برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
چهارشنبه 18 مهر 1403
عناوین فرهنگ و هنر

کتاب «درس گفتارهایی پیرامون حقوق شهروندی» منتشر شد

کتاب «درس‌گفتارهایی پیرامون حقوق شهروندی، صلح و اخلاق» نوشته بشیر معتمدی و با مقدمه اشرف بروجردی توسط انتشارات سیمای شرق منتشر و راهی بازار نشر شد.
منبع: مهر
تاریخ: 1402/5/16

چرا لیبی در کار موشکی ایران کارشکنی کرد و چگونه مستقل شدیم؟

عراق برای شناسایی کشوری که به ایران موشک داده بود، یک‌تیم اطلاعاتی را تشکیل داد. این‌نیروهای اطلاعاتی هم توانستند از شماره سریال روی لاشه موشک متوجه شوند منشا تحویل موشک‌ها لیبی بوده است.
منبع: مهر
تاریخ: 1402/5/16

سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی

سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی معاون وقت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی پس از بازگشت از یک پرواز شناسایی در ۱۵ مرداد ۱۳۶۶ در ۳۷ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
منبع: مهر
تاریخ: 1402/5/16

جاماندگی ما در حوزه اسباب‌بازی/نگاه جامعه درباره بازی اشتباه است

دبیر انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی گفت: ما از حوزه بازی و اسباب بازی کمی جا مانده‌ایم و متأسفانه در جامعه ایرانی و با ورود مدرنیته، نگاه جامعه به این سمت رفته که بازی صرفا برای کودکان است.
منبع: مهر
تاریخ: 1402/5/16

توفیقی در اقتباس از ادبیات معاصرمان نداشته‌ایم

هادی خورشاهیان گفت: حوزه اقتباس روایت ایرانی بسیار مهم است. در حال حاضر ۹۰ درصد فیلم‌های هالیوود اقتباس است اما متأسفانه ما در اقتباس ادبیات معاصر موفق نبودیم.
منبع: مهر
تاریخ: 1402/5/16

«روزهای فرهنگی ویتنام در ایران» برگزار می‌شود

به مناسبت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و ویتنام و در چارچوب مبادلات دوجانبه، «روزهای فرهنگی ویتنام در ایران» از ۱۸ تا ۲۰ مرداد در موزه سینمای ایران برگزار می‌شود.
منبع: مهر
تاریخ: 1402/5/16

کتاب «آبی به شب نزدیک‌تر است» رونمایی می‌شود

آئین رونمایی از کتاب «آبی به شب نزدیک تر است» نوشته دنیا چهرازی توسط انتشارات خانه کاغذی با همکاری شهر کتاب ابن سینا برگزار می‌شود.
منبع: مهر
تاریخ: 1402/5/16

هشتمین پویش کتابخوانی کتاب شارژ آغاز شد

هشتمین دوره از پویش کتابخوانی کتاب‌شارژ با محوریت کتاب «زینب دوش نبی» ویژه نوجوانان و بزرگسالان، توسط مرکز رسانه‌ای شیرازه آغاز به کار کرد.
منبع: مهر
تاریخ: 1402/5/16

فرانچایز پیچیده نیست اما تعریفش در ایران متفاوت است

مؤسس و بازرس انجمن فرانچایز ایران گفت: با اینکه فرانچایز پیچیده نیست اما تعریف آن در کشور ما متفاوت است. در حال حاضر با توجه به آمار و ارقام، امروزه بزرگترین فرانچایز دنیا در آمریکا است.
منبع: مهر
تاریخ: 1402/5/16

افزایش ۷۲ درصدی همراهی اصناف کشور با طرح پاسداشت زبان فارسی

مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همراهی اصناف کشور در طرح پاسداشت زبان فارسی، ۷۲ درصد افزایش یافته است.
منبع: مهر
تاریخ: 1402/5/16