برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
دوشنبه 16 مهر 1403
عناوین دانش و فناوری

آتش‌سوزی گسترده در پالایشگاه نفت اربیل عراق

منابع عراقی گزارش دادند که آتش‌سوزی گسترده‌ای در یک پالایشگاه نفت واقع در جاده اربیل - گور در منطقه کردستان عراق رخ داده است. در این آتش‌سوزی بزرگ، 12 نیروی نظامی و چند نفر دیگر مجروح شده‌اند. علت آتش‌سوزی هنوز مشخص نیست.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/3/24

ایران و ازبکستان در مسیر رفع موانع ترانزیتی

نخستین نشست کارگروه مشترک همکاری های حمل و نقلی و ترانزیتی ایران و ازبکستان با هدف شناسایی و رفع موانع حمل و نقل و ترانزیت کالا بین دو کشور با حضور سید کمال هادیانفر معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در تاشکند برگزار شد.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/3/24

تأمین ماشین آلات بخش عشایری از محل 50 میلیارد تومان اعتبار مالیات بر ارزش افزوده

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: در سال جاری 50 میلیارد تومان برای تأمین ماشین آلات ضروری بخش عشایری از محل مالیات بر ارزش افزوده اختصاص می یابد.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/3/24

کارت ورود به جلسه آزمون ۶ دستگاه اجرایی در خراسان شمالی صادر و منتشر شد

معاون توسعه مدیریت وسرمایه انسانی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان از آغاز انتشار کارت آزمون استخدامی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی، ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، صنعت و معدن و میراث فرهنگی و گردشگری استان، خبر داد.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/3/24

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی: شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی تعیین شده است

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با تاکید بر فراهم شدن بسترها برای رقابت سالم برمدار قانون و صیانت از آرای مردم گفت: شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی تعیین شده است.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/3/24

بهره‌برداری از ۷۷ پروژه کشاورزی استان کردستان در هفته جهاد کشاورزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در هفته جهاد کشاورزی، ۷۷ پروژه در بخش‌های مختلف کشاورزی استان کردستان با سرمایه‌گذاری ۳۶۷۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/3/24

بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۰۹ طرح سفر رئیس جمهور شهید به خراسان رضوی

با حضور سرپرست ریاست جمهوری آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۰۹ طرح از مصوبات سفر استانی رئیس جمهور شهید به استان خراسان رضوی برگزار شد.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/3/24

اروپایی‌ها می‌گویند این قطار یک معجزه است؛ ساخت قطار سریع‌السیر چینی در کشورهای اروپایی!

پروژه قطار سریع‌السیر چین در اروپا به‌عنوان «معجزه» مورد استقبال قرار گرفت؛ این روزها ساخت خطوط ریلی این‌چنینی در سراسر دنیا به‌شدت باب شده است.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/24

بن‌سلمان ساخت مگنا را در دستور کار قرار داد/ چواهر شهر آیینه‌ای عربستان!

مگنا را می‌توان به نحوی مظهر آینده رؤیایی پروژه نئوم عربستان دانست که با مناظری خیره‌کننده، امکانات رفاهی درجه‌یک و تعهد به پایداری قابلیت تبدیل شدن به یکی از جذاب‌ترین مقاصد دنیا را داراست.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/24

شاید اگر شما هم این ژن را داشتید، همچون شب‌تاب‌، می‌تابیدید/ عکس

عصر روزهای تابستانی کرم‌های شب‌تاب به آسمان می‌روند و با نمایشی از نور بیولومینسانس، از خود نورهای زیبای سبز، زرد، نارنجی و حتی آبی می‌تابانند. درخشندگی کرم‌های شب‌تاب یک راز است اما اکنون، یک یافته ژنتیکی جدید سرنخ‌هایی در اختیار دانشمندان گذاشته است.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/24