برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
جمعه 13 مهر 1403
عناوین فرهنگ و هنر

بررسی نگاه مدعیانِ شعار زن، زندگی، آزادی به «زن» در شبکه پنج

مجموعه موشن‌هایی با موضوع بررسی طرحِ شعار زن، زندگی، آزادی از نگاه منافقین، کومله و پهلوی روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.
منبع: آنا
تاریخ: 1402/6/23

علت اذان نگفتن بلال بعد از پیامبر (ص) به روایت شیخ انصاریان

یک استاد اخلاق با اشاره به اینکه گاهی یک حرکت و همراهی به معنای تأیید ظلم است، گفت: در آن زمان یک مشت آدم احمق در مدینه به «بلال» می‌گفتند: خب! چرا اذان نمی‌گویی، مگر «الله اکبر، لااله‌الاالله» گفتن چه عیبی دارد؟ بله که عیب داشت، اذان گفتن بلال در آن شرایط به معنای تأیید کفر و شرک ...
منبع: آنا
تاریخ: 1402/6/23

آخرین جمله‌ای که پیامبر (ص) هنگام ترک این دنیا فرمود

یک کارشناس تاریخ اسلام گفت: هنگامی که ملک الموت حضرت رسول اکرم (ص) را مخیر به بقا و دیدار خدا کرد، آن حضرت (ص) فرمود «الرفیق الاعلی الرفیق الاعلی»؛ این جمله یکی از عرفانی‌ترین حالات رسول الله (ص) و اشتیاق آن حضرت به دیدار معبود و معشوق ازلی است.
منبع: آنا
تاریخ: 1402/6/23

انتشار بیش از ۹ هزار کتاب در مرداد 1402

آمار کتاب‌های ثبت شده در بانک جامع اطلاعات خانه کتاب و ادبیات ایران از انتشار ۹ هزار و ۴۲۰ عنوان کتاب در مرداد سال ۱۴۰۲ خبر می‌دهد.
منبع: آنا
تاریخ: 1402/6/23

اماکن تاریخی و موزه‌ها آخر هفته تعطیل است

تمامی اماکن تاریخی، موزه‌ها، پایگاه‌های ملی و جهانی تحت مجموعه وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه مصادف با روزهای پایانی ماه صفر تعطیل است.
منبع: آنا
تاریخ: 1402/6/23

وضعیت جوی آخر هفته در کشور/ بارش باران در نوار شمالی و ارتفاعات البرز

سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد که امروز و فردا، در نوار شمالی کشور و ارتفاعات البرز بارش باران رخ می‌دهد.
منبع: آنا
تاریخ: 1402/6/23

کتاب‌هایی که باید برای شناخت پیامبر اکرم (ص) بخوانیم

زندگانی با برکت حضرت ختمی‌مرتبت محمدمصطفی (ص) سوژه کتاب‌های فراوانی است که به مناسبت بیست و هشت صفر، سالروز رحلت آن حضرت به معرفی تعدادی از آنها پرداخته‌ایم.
منبع: آنا
تاریخ: 1402/6/23

اسماعیلی: هویت ایران با فرهنگ ایثار و شهادت هماهنگ شده است

وزیر فرهنگ در پیامی به مناسبت برگزاری اجلاسیه شهدای هنر و رسانه گفت: بنای هویت جوامع بشری با ارزش‌ها طراز می‌شود و هویت ایران عزیز نیز با فرهنگ ایثار و شهادت هماهنگ شده است.
منبع: آنا
تاریخ: 1402/6/23

دعوت ایران از عربستان برای ثبت یک میراث مشترک

معاون میراث فرهنگی از عربستان سعودی برای پیوستن به پرونده پیشنهادی ایران برای ثبت میراث ناملموس «ضیافت افطاری» دعوت کرد.
منبع: آنا
تاریخ: 1402/6/23

زائران با پای پیاده عازم نجف شدند+ فیلم

زائران در ایام سوگواری پیامبر اکرم (ص) با پای پیاده راهی نجف هستند تا در حرم مولای متقیان عزاداری کنند. در مسیر زائران موکب‌هایی هم راه‌اندازی شده است.
منبع: آنا
تاریخ: 1402/6/23