برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
یکشنبه 8 مهر 1403
عناوین خواندنی ها

علل «تیک» در کودکان و راههای درمان

تیک مزمن وقتی مطرح می شود که تیک به مدت یک سال پس از شروع پایدار بماند بدون اینکه دوره ای از نبود آن وجود داشته باشد و در صورتی که تیک زودتر از یک سال از بین برود موقتی محسوب می شود.
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1401/6/12

برای پیشگیری از سرماخوردگی کودکان چه کنیم؟

هر کودک ممکن است در طول سال با چند ویروس مختلف سرما بخورد. بیش از 200 نوع ویروس سرماخوردگی وجود دارد. شایع ترین نوع ویروس، رینوویروس است. «سرماخوردگی درمان ندارد و علت بیماری ورود ویروس های مختلف به بدن کودک است.»
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1401/6/12

توصیه‌هایی برای محافظت از کودک

 پدر و مادر عزیز درست است که ما نمی توانیم کودکمان را از همه چیز محافظت کنیم اما می توانیم ابزاری را به او بدهیم تا بتواند خودش از خودش محافظت کند. کودک را در جهت مثبت راهنمایی کنید نه در جهت منفی و به او اعتماد به نفس دهید.
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1401/6/12

با علاقه کودکان به آرایش‌کردن چه کنیم؟

علاقه برای استفاده از لوازم آرایشی توسط کودکان به ویژه دختران زیر هفت سال از جمله نگرانی خانوده‌هاست؛ دغدغه اصلی زمانی بوجود می‌آید که والدین نمی‌دانند در مقابل این خواسته کودکان چگونه باید با آنها برخورد کرد.
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1401/6/12

فرزندتان را اجتماعی بار بیاورید

یکی از اهداف کلی که باید برای فرزندتان مشخص کنید، مهارت برقراری ارتباط با دیگران و اجتماعی شدن است. اجتماعی شدن یعنی اینکه فرزندتان بتواند شهروند خوبی باشد، با دیگران سازگاری داشته باشد و یک رابطه صمیمی و مطمئن با دیگران برقرار کند.
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1401/6/12

اگر کودک از انجام تکالیف مدرسه اجتناب می‌کند

اگر کودک از انجام تکالیف مدرسه اجتناب می‌کند یا می‌گوید که نمی‌تواند آنها را انجام دهد نیاز به کمک برای افزایش توان شنیدن و تمرکز دارد. اولین کار این است که علت را بیابید. حواستان باشد که زمان دیروقت را برای انجام تکالیف در نظر نگیرید و کمی بعد از آمدن از مدرسه او را به اتاقی که ...
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1401/6/12

این ویتامین‎ها برای کودکان ضروری هستند

والدین باید از همان بچگی به فرزندشان توجه ویژه ای کنند تا در آینده فرزندشان دچار مشکل و کمبود نشود.از این توجهات می توان به توجه به سلامت،توجه به بهداشت و … اشاره کرد.
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1401/6/12

روش‌هایی برای جایگزینی تنبیه بدنی در تربیت کودک

یکی از مسائلی که والدین پس از مدتی با آن مواجه خواهند شد، ارزیابی سود و زیان کتک خوردن توسط فرزندشان است. بدین معنا که کودک محاسبه می‌کند که اگر فلان کار بد را انجام دهد، مادرش یک سیلی به صورت او خواهد زد. حال آیا انجام آن کار ارزش یک سیلی خوردن را دارد؟
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1401/6/12

رفتارهايي که نباید جلوی کودکان انجام داد

کودکان بسیار باهوش و در عین حال تاثیرپذیر بوده و از هر رفتار درست یا نادرست والدین خود الگو می‌گیرند و به تدریج عادت‌هایی در آنها نهادینه می‌شود.در این مطلب با مهم‌ترین رفتارهایی که باید از انجام آنها در مقابل کودکان اجتناب کرد، آگاه می‌شوید.
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1401/6/12

مواد غذایی مناسب براي رشد مغز كودكان

والدین باید از‌‌ همان سن کم به فکر رشد فرزندشان از هر لحاظی باشند که البته روش‌های زیادی برای رشد مغز فرزند وجود دارد.برخی مواد غذایی می‌توانند به بهبود عملکرد مغز به ویژه در کودکان که روند رشد مغزی خود را تجربه می‌کنند و باید در کلاس‌های درس حاضر شوند، کمک کنند. در ادامه بیشتر ...
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1401/6/12