برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
سه شنبه 17 مهر 1403
عناوین دانش و فناوری

خالق ماندگارترین عکس فضایی درگذشت / عکس

«ویلیام آندرس» فضانورد بازنشسته ناسا که در ماموریت آپولو ۸ عکس مشهور «طلوع زمین» را به ثبت رساند، در ۹۰ سالگی طی سانحه‌ای هوایی کشته شد.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/20

عکس‌برداری با دستگاه MRI ارزان می‌شود

دستگاه‌های MRI دستگاه حجیم و گران‌قیمتی هستند که سیم‌پیچ‌های عظیم مس و آلیاژ نیوبیم-قلع، آهنربای آن‌ها را تشکیل می‌دهند. اما MRI جدید را می‌توان با ابعاد کوچک‌تر، ارزان‌تر و حتی تعداد بیشتر در اختیار پزشکان و بیماران قرار داد.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/20

برای عکاسی با آیفون کافی است بشکن بزنید! / فیلم

ویدیو تبلیغاتی جدید اپل روی قابلیت دابل‌تپ در اپل واچ متمرکز شده است.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/20

هوش مصنوعی فارسی را رایگان دانلود کنید

مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت از تازه‌ترین دستاورد خود درزمینهٔ مدل‌های بزرگ زبانی (LLM) رونمایی کرد و یکی از مدل‌های ۸ میلیارد پارامتری خود را که متعلق به گروه مدل‌های زبانی درنا است، به‌صورت متن‌باز در دسترس اکوسیستم هوش مصنوعی کشور قرار داد.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/20

قرار بود به جای پراید، این خودروی جمع‌وجور را سوار شویم / عکس

خودروساز روسی Avtovaz از مدل جدید خود که قرار است در اوایل سال ۲۰۲۵ به فروش برسد، رونمایی کرد. لادا Iskra سدان کوچک چهار دری است که بر اساس نسخه بومی‌سازی شده رنو و داچیا ساخته شده است.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/20

شرکت کانادایی، راه را برای خودمختاری پهپادها هموار کرد

شرکت کانادایی OSCP فناوری تازه‌ و مقرون‌به‌صرفه‌ای را برای ساخت مدارهای اینرسی نوری توسعه داده است که پهپادها می‌توانند با بهره‌گیری از آن و بدون دسترسی به GPS نیز عملکرد دقیقی ارائه دهند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/20

تحلیلگران آمریکایی: چنگدو J-۲۰ حریف F-۳۵ نمی‌شود!

تحلیلگران جنگ‌افزار می‌گویند که جنگنده چنگدو J-۲۰ چین علیرغم قابلیت‌های پیشرفته‌ای که دارد، در مقایسه با جنگنده F-۳۵ ایالات متحده بسیار ضعیف است.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/20

غیرایرانی‌ها درباره همستر چه می گویند؟

با توجه به اطلاعاتی که تاکنون در مورد پروژه همستر کمبت داده شده است، به نظر می‌رسد با توجه به تعداد بالای کاربران فعال، توکن این پروژه حداقل به دلیل جذابیت آن برای صرافی‌ها (معاملات حجمی) در لیست قرار گیرد. نکته اینجاست که آیا می‌توانید برای زمانی که صرف می‌کنید درآمد کسب کنید ...
منبع: انتخاب
تاریخ: 1403/3/20

سقوط هواپیمای عکاس «طلوع زمین»، اولین عکس‌رنگی زمین از فضا؛ ویلیام آندرس در ۹۰ سالگی خلبانی می‌کرد

ویلیام آندرس، فضانورد سابق آپولو ۸ که بیش از ۵۵ سال پیش، عکس ماندگار «طلوع زمین» را گرفت روز جمعه در اثر سقوط یک هواپیما که او به تنهایی در حال پرواز آن بود در آب‌های اطراف ایالت واشنگتن کشته شد.
منبع: انتخاب
تاریخ: 1403/3/20

بازی تلگرامی «همستر کامبت» چگونه کار می‌کند و چطور باید مراقب امنیت خود باشیم؟

آیا این روزها شما هم با این پدیده مواجه شده‌اید که همه‌ دوستان و آشنایان‌تان در تلگرام به بازی «همستر کامبت» پیوسته‌اند یا از آن صحبت می‌کنند؟ اگر شما هنوز نمی‌دانید دقیقاً این بازی چیست و چطور کار می‌کند، این گزارش را تا آخر بخوانید.
منبع: انتخاب
تاریخ: 1403/3/20