برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
جمعه 30 شهریور 1403
عناوین خواندنی ها

واقعیات شگفت انگیز در مورد ذهن

هیچ می‌دانستید که مغز شما این قابلیت را دارد که چنانچه کسی را با جان و دل دوست دارید، وقتی از نظر جسمی یا روانی درد می‌کشد، شما هم همان درد و عذابی را احساس کنید که او می‌کِشد؟ بله باور کنید! این ادعا برگرفته از صحنه‌ای از فیلم هندی "لیلی و مجنون" نیست، بلکه یکی از موارد ثابت شده ...
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1403/3/7

چرا خون بدن انسان آبی، سبز یا خاکستری نیست؟!

خون در داخل بدن ما وجود دارد، اما وقتی خونریزی می‌کنیم، آن را از بیرون می‌بینیم، مانند زمانی‌که دچار یک بریدگی یا خونریزی بینی می‌شویم. اما چرا خون قرمز است؟ خون به دلیل چیزی به نام هموگلوبین قرمز است. هموگلوبین قرمز است و این باعث قرمز شدن خون بدن انسان می‌شود.
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1403/3/7

ایده‌های خلاقانه، اما هراسناک و تباه این‌طوری هستند

خلاقیت می‌تواند در هر جهتی حرکت کند. گاهی اصلا نتیجه نمی‌دهد و گاهی هم نتیجه‌اش دلخواه نمی‌شود یا به صورت متناقض، بی‌فایده و تباه و دل‌آزار می‌شود.
منبع: برترینها
تاریخ: 1403/3/7

ویژگی‌های عاطفی کودکان تیزهوش کدامند؟

آیا کودک تیز هوش شما خیلی سریع یک مطلب آموزشی را فرا می‌گیرد و در محافل آموزشی بین همسالان اش می‌درخشد، اما در برخی شرایط ساده، به نسبت دوستانش، به شدت متکی به حمایت شماست؟ آیا با اینکه خیلی سریعتر از همسالان اش پیشرفت می‌کند، اغلب برای مدیریت احساسات و مقابله با موقعیت‌های ...
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1403/3/7

ایرانخودرو با این محصولِ تازه برای چینی‌ها کُری خواند!

روز گذشته مدیر پروژه دنا جوانان در ایران‌خودرو، از عرضه این محصول در مردادماه سال جاری به بازار خبر داد.
منبع: برترینها
تاریخ: 1403/3/7

یک پلوی خوشمزه برای شما که دنبال تنوع هستید

کدو پلوی سیستانی یکی از غذا‌های بسیار قدیمی و اصیل سیستانی است که از ترکیب برنج و شوید با موادی میانی از گوشت، کدو و کشمش تهیه می‌شود و غذایی بسیار خوشمزه و مقوی است. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه را امتحان کنید، در ادامه این مطلب با آموزش کدو پلوی سیستانی همراه ما باشید.
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1403/3/6

سرنوشت متفاوت گزارشگرانی که با 20:30 به شهرت رسیدند

از هفته پیش که نام آمنه‌سادات ذبیح‌پور بار دیگر سر زبان‌ها افتاده، یاد برخی همکاران او در بخش خبری 20:30 شبکه دوم سیما افتادیم.
منبع: برترینها
تاریخ: 1403/3/6

پشت‌پرده حال خراب سینا ولی‌الله و رفقای آن‌ورِ آبی

روزنامه فرهیختگان در گزارشی به وضعیت این روزهای گلشیفته فرهانی، سینا ولی‌الله و سایر هنرمندانی که حالا در خارج از کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهند، پرداخته است.
منبع: برترینها
تاریخ: 1403/3/6

بهشتی در چند قدمی تهران

وقتی صحبت از وقت گذارانی در تهران می‌شود یا به سراغ کافه و رستوران هایش می‌رویم و یا به سراغ برج و بوستانهایش، اما شاید کمتر کسی باور کند که چند کیلومتر آن طرف‌تر از پایتخت، فضا‌های بکر جنگلی وجود دارد که می‌توان چند ساعتی فارغ از آلودگی‌های هوا و صوتی و ترافیک نفس گیر، نفسی ...
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1403/3/6

ناهنجاری بزرگ مدفون زیر اهرام جیزه باستان‌شناسان را سردرگم کرد

پژوهشگران می‌گویند نمی‌توانند مشخص کنند چه ماده‌ای باعث ایجاد ناهنجاری در چگالی سازه‌های مدفون شده است. به گفته پژوهشگران، چنین ناهنجاری ممکن است به‌دلیل آمیزه‌ای از شن و ماسه یا به‌دلیل «فاصله‌گذاری پراکنده با حفره‌های هوا» ایجاد شده باشد.
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1403/3/6