برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
جمعه 30 شهریور 1403
عناوین خواندنی ها

شهری که در قرن دوازدهم میزبان آسمانخراش‌های بسیاری بود

شهر بولونیا، ایتالیا در طول زمان با نام‌های مستعار بسیاری شناخته می‌شده است. "توریتا" (Turrita) یکی از شناخته شده‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود. بولونیا در دوران قرون وسطی دارای برج‌های زیادی بود که از ویژگی‌های متمایز این شهر محسوب می‌شد و بر همین اساس، نام توریتا برای آن در نظر گرفته ...
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1403/3/21

کشف رازآمیز باستان‌شناسان در یک گورستان متروکه

این کشف حیرت‌انگیز را می‌توان یکی از «سینمایی‌ترین» کشفیات باستان‌شناسی قرن بیست و یکم نامید؛ کشفی که در سال ۲۰۰۵ در گورستانی در جنوب کشور مجارستان انجام شد، اما نتایج تحقیقات و بررسی‌ها در مورد آن سال‌ها بعد در نشریۀ «علوم باستان‌شناسی و انسان‌شناسی» به چاپ رسید.
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1403/3/21

مراقب این اشتباهات در اوایل کار جدیدتان باشید

تصور کنید در یکی از دانشگاه‌های خوب، در رشته‌ای که بازار کار مناسبی دارد تحصیل کرده اید. پس از صرف زمان قابل توجهی در مصاحبه شرکت‌های مختلف برای اولین بار استخدام می‌شوید. کار شروع می‌شود. محیط آنجا چگونه است؟ مطمئنا مانند خانه نیست. آیا مانند دانشگاه است؟ انتظار رو به رو شدن ...
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1403/3/21

اتفاق نگران‌کننده درباره همستر که به ما نمی‌گویند!

اگر هنوز نمی‌دانید امنیت این بازی در چه وضعیتی قرار دارد، این گزارش را تا آخر بخوانید.
منبع: برترینها
تاریخ: 1403/3/21

تازه‌عروس‌ها! با این رول به خانواده شوهر پُز بدهید

رول مرغ و بادمجان از جمله فینگرفود‌های ساده و البته لذیذی است که به راحتی می‌شه توی خونه تهیه اش کرد و اگر کمی حوصله به خرج بدیم می‌تونیم پیش غذایی شیک با ساده‌ترین مواد اولیه برای سرو در وعده‌های غذایی مون آماده کنیم.
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1403/3/20

برترین تصاویر علمی ماه از نگاه مجله «نیچر»

آسمان‌های روشن. مسابقه عکاس سال کهکشان راه شیری بهترین تصاویر گرفته شده از کهکشان راه شیری در سراسر جهان را جشن می‌گیرد و برندگان امسال طیف خیره کننده‌ای از تصاویر را در سفری از میان بیابان‌های دورافتاده، یخچال‌های طبیعی، آتشفشان‌ها، کوه‌ها و سواحل به نمایش می‌گذارند.نجات ...
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1403/3/20

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1403/3/20

5 مکان توریستی که «زنان» حق ورود به آن‌ها را ندارند

در اینجا فهرستی از پنج مکان پربازدید و توریستی در دنیا را ملاحظه می‌کنید که به دلایل مختلف، فقط مردان حق قدم گذاشتن در آن‌ها را دارند.
منبع: برترینها
تاریخ: 1403/3/20

درس‌های مهم زندگی که زنان خیلی دیر یاد می‌گیرند

آیا تا به حال به این فکر افتاده اید که اگر زودتر موضوعی مهم یا نکته‌ای را می‌دانستید، چقدر بهتر بود؟ اگر پاسختان مثبت است، شما تنها نیستید. همه ما در زندگی خود لحظاتی را داریم که آرزو می‌کنیم با خردی که در طول زندگی به دست آورده ایم، می‌توانستیم به گذشته سفر کنیم.
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1403/3/20

هفت واقعیت تلخ درباره عجایب همستر کامبت

همستر کامبت مثل بقیه بازی‌ها و سرگرمی‌ها کلی کد تقلب و رمز دارد که لابد تا الان آن‌ها را در قالب ربات، کارت بازی یا کد مورس همستر کامبت دیده‌اید.
منبع: برترینها
تاریخ: 1403/3/20