برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
یکشنبه 22 مهر 1403
عناوین دانش و فناوری

تصویر روز ناسا: شبیه‌سازی تصادف دو سیاهچاله / فیلم

این هفته، هفته سیاهچاله در ناسا است و تصاویر روز ناسا به سیاهچاله‌ها اختصاص دارد. تصویر امروز به نمایش شبیه‌سازی برخورد و ادغام دو سیاهچاله ستاره‌ای می‌پردازد که نخستین امواج گرانشی کشف‌شده در تاریخ را پدید آوردند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/2/22

روزی که باران نهنگ بارید!/ عکس

حدود ۵۰ سال پیش، نهنگی هشت تنی در سواحل اورگان ایالات‌متحده به گل نشست و جان داد، اما عجیب‌تر آن بود که در اتفاقی شگفت‌انگیز منفجر شد! هنوز هم با گذشت نیم قرن، درباره این اتفاق صحبت می‌شود.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/2/22

تلاش سرسختانه آمریکا برای جلوگیری از صادرات هوش‌ مصنوعی!

آمریکا در تلاش است با وضع قوانین جدید، از صادرات هوش مصنوعی به کشورهای خارجی جلوگیری کند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/2/22

با نسل جدید پیشرانه بنتلی آشنا شوید/ عکس

پس از اعلام اتمام کار برخی از موتورهای ۱۲ سیلندر، بنتلی شمارش معکوس را برای مرگ موتورهای V-۸ بنزینی آغاز کرد. جدیدترین محصولات بنتلی با آخرین حضور پیشرانه V۸ شامل کنتیننتال GT، کنتیننتال GT کانورتیبل و فلایینگ اسپر هستند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/2/22

کنایه سنگین آذری جهرمی به ابراهیم رئیسی/ سرعت اتصال به شبکه افزایش پیدا کرده نه اینترنت!

آذری جهرمی در کانال تلگرام خود نوشت:« براساس آماری که خود وزارت ارتباطات ارائه می‌دهد، سرعت اتصال به شبکه افزایش پیدا کرده‌است نه سرعت اینترنت.»
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/2/22

چرا هوش مصنوعی این‌قدر گران‌قیمت و پرهزینه است؟

اقبال عموم مردم و شرکت‌های تخصصی به هوش مصنوعی، آینده درخشانی در برای این فناوری ترسیم کرده است؛ اما افزایش هزینه توسعه چت‌بات‌های مولد، نگرانی سرمایه‌گذاران را در پی داشته است.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/2/22

دستپخت ۳ میلیاردی طراح ایرانی /عکس

کراس اوور آواتر ۰۷ EREV از چانگان، CATL و هواوی به‌عنوان رقیب مستقیم تسلا مدل Y رسماً در چین رونمایی شد. این خودرو که قبلاً که با نام آواتر ۱۵ شناخته می‌شد، در سه‌ماهه سوم امسال وارد بازار خواهد شد.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/2/22

دروازه جهنم، سالی یک‌میلیون مترمکعب بازتر می‌شود

دهانه باتاگایکا در شمال‌شرقی سیبری به خاطر ذوب شدن لایه‌های دائمی یخ (پرمافراست) شکل گرفته و در آستانه ۲۵ سالگی آشکار شدنش، با سرعت یک میلیون مترمکعب در سال گسترش می‌یابد.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/2/22

هوش مصنوعی سلول‌های قاتل سرطان را شناسایی می‌کند

دانشمندان با استفاده از هوش مصنوعی، یک مدل پیش‌بینی‌کننده را برای شناسایی قوی‌ترین سلول‌های ایمنی قاتل سرطان و ارائه دادن ایمنی‌درمانی سرطان ابداع کرده‌اند. ایمنی‌درمانی سلولی شامل استخراج سلول‌های ایمنی از تومور بیمار، مهندسی کردن آن‌ها برای تقویت توانایی‌های طبیعی ...
منبع: انتخاب
تاریخ: 1403/2/22