برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
سه شنبه 24 مهر 1403
عناوین فرهنگ و هنر

جایگاه فلاسفه‌ آرمیده در تخت فولاد کمتر از حکمای آتن نیست

یک پژوهشگر گفت: اگر فلاسفه‌ای که در تخت فولاد از عصر صفویه تا امروز آرمیده اند، زنده شوند، قطعاً جایگاه و اهمیت آنها از حکمای آکادمیای آتن کمتر نیست که ممکن است بیشتر هم باشد.
منبع: مهر
تاریخ: 1402/3/28

«برف گرم» قصه آدم‌هایی است که خوبی را از یاد برده‌اند

نویسنده کتاب «برف گرم» گفت: این کتاب قصه آدم‌هایی است که خوبی و مهر را یادشان رفته و با مرگ رودابه چشم شان دوباره رو به محبت و پاکی باز می‌شود.
منبع: مهر
تاریخ: 1402/3/28

واکنش خانه مطبوعات خراسان رضوی به بازداشت ۳ خبرنگار مشهدی

مشهد ـ خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی در پی بازداشت ۳ خبرنگار و عکاس در تجمع روستای ویرانی و فیانی شاندیز بیانیه ای صادر کرد.
منبع: مهر
تاریخ: 1402/3/28

«یکاترینا» تطور وجه زنانگی سیاست در شوروی است

یک پژوهشگر گفت: کتاب «یکاترینا» سیر تطور وجه زنانگی سیاست در شوروی را تا حدودی نشان می‌دهد. همچنین، از طرفی زندگی حزبی و بی‌اهمیتی منافع ملی و ملت خدمت به ملت در حزب را برملا می‌کند.
منبع: مهر
تاریخ: 1402/3/28

احمدوند با وزیر فرهنگ قطر دیدار کرد

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با وزیر فرهنگ قطر به ارائه آماری از وضعیت نشر کتاب و انتشارات در ایران پرداخت.
منبع: مهر
تاریخ: 1402/3/28

بریتانیا و پنجمین بازار بزرگ بازی‌های دیجیتال

بریتانیا پس از چین، ایالات متحده، ژاپن و آلمان پنجمین بازار بزرگ بازی‌های دیجیتال در سال ۲۰۱۸ را از نظر درآمد مصرف‌کننده دارا بود.
منبع: مهر
تاریخ: 1402/3/28

تولید محتوا، مزیت فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در حوزه نشر است

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تولید محتوا را مزیت فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در حوزه نشر دانست و بر ضرورت عزم جدی در مسیر تولید محتوا تأکید کرد.
منبع: مهر
تاریخ: 1402/3/28

پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصدی کتابخانه مرکزی رشت

رشت- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصدی کتابخانه مرکزی رشت گفت: نیازمند همکاری همه دستگاه ها برای بهره برداری کامل از این مرکز فرهنگی هستیم.
منبع: مهر
تاریخ: 1402/3/28

کتابخانه ها باید برای مخاطب جاذبه ایجاد کنند

رشت- استاندار گیلان بر لزوم ایجاد جاذبه برای مخاطبان از سوی کتابخانه ها تاکید کرد و گفت: باید کتاب و کتابخوانی برای مدیران نیز تبدیل به یک فرهنگ شود.
منبع: مهر
تاریخ: 1402/3/28

علامتی با رئیس دانشگاه هنر کاراکاس دیدار کرد

مدیرعامل کانون پرورش فکری در دیدار با رئیس دانشگاه هنر کاراکاس در خصوص هنر تصویرگری در ایران و برخی تصویرگران مشهور ایرانی نکاتی را منتقل کرد.
منبع: مهر
تاریخ: 1402/3/28