برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
سه شنبه 17 مهر 1403
عناوین دانش و فناوری

جنگنده F-۳۵ را فراموش کنید؛ آیا نسل هفتم جت‌های جنگنده را خواهیم دید؟ / عکس

آخرین نسل جت‌های جنگنده با جدیدترین فناوری‌ و تکنولوژی‌ها در آسمان سلطنت می‌کنند؛ اما برخی کارشناسان کنجکاوند که بدانند آیا نیازی به نسل جدیدتر جنگنده‌ها خواهد بود و اگر بله، آن‌ها باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/23

خودروی آلمانی خاطره‌انگیز برای ایرانیان، به‌زودی به بازار برمی‌گردد / عکس

در جریان برگزاری نمایشگاه خودروی شیراز از جدیدترین برند وارداتی خود یعنی اپل رونمایی شد. یکی از خودروهای مهم و خاطره‌انگیزی که قرار است این شرکت عرضه کند، اپل کورسا خواهد بود.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/23

تصویر روز ناسا: منطقه رنگارنگ «قمر در عقرب» بدون حضور ماه

این منطقه ستاره‌ای زیبا و خوش‌آب‌ورنگ، معروف به منطقه رو - ماراَفسای، از اهداف متداول عکاسان نجومی است؛ اما چرا آسمان در محدوده ستارگان قلب‌العقرب (آلفا-عقرب) تا رو-ماراَفسای، این‌قدر رنگارنگ و درعین‌حال غبارآلود است؟
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/23

آیا دوپینگ OpenAI، اپل را در مسابقه هوش مصنوعی جلو می‌اندازد؟

اپل که درآمد عمده‌اش از فروش جهانی گوشی‌های آیفون حاصل می‌شود، در پذیرش هوش مصنوعی کند عمل کرده است. حال این شرکت می‌خواهد فناوری AI را با فناوری عامل میلیاردها گوشی آیفون و رایانه‌های مک تلفیق کند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/23

از «برگزاری آزمون آیلتس در دانشگاه صنعتی امیرکبیر» تا «افتتاحیه دومین نمایشگاه ملی آبادیران»

افتتاحیه دومین نمایشگاه ملی آبادیران، رونمایی دو کتاب در حوزه رایت پیشرفت دانش‌بنیان‌ها با مشارکت مردم و فعال شدن دبیرخانه حوزه دانش‌بنیان مردم نهاد از مهم‌ترین رویدادهای امروز در سپهر علم و فناوری کشور بود.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/23

نخبگان «سیلیکون‌ولی» برای اوکراین، پهپاد هوشمند می‌سازند

اریک اشمیت، مدیرعامل سابق گوگل با جذب فهرست گسترده‌ای از استعدادهای برجسته اپل، اسپیس ایکس و گوگل، پهپادهای هوشمند خود را مخفیانه در منلو پارک و اوکراین آزمایش می‌کند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/23

اتوبوس ۴×۴ ویژه سفرهای آفرود /عکس

هرکسی می‌تواند با خودروی آفرودی به ماجراجویی‌های جذاب برود؛ اما شنیدن عبارت «آفرود با اتوبوس» بسیار عجیب و دور از ذهن به نظر می‌رسد. به‌تازگی یک شرکت آفرودی از جدیدترین اتوبوس‌های مخصوص آفرود خود رونمایی کرده است.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/23

گزارش تصویری| روی تاریک شهر آیینه‌ای بن‌سلمان!

روی دیگر نئوم، شهر خطی شلوغ، پراکنده و مملو از واحدهای اداری است؛ نیمه‌ویرانه‌ای پساآخرالزمانی کاملا متضاد با طرح پیچیده عربستان سعودی که ماهیت واقعی آن پشت رندرهای بلندپروازانه هوش مصنوعی پنهان شده است.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/23

خودرویی که در بازار ایران، ۱۷ میلیارد تومان گران‌تر است ! /عکس

شاسی‌بلندهای لوکس به‌طور طبیعی قیمت بالاتری نسبت به انواع خودروهای بازار دارند؛ با این حال، خرید برخی از گزینه‌های دست‌دوم لوکس قابل‌اطمینان با قیمتی بسیار کمتر، منطقی‌تر به نظر می‌رسد.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/23

راز گنجینه بی‌پایانی که با ۶۰۰۰ سرباز محافظت می‌شود / تصاویر

از اسرار بی‌پایان مقبره نخستین امپراتور چین می‌توان به لشکری از سربازهای سفالین در ابعاد واقعی، ابزار و سلاح‌های جنگی و مقبره‌ای ناشناس که احتمالا متعلق به پسرش است، اشاره کرد. گنجینه‌های مدفون در این مقبره، بی‌پایان توصیف شده‌اند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/23