برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
عناوین خواندنی ها

۱۵ مادر سخت‌کوش در قلمرو حیوانات

جالب‌تر اینکه در صورت نیاز، یک کانگورو ماده می‌تواند رشد جنین را متوقف کند تا نوزادی که قبلا باردار بوده را به دنیا بیاورد و بعد نوزاد جدید شروع به رشد کند.
منبع: برترینها
تاریخ: 1401/9/28

۵ واژۀ جادویی برای رسیدن به آرامش

آیا شما هم دوست دارید شادی، واقع‌بینی و خودآگاهی بیشتری را تجربه کنید؟ یک استراتژی ساده راه‌حل آن است. همین حالا به احساسی که دارید دقت کنید. شاید در لحظه احساس ناامیدی، غم یا تنهایی کنید. حالا پنج واژه را به عنوان پیشوند به احساسی که دارید اضافه کنید: «بخشی از وجود من احساس نومیدی ...
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1401/9/28

بهترین ترفندهای گوگل مپ را بشناسید

گوگل مپ ترفندهای مخفی زیادی دارد که می‌توانند استفاده از این اپلیکیشن را در حین رانندگی و سایر مواقع تا میزان زیادی راحت‌تر کنند.
منبع: برترینها
تاریخ: 1401/9/28

غذایی خوشمزه برای عاشقان بادمجان!

امروز به راحتی میتوانید یک میان وعده کاربردی و خوشمزه را با بادمجان که یکی از محبوب‌ترین سبزیجات است، درست کنید. دقت داشته باشید که مواد لازم ذکر شده برای ۴ نفر کافیست.
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1401/9/27

دختران تازه بالغ و مشهور سینمای ایران که جنجالی شدند

مدیوم سینما و ذائقه مخاطبان ایجاب می‌کند که موضوعاتی از قبیل روابط عاطفی بین زوجین و مسائل خانوادگی، درون‌مایه بخش عمده‌ای از آثار سینمایی را به خود اختصاص دهند.
منبع: برترینها
تاریخ: 1401/9/27

معمایی باستانی ۲۵۰۰ ساله، راه حلی مبتکرانه پیدا کرد

هزاران سال پیش، مردی که در هند کنونی زندگی می‌کرد، تمام دستورالعمل‌های دستوری زبان سانسکریت را نوشت. سانسکریت یکی از قدیمی‌ترین زبان‌های مستند در جهان باستان است. نام او پانینی Pānini بود و ۴۰۰۰ سوتر یا قواعد دستوری او قرار است مانند الگوریتمی عمل کنند که می‌تواند کلمات صحیح ...
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1401/9/27

پوست هیدروژلی جدید با داشتن ویژگی هپتیک لمسی

در حالی که فناوری گام‌های بزرگی در غوطه‌ور کردن چشم‌ها و گوش‌ها ما در دنیای مجازی برداشته است، درگیر کردن حواس دیگر مانند لامسه دشوارتر است. اما مهندسان دانشگاه سیتی هنگ کنگ اکنون WeTac را توسعه داده‌اند، یک “پوست” الکترونیکی نازک و پوشیدنی که بازخورد لمسی را به کاربران در VR ...
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1401/9/27

عکس‌های رنگی از دنیای ناپدید شده یک قرن پیش

تصاویر رنگی خیره‌کننده‌ای که اخیراً توسط یک موزه فرانسوی با وضوح بالا در دسترس قرار گرفته، دنیاهایی را به تصویر می‌کشد که از ۱۰۰ سال فناوری و ژئوپلیتیک چهره‌شان را به کلی تغییر داده یا نابود کرده است.
منبع: برترینها
تاریخ: 1401/9/27

چه زمانی و چگونه به اضافه‌کاری پاسخ منفی دهیم؟

میانگین کار خود را درهفته مورد ملاحظه قرار دهید. چند‌درصد از وظایف روزانه شما با شرح شغل شما مطابقت دارد؟ اگر شما در دسته افراد موفق هستید، به احتمال زیاد در طول دوره کاری خود مسوولیت‌های زیادی را خارج از حوزه اصلی کاری خود بر عهده گرفته اید. میشه این احتمال وجود دارد که با کمبود ...
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1401/9/27

این 15 شرکت، سرنوشت همه جنگ‌ها را مشخص می‌کنند

دفاع از یک کشور کار بسیار مهمی است. ارتش های جهان میلیاردها دلار صرف تولید سلاح و تحقیق در مورد تکنولوژی های جدید می کنند. اما نمی توانند همه این کار را به تنهایی انجام دهند و به همین دلیل است که بزرگ ترین ارتش های جهان به سراغ پیمانکاران نظامی می روند.
منبع: برترینها
تاریخ: 1401/9/27