برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
سه شنبه 17 مهر 1403
عناوین دانش و فناوری

تصاویر ماهواره‌ای واضح از حمله پهپادی اوکراین به عمق روسیه / روس‌ها پول ساخت آشیانه بتونی ندارند؟

تصاویر ماهواره‌ای جدیدی که Maxar Technologies از پایگاه هوایی آختوبینسک روسیه منتشر کرده، نمای واضح‌تری از آسیب‌دیدگی جنگنده‌های سوخو-۵۷ فلون (Su-۵۷ Felon) را به دنبال حمله پهپادی اوکراین نشان می‌دهد.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/22

خبر بد برای کاربران ایفون/ هوش مصنوعی مختص این مدل‌های خاص ایفون است!

قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل فعلا در انحصار دو گوشی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس خواهد بود.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/22

تأثیر لحن مؤدبانه بر هوش مصنوعی؛ چرا باید با چت‌بات‌ها مهربان باشیم؟

چت‌بات‌های هوش مصنوعی احساسات انسانی ندارند؛ اما به‌نظر می‌رسد لحن مؤدبانه در پرامپت‌ها می‌تواند بر عملکرد آن‌ها تأثیرگذار باشد.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/22

آیا رادار S-۴۰۰ می‌تواند رادارگریزهایی مثل F-22 و F-35 را شکار کند؟ /عکس

جنگنده‌هایی مثل F۲۲ و F۳۵ امروزه به عنوان مهم‌ترین بازوهای نظامی مهم ایالات‌متحده به حساب می‌آیند و قابلیت‌های بسیار پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهند. با وجود انبوه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های مدرن این جنگنده‌ها، برخی از سامانه‌های دفاعی قادر به تشخیص و ردیابی‌شان هستند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/22

شاسی‌بلندهای آمریکایی آن‌قدرها هم ایمن نیستند /عکس

آخرین دور آزمایش و تست تصادف از سوی موسسه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS)، نگاهی به شاسی بلندهای فول‌سایز به‌ویژه شورولت تاهو، فورد اکسپدیشن و جیپ واگنیر دارد. این موسسه مشکلاتی را پیدا کرده که هر سه مدل را از کسب رتبه Top Safety Pick+ منع کرده است.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/22

سهم ناچیز ایران از سود ۳۲۰ میلیارد دلاری AI تا پایان دهه جاری

رقابت جهانی برای به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت بالا گرفته است؛ کشورهای همسایه ایران با ریخت‌وپاش‌های میلیارد دلاری قصد دارند رهبران انقلاب هوش مصنوعی باشند و ایران با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری، عمدتا به بنیه علمی جوانانش چشم دوخته است.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/22

تصویر روز ناسا: سحابی باشکوه شیر

آیا سحابی شیر (با نام علمی Sh2-132) حاکم واقعی صورت فلکی قیفاووس است؟ این سحابی باشکوه که ظاهر سلطان جنگل را به ذهن متبادر می‌کند، با تابش دو ستاره پرجرم روشن شده است که جرم هرکدام ۲۰ برابر بیشتر از خورشید ماست.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/22

چهره شیک و جذاب هیوندای آزرا ۲۰۲۵/عکس

حدود ۱۸ ماه از معرفی نسل هفتم هیوندای آزرا گرنجور در کره می‌گذرد و در حال حاضر، این خودروساز سدان پرچم‌دار خود را برای مدل سال ۲۰۲۵ به‌روز کرده است. تغییرات جدید شامل پکیج بیرونی سیاه‌رنگ و چند قطعه اضافی در داخل کابین است.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/22

گردش مالی ۶۰۰ همتی اقتصاد دانش‌بنیان، اشتغال ۴۰۰هزار نفری در استارت‌آپ‌ها و دیگر اخبار علم و فناوری ایران

رونمایی از سامانه‌های جان و پایش، اعلام گردش مالی فعالان دانش‌بنیان مستقر در پارک‌های فناوری، گردش مالی سال گذشته و دستاوردهای فناورانه در صنعت فضایی و حوزه‌های نفت‌وگاز از مهم‌ترین رویدادهای امروز در سپهر علم و فناوری کشور بود.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/22

همه‌چیز درباره انقلاب کوانتوم در هوش مصنوعی

شرکت‌هایی که از هم‌اکنون برای سرمایه‌گذاری در محاسبات کوانتومی و هوش مصنوعی به مزایای ترکیبی فناوری‌ها و تقاضای انرژی نیم‌نگاهی داشته باشند، در آینده در موقعیت خوبی قرار خواهند گرفت و مزیت رقابتی به دست می‌آورند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/22