برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
پنج شنبه 19 مهر 1403
عناوین فرهنگ و هنر

کدام پایانه مرزی اربعین هوای خنک‌تری دارد؟

یکی از پایانه‌های مرزی ایران و عراق که در ایام اربعین بصورت ۲۴ ساعته پذیرای زائران حسینی است، هوای خنک‌تری نسبت به سایر گذرگاه‌ها دارد.
منبع: آنا
تاریخ: 1402/5/2

مداحی حنیف طاهری در واکنش به هتک حرمت قرآن: رو سر ما سایه قرآنه، دین ما به پایه قرآنه+ فیلم

حنیف طاهری مداح اهل بیت(ع) هم در شب پنجم محرم در هیأت عبدالله بن الحسن(ع) به مداحی برای قرآن پرداخت. در زمان مداحی او عزاداران قرآن بالای دست گرفته بودند.
منبع: آنا
تاریخ: 1402/5/2

سنگین‌ترین مصیبت امام حسین(ع) در کربلا به روایت حجت‌الاسلام عالی

حجت‌الاسلام عالی گفت: امام حسین(ع) مصیبتی سنگین‌تر از شهادت علی اصغر(ع) در کربلا نداشت، مصیبت شهادت حضرت عباس(ع) و علی اکبر(ع) سنگین بود، اما سنگین‌ترین آنها شهادت علی اصغر(ع) بود.
منبع: آنا
تاریخ: 1402/5/2

واکنش حجت‌الاسلام انصاریان به کمپین سیاه نپوشید+ فیلم

حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان در واکنش به کمپین سیاه نپوشید، گفت: پیش از محرم عده‌ای پیام‌هایی ارسال می‌کردند که در جلسات عزاداری شرکت نکنید و سیاه‌ نپوشید، اما مشاهده می‌کنید حضور مردم چند برابر شده است.
منبع: آنا
تاریخ: 1402/5/2

رضایی: امکان اقامت موقت معلولان در مراکز بهزیستی فراهم شده است

سرپرست بهزیستی استان تهران گفت: در گذشته امکان اقامت موقت معلولان در مراکز توانبخشی بهزیستی وجود نداشت و در حال حاضر این شرایط برای خانواده‌های دارای فرزند معلول فراهم شده است.
منبع: آنا
تاریخ: 1402/5/2

هجوم توده گرد و خاک به ۱۴ استان

سازمان هواشناسی امروز و فردا ۲ و ۳ مرداد، برای ۱۴ استان کشور به دلیل وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا، هشدار وضعیت جوی سطح زرد صادر کرد.
منبع: آنا
تاریخ: 1402/5/2

سر در این میدان به خون غلتان خوش است + فیلم

بر اساس این گزارش، «در مسیر عشق» روایتی است با اجرای محمد رسولی و شعر خوانی شاعران، که در این بخش شعر «حسین اسرافیلی» منتشر می‌شود.
منبع: آنا
تاریخ: 1402/5/2

قنبری: کربلا برای ماندگار شدن «۷۲ تن» می‌خواست نه «۷۲ نفر»

پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: فرق «نفر» و «تن» بسیار زیاد است، اما «تن» بودن چیز ویژه‌ای است و می‌توان درک کرد که کربلا برای ماندگار شدن «نفر» نمی‌خواست، «تن» می‌خواست، در حقیقت حسین ابن علی (ع) نفربر نبود!
منبع: آنا
تاریخ: 1402/5/2

تعزیه ریشه موسیقی ماست / گذشته‌ را نباید فراموش کنیم

خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی و نواحی گفت: تعزیه ریشه موسیقی ماست و از قدیم موسیقی‌ با تعزیه عجین شده بود، در واقع بخش اعظم موسیقی گذشته ما تعزیه است هر چند که اشعارش به مرور زمان تغییر کرده، اما نباید این بُعد از موسیقی‌ را فراموش کرد.
منبع: آنا
تاریخ: 1402/5/2

ضرابی: «سلبریتی» یک واژه شیطانی است!

مشاور فرهنگی حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ما باید به جوانان هنرمند فرصت دیده شدن بدهیم تا زیر سایه سلبریتی‌ها از حضور جدی در عرصه‌های هنری ناامید نشوند.
منبع: آنا
تاریخ: 1402/5/2