برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
شنبه 21 مهر 1403
عناوین دانش و فناوری

مدل هوش مصنوعی جمینای 1.5 فلش معرفی شد؛ سریع‌تر و ارزان‌تر

گوگل در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود از مدل هوش مصنوعی جدیدی به‌نام Gemini ۱.۵ Flash رونمایی کرد. مدل جمینای ۱.۵ فلش به‌گونه‌ای طراحی شده است که سرعت بالاتر و تأخیر کمتری داشته باشد. گوگل در I/O ۲۰۲۴ از به‌روزرسانی‌های مختلفی برای خانواده جمینای پرده برداشت. مدیرعامل کسب‌وکار دیپ‌مایند ...
منبع: انتخاب
تاریخ: 1403/2/26

این ایمپلنت مغزی جدید می‌تواند ذهن را بخواند!

به نقل از دیلی میل، برخی از افراد به دلیل بیماری یا آسیب دیدن مغز نمی‌توانند صحبت کنند اما دستگاه‌هایی به نام «رابط مغز-ماشین»(BMI) می‌توانند به بیماران کمک کنند تا دوباره توانایی لازم را برای برقراری ارتباط به دست آورند. پژوهشگران «موسسه فناوری کالیفرنیا» با کاشت ایمپلنت‌های ...
منبع: انتخاب
تاریخ: 1403/2/26

برگزاری بیست و چهارمین جشن بزرگ روز ملی پرثوآ

جشن بزرگ روز ملی پرثوآ با حضور مسئولان فدراسیون همگانی و نرجس سلیمانی برگزار شد.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/2/25

موزه ملک تهران

یکی از دیدنی‌ترین موزه های پایتخت موزه ملک است که با نام موزه و کتابخانه ملک نیز شناخته می شود. موزه ملک با قرارگیری در بافت تاریخی تهران حال و هوای خاصی دارد که بازدید از این موزه را جذاب کرده است. این موزه تا سال ۱۳۷۵ در خانه ملک قرار داشت و بعد از آن به محل کنونی اش منتقل شد. این ...
منبع: برنا
تاریخ: 1403/2/25

نخستین جشنواره ملی تجلیل از خانه‌های محیط‌ زیست برتر کشور برگزار شد

رئیس اداره آموزش و مشارکت های مردمی حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: به منظور ایجاد حس قدردانی و تقدیر از فعالیت‌های محیط زیستی، نخستین جشنواره ملی تجلیل از خانه‌های محیط‌ زیست برتر کشور به میزبانی استان لرستان امروز ۲۵ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/2/25

درخواست پلیس راهور از «بی‌تفاوت‌ها»

رئیس پلیس راهور فراجا از افراد بی‌تفاوت به موضوعات ترافیک خواست تا با حساسیت نسبت به این موضوع به مسئولیت خود در کاهش تصادفات رانندگی عمل کنند.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/2/25

ملاقات مسئولان و معاونان سازمان وظیفه عمومی فراجا با مشمولان

 سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مشمولان و خانواده‌های آنان می‌توانند روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه با مسئولان سازمان در سازمان وظیفه عمومی و با معاونین وظیفه عمومی استان‌ها ارتباط برقرار کنند.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/2/25

افتتاح فاز اول آزادراه شوشتری تاپایان سال

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در جریان بازدید اصحاب رسانه از روند احداث آزادراه شهید شوشتری از افتتاح فاز اول بزرگراه شوشتری تا پایان سال خبر داد.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/2/25

تشکیل کمیته پشتیبانی برای رسیدن به هدف ۱۰ میلیارد دلاری صادرات سالانه خدمات فنی مهندسی

در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور و اعضا انجمن صدور خدمات فنی و مهندسی، بسته حمایتی پیشنهادی در راستای رفع موانع و مشکلات صادرات خدمات فنی مهندسی و رسیدن به هدف ۱۰ میلیارد دلاری در سال ارائه و بررسی شد.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/2/25