنها را ببینید، مگر اینکه از نعمت آسمان شبانه در قطب شمال برخوردار باشید. شفق‌های قطبی همیشه موقتی و گریزان هستند، ...
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1401/10/6

ترسناک‌ترین کشتی‌های تاریخ؛ از «انتقام ملکه» تا «تخیّل»

بدنام‌ترین دزدان دریایی تاریخ، از ریش‌سیاه گرفته تا کاپتان کید، بدون کشتی‌های ترسناک‌شان هیچ بودند. در این مطلب با ۵ مورد از بدنام‌ترین کشتی‌های دزدان دریایی در تاریخ آشنا می‌شوید.
منبع: برترینها
تاریخ: 1401/10/6

۲۰ نمونه از سمی‌ترین مار‌های جهان را بشناسید

خوشبختانه، تایپان اینلند به ندرت با مردم مواجه می‌شود و به طور خاص نسبت به انسان تهاجمی نیست - البته به جز در مورد طعمه خود که عمدتاً از پستانداران کوچک و متوسط ​​تشکیل شده است، به ویژه موش ها.
منبع: برترینها
تاریخ: 1401/10/6

خیالبافی در کودکان و بزرگسالان

در اغلب موارد کودکان خیالباف‌هایی پرکار، شاد و طبیعی هستند و این خیالبافی نقش مهمی در توسعه زندگی آن‌ها بازی می‌کند. با این حال بسیاری اوقات والدین و معلمان به سرعت خیالبافی را به عنوان اختلال کمبود توجه و یا نشانه‌ی تنبلی می‌نامند. یک مطالعه‌ی جدید نشان می‌دهد که برخلاف باور ...
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1401/10/6

نخستین عکس‌هایی که زمان را متوقف کردند!

«مرا تبدیل به هنرمند نکنید. من مهندس هستم. من به دنبال حقایق هستم، فقط حقایق.» این جملۀ هرولد ادگرتون است؛ پدر عکاسی پرسرعت که با عکس‌هایش انگار زمان را متوقف می‌کرد.
منبع: برترینها
تاریخ: 1401/10/6