برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
یکشنبه 22 مهر 1403
عناوین دانش و فناوری

اولین وانت کیا احتمالا این شکلی خواهد بود /عکس

پیکاپ تاسمان، خودروی جدید و قابل‌توجهی برای برند کیا است و احتمال می‌رود با طراحی بیرونی متمایز و متفاوت با هر پیکاپ دیگری وارد بازار شود. رندرهای اولین پیکاپ این برند کره‌ای توسط برخی رسانه‌ها منتشر شده است.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/2/19

پارک فناوری پردیس آماده تبدیل شدن به بهشت فناوری منطقه

معاون علمی رئیس‌جمهور در آیبن افتتاح اینوتکس ۲۰۲۴ گفت:« معاونت علمی از تاسیس یک شهرک نخبگانی تمام عیار نوآورانه و افتتاح یک مرکز نمایشگاهی دائمی در پارک پردیس حمایت می‌کند. پارک فناوری پردیس باید تبدیل به هاب همکاری مشارک با کشورهای همسایه و کشورهای دوست شود.»
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/2/19

تصویر روز ناسا: سیاهچاله را چطور می‌توان دید؟

سیاهچاله‌ها جزو عجیب‌وغریب‌ترین اجرام عالم به شمار می‌روند، اما حتما باید همتایی در کنارشان باشد تا بتوان آن‌ها را تشخیص داد. البته سرنوشت این همدم بعضی وقت‌ها مرگ دردناکی خواهد بود.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/2/19

راه‌حل انقلابی در مهار گرمایش زمین: تبدیل مستقیم و پاک کربن دی‌اکسید به سوخت

محققان دانشگاه میشیگان ماده‌ای کاتالیزوری به نام کبالت‌فتالوسیانین تولید کرده‌اند که کربن دی‌اکسید، محرک مهم تغییرات آب‌وهوایی را به سوخت‌های تجدیدپذیری مانند متانول تبدیل می‌کند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/2/19

مراقب باشید! همه خودروها در تابستان سرطان‌زا می‌شوند

به دلیل استانداردهای جلوگیری از اشتعال‌پذیری، قسمت‌های داخلی خودروها به مواد سرطان‌زای بازدارنده شعله آلوده شده است. این مواد شیمیایی که در ۹۹ درصد خودروها یافت شده‌اند، خطرات سلامتی قابل‌توجهی دارند، به ویژه در شرایط گرم که غلظت آنها افزایش می‌یابد.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/2/19

نماینده مجلس: با فروش فیلترشکن به مردم یاد دادیم که می‌توانند خلاف کنند

نماینده بناب و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با نسبت دادن اعمال محدودیت‌های اینترنت به جریانی در دولت و مجلس گفت: «به خاطر اینکه بتوانند مثلاً مردم را دین‌دار نگه دارند، محدودیت‌های اینترنت را اعمال می‌کنند».
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/2/19

رونمایی از جدیدترین لباس فضایی اسپیس‌ایکس / فیلم

پرتاب مأمویت سرنشین‌دار خصوصی شرکت اسپیس‌ایکس برای تابستان امسال برنامه‌ریزی شده و بالاخره یکی از مهم‌ترین ابزارهای موفقیت این مأموریت یعنی لباس راهپیمایی فضایی، رونمایی شد. لباس جدید در مقایسه با نسخه ابتدایی که مخصوص حضور درون کابین بود، پیشرفته‌تر و البته کمی ضخیم‌تر ...
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/2/19

بعد از سال‌ها انتظار اپل از Magic Keyboard رونمایی کرد/ عکس

اپل تجربه استفاده از آیپد را به کمک یک Magic Keyboard بهبود بخشیده‌ است، صفحه کلیدی که احساس استفاده از یک لپ‌تاپ را در کاربر ایجاد می‌کند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/2/19

رونمایی از آیپد پرو M۴؛ باریک‌ترین محصول تاریخ اپل/ عکس

امروز اپل نسخه‌های جدید تبلت‌های آی‌پد ایر و آی‌پد پرو خود را در ویدئوی کوتاهی که در وب‌ سایت خود منتشر کرد، معرفی کرد. این تبلت‌ها اولین مدل‌هایی هستند که پس از آخرین عرضه اپل در اکتبر ۲۰۲۲ رونمایی شده‌اند. این رویداد به قدری سروصدا به‌پا کرد که حتی سهام اپل نیز از آن بی‌بهره ...
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/2/19

قلم آیپد به قابلیت‌های سرفیس مجهز شد!

اپل‌ «Pencil Pro» را معرفی کرد که نسل بعدی قلم‌های آیپد است.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/2/19