برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
شنبه 31 شهریور 1403
عناوین دانش و فناوری

آغاز طرح جدید مقابله با سرقت‌ در بوشهر

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر گفت: طرح جدید پلیس برای مقابله و کاهش سرقت‌ها در استان از از امروز آغاز می شود.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/6/17

گزارش ترسناک: فیسبوک و اینستاگرام با میکروفون گوشی حرف‌های ما را می‌شنوند

۴۰۴مدیا که سابقه‌ی درخشانی در افشای اطلاعات دارد، جزئیات سیستم Active Listening (شنود فعالانه) فیسبوک را فاش کرده است. این وب‌سایت به‌طور دقیق‌تر می‌گوید شرکت رسانه‌ای Cox Media Group (معروف‌به CMG) می‌تواند تبلیغات را بر اساس «چیزی که مشتریانِ احتمالی با صدای بلند در نزدیک میکروفون دستگاه ...
منبع: انتخاب
تاریخ: 1403/6/16

نخستین واکنش دوروف پس از آزادی موقت: به جای بازداشت، از شرکت تلگرام شکایت می‌کردید

پاول دوروف، بنیان‌گذار شبکه پیام‌رسان «تلگرام»، که در فرانسه تحت بازجویی قرار دارد، روز جمعه ۱۶ شهریور گفت که مقامات فرانسوی باید به جای بازداشت او، از شرکت تلگرام شکایت می‌کردند. وی افزود: «اگر کشوری از یک سرویس اینترنتی ناراضی است، رویه مرسوم این است که اقدام قانونی را علیه ...
منبع: انتخاب
تاریخ: 1403/6/16

ادعای پولتیکو: هکرها ۲۰ بانک ایرانی را هک کردند + اسامی بانک‌ها

پولتیکو به نقل از منابع مطلع گزارش داده که حمله سایبری ماه گذشته که تهدیدی برای ثبات سیستم بانکداری ایران بود موجب شد که شرکت تامین کننده خدمات الکترونیکی برای بانک‌های ایران (شرکت توسن) به هکرها میلیون‌ها دلار باج پرداخت کند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/6/16

جای‌خالی مرجعیت‌آماری در استارتاپ‌ها

فقدان مرجعیت آماری، از گذشته تا به امروز، در بستر جامعه منجر به از بین رفتن اعتماد بین‌فردی و در بستر اقتصاد و سیاست منجر به عدم تصمیم‌گیری‌های دقیق در حوزه برنامه‌های توسعه‌ای شده است.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/6/16

رشد ۱۸۰۰ درصدی استفاده از فیلترشکن در این کشور!

فیلترینگ ایکس که روز جمعه ۹ شهریور به دستور یکی از قضات دیوان‌ عالی برزیل انجام شد، دسترسی نزدیک به ۲۱ میلیون کاربر را به این پلتفرم محدود کرد.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/6/16

ورزشکاری که اتفاقی ۲۱۵۰ سکه گنج پیدا کرد!

کوهنوردی در کشور جمهوری چک به طور اتفاقی، هنگام پیاده‌روی، گنجینه‌ای عظیم و ارزشمند که متشکل از بیش از دو هزار سکه نقره قرون‌وسطایی بود را پیدا کرد.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/6/16

بزرگترین حمله هکری کشور به دست هکرهای ایرانی رقم خورد/ در آینده شاهد حملات هکری بیشتری خواهیم بود!

حمله هکرهای گروه IRLeaks به ۲۰ بانک ایرانی، شرکت توسن را وادار به پرداخت ۳ میلیون دلار برای عدم درز این اطلاعات کرد؛ بنابر گفته جواد دادگر، کارشناس حوزه امنیت سایبری، این حمله بزرگ‌ترین حمله هکری در ایران بوده است که در نوع خود پیچیده و غیرقابل پیشگیری بوده است.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/6/16

چینی‌ها غیرممکن را ممکن کردند/ موشک‌ هایپرسونیک ارزان‌تر از همیشه!

به گفته دانشمندان چینی، آن‌ها راهی یافته‌اند که فولاد را به‌جای تنگستن سنگین و گران قیمت در موشک‌های هایپرسونیک به کار می‌برند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/6/16

این توانایی‌ها مختص نیروی هوایی آمریکا است!

ایالات متحده مدتهاست که در خط مقدم هوانوردی نظامی قرار دارد و امروزه، نیروی هوایی آن قدرتمندترین در نوع خود در جهان است. ایالات متحده همچنین دارای یک سری توانمندی هاست که امروزه در هیچ نیروی هوایی دیگری در جهان وجود ندارد (مانند جنگنده های F-22 Raptor و بمب افکن پنهانکار B-2 Spirit).
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/6/16