برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
شنبه 21 مهر 1403
عناوین دانش و فناوری

خودروهای پلاگین‌هیبرید چقدر خرج روی دست صاحبان خود می‌گذارند؟

بیایید با اطمینان‌پذیرترین پلاگین هیبریدی‌های ۲۰۲۴ بر اساس امتیازات J.D. Power آشنا شوید. مزایای عملکرد یک پیشرانه پلاگین هیبریدی در ارائه یک تجربه رانندگی آرام برای کسانی که مایل به پرداخت هزینه هستند بسیار مؤثر است.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/2/25

موفقیت پژوهشگران دانشگاه کمبریج در درمان ایمن آسیب‌های نخاعی

در شرایطی که درمان فعلی آسیب نخاعی شامل سوراخ کرده مهره‌ها و کاشت ایمپلنت در مغز است؛ دانشمندان دستگاه‌های الکترونیکی کوچک و منعطفی ساخته‌اند که در اطراف نخاع پیچیده می‌شوند و با درمان آسیب‌های نخاعی، از ناتوانی و فلج عمیق، جلوگیری می‌کنند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/2/25

اختلالات اخیر اینترنت به‌خاطر حملات گسترده سایبری است، انحصار و ناتوانی زیرساخت هم به آن دامن زده است

مدیرعامل آروان‌کلاد می‌گوید هرچند فقط وزارت ارتباطات می‌تواند به شکل یکپارچه شبکه را بررسی و علت قاطع مشکلات شبکه را عنوان کند، اما از ابتدای سال تا امروز شاهد اختلال شدید به دلیل حملات DDOS هستیم. انحصار و ناتوانی زیرساخت در مقابله با این حملات به گسترش آن‌ها دامن زده است.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/2/25

تصاویر واقعی پرچمداران ۲۰۲۴ گوگل پیکسل لو رفت/ عکس

تصاویر نسل آینده‌ی پرچمداران گوگل یعنی پیکسل ۹ و پیکسل ۹ پرو XL در شبکه‌ی اجتماعی ایکس فاش شدند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/2/25

جدیدترین محصول مزدا با احتمال ورود به بازار ایران /عکس

جدیدترین خودروی مزدا که در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ معرفی شد و سر و صدای بسیاری به پا کرد، اخیرا آماده ورود به بازار شده است. این خودرو احتمالاً در لیست وارداتی‌های آینده بازار ایران قرار خواهد گرفت.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/2/25

بن سلمان ساخت بزرگ‌ترین استخر معلق جهان را آغاز کرد/ عکس

عربستان قصد دارد طولانی‌ترین استخر معلق جهان را در منطقه تریام (Treyam) نئوم بسازد. پروژه نئوم از ابعاد اولیه خود به‌مراتب کوچک‌تر شده، بااین‌حال چیزی از جذابیت‌های فناورانه آن کم نشده است.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/2/25

کلید پیش‌بینی فرگشت گونه‌های جانوری کشف شد

آیا خردفرگشت‌هایی که باعث فرگشت‌های جزئی گونه‌ای خاص طی چند نسل می‌شود، می‌تواند فرگشت‌های کلان را هم توضیح دهد و پیش‌بینی کند که یک میلیون سال دیگر، شاهد چه تغییراتی در گونه‌های جانداران خواهیم بود؟
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/2/25

جادویی‌ترین هوش مصنوعی جهان رونمایی شد: سریع، جهانی و مهم‌تر از همه، رایگان!

OpenAI مدل زبانی بزرگ جدیدی را به نام GPT-4o معرفی کرد که سرعت قابل‌توجهی دارد و به رایگان در دسترس همه قرار می‌گیرد. این محصول که قلب تپنده ChatGPT است، عملکرد چشمگیری در درک محتوای متنی، صوتی و تصویری دارد.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/2/25

تصویر روز ناسا: لکه سیاهی که ۲۵۰ برابر زمین وسعت دارد

۱۶ برابر زمین قطر داشت. آن‌قدر بزرگ بود که می‌توانستید آن را بدون هیچ ابزار کمکی روی سطح خورشید ببینید. این منطقه فعال عظیم حاوی میدان‌های مغناطیسی قدرتمند و درهم‌پیچیده و همچنین لکه‌های تاریک خورشیدی متعددی بود که اخترشناسان، آن را AR 3664 (منطقه فعال ۳۶۴۴) نامیدند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/2/25

بوئینگ ۲۷۰۷، گران‌ترین هواپیمای جهان که ساخته شد و پرواز نکرد / تصاویر

بوئینگ ۲۷۰۷، جت مافوق صوتی است که مبالغ سنگینی برای ساختش هزینه شد، اما هرگز به پرواز در نیامد. کابین First Class این هواپیما، ۳۰ صندلی چرمی تختخواب‌شو و امکانات تلویزیونی انحصاری داشت.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/2/25