برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
جمعه 20 مهر 1403
عناوین فرهنگ و هنر

تجلیل از میانداران پیشکسوت در پایتخت شور و شعور حسینی

میانداران پیشکسوت همزمان با فرارسیدن ماه محرم در استان زنجان تکریم و تجلیل شدند.
منبع: آنا
تاریخ: 1402/4/31

گردهمایی کودکان عاشورایی همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود

ستاد اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گردهمایی کودکان عاشورایی را با شعار «میهمانان کوچک امام حسین (ع)» در سراسر کشور برگزار می‌کند.
منبع: آنا
تاریخ: 1402/4/31

آمار هفتگی فروش و تماشاگران نمایش‌های تئاتر شهر اعلام شد

آمار هفتگی فروش و تماشاگران نمایش‌های به صحنه رفته در تالار‌های مختلف مجموعه تئاتر شهر تا پایان روز جمعه ۳۰ تیرماه سال ۱۴۰۲ تفکیک اجرا‌ها مشخص شد.
منبع: آنا
تاریخ: 1402/4/31

وقتی تعزیه‌خوان‌ها چراغ نمایش‌های آیینی را روشن نگه می‌دارند

این شب‌ها تعزیه‌خوان‌ها، نقال‌ها و پرده‌خوان‌های عاشق امام حسین (ع) در مکان‌های مختلف تهران و دیگر شهر‌ها مشغول اجرا برای مردم هستند. چراغ نمایش‌های آیینی ایرانی در این ایام و در محوطه تئاتر شهر، قلب تپنده تئاتر پایتخت روشن است.
منبع: آنا
تاریخ: 1402/4/31

۴۵ اثر میلیاردی در هفدهمین حراج تهران چکش خورد

هفدهمین دوره حراج تهران، که به آثار هنر مدرن و معاصر ایران اختصاص داشت، با فروش ۱۰۰ اثر ارائه شده به مبلغ ۲۱۱ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان، رکورد چشمگیری را در بازار هنر ایران ثبت کند.
منبع: آنا
تاریخ: 1402/4/31

شعر عاشورایی چه ویژگی‌هایی دارد؟

رضا اسماعیلی، شاعر و پژوهشگر ادبی گفت: در شعر عاشورایی شاعر به کربلا و قیام حسینی به چشم یک واقعه حماسی، عبرت آموز و بصیرت افزا که مقدمه قیامت و رستاخیر است، نگاه می‌کند.
منبع: آنا
تاریخ: 1402/4/31

زاکانی: میراث‌دار ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام در حوزه فنی و عمرانی بودیم

شهردار تهران گفت: در مدتی که در شهرداری هستیم میراث دار ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در حوزه فنی و عمرانی بودیم، ما ۱۰ هزار میلیارد تومان را تکمیل و افتتاح کردیم و علاوه بر ۱۰ هزار میلیارد تومان باقی مانده پروژه‌های جدیدی را نیز آغاز کرده‌ایم.
منبع: آنا
تاریخ: 1402/4/31

ابلاغ بسته اقدام مشترک حفاظت و احیاء ۱۰۰ روستای تاریخی و گردشگری

بسته اقدام مشترک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور حفاظت و احیاء ۱۰۰ روستای تاریخی و گردشگی و حمایت و توانمندسازی مردم در این روستاها برای اجرا ابلاغ شد.
منبع: آنا
تاریخ: 1402/4/31

اعتصاب در هالیوود کار جشنواره ونیز را سخت کرد

لیست نهایی فیلم‌‌های هشتادمین دوره جشنواره فیلم ونیزتا چند روز آینده اعلام خواهده شد، اما حضور برخی فیلم‌های امریکایی در جشنواره‌ای که همیشه تعداد زیادی فیلم هالیوودی را در خود نمایش می‌دهد با شروع اعتصاب بازیگران و نویسنده‌ها در امریکا هیئت انتخاب این جشنواره را با مشکلاتی ...
منبع: آنا
تاریخ: 1402/4/31

حجت‌الاسلام پناهیان: دنیازدگی موجب می‌شود انسان در پی رهایی نباشد

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: دنیا با آدم کاری می‌کند که زیاد نبال رهایی نباشد! دنیا یعنی دنی و پست؛ یعنی جایی که پست است، همت آدم را هم پست می‌کند، دنیا اثرش روی آدم این است.
منبع: آنا
تاریخ: 1402/4/31