برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
یکشنبه 1 مهر 1403
عناوین دانش و فناوری

دعوای برزیل و ایکس بالا گرفت؛ ایلان ماسک می گوید جنایات قاضی برزیلی را افشا می کنم

«ا یلان ماسک» کارآفرین میلیاردر آمریکایی و مدیر اجرایی شبکه «ایکس» روز شنبه مدعی شد که جنایات «الکساندر د مورائس» قاضی دادگاه عالی برزیل را، که دستور تعلیق شبکه اجتماعی ایکس را در سراسر این کشور صادر کرده، افشا خواهد کرد. ماسک در پیامی در شبکه ایکس نوشت: ما فردا انتشار فهرست بلندبالای ...
منبع: انتخاب
تاریخ: 1403/6/12

جزئیات تازه از پرونده حقوقی تولید نوکیای ایرانی / همچنان پرونده شکایت حقوقی در جریان است

اگرچه نوکیا پس از اطلاع از استفاده تقلبی از برند خود، اقدام به طرح شکایت کیفری و حقوقی علیه شرکت تولید کننده نوکیا در ایران کرده بود، اما در نهایت برای شرکت ایرانی در شکایت کیفری قرار منع تعقیب صادر شد ولی همچنان پرونده شکایت حقوقی در جریان است.
منبع: انتخاب
تاریخ: 1403/6/12

احتمال ورود مجلس به موضوع ریجستری «آیفون» / نماینده اردکان: نبود ارز برای واردات آیفون بهانه است

نماینده مردم اردکان در مجلس گفت: نبود ارز برای واردات آیفون بهانه است و اگر دولت نتواند ارز واردات چند گوشی را تامین کند چگونه می‌خواهد ارز واردات خودرو را تامین کند؟
منبع: انتخاب
تاریخ: 1403/6/12

توضیحات ایلان ماسک درباره الگوریتم پیشنهاد پست «ایکس»

مالک شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: الگوریتم شبکه اجتماعی X فرض می‎‌کند اگر با محتوایی در این شبکه تعامل داشتید، یعنی به دیدن این نوع محتوا علاقه دارید و اگر پستی را برای دوست خود در این شبکه ارسال کردید، الگوریتم فکر می‌کند شما پست ارسالی را خیلی دوست دارید و نمایش محتوای مانند پست ...
منبع: انتخاب
تاریخ: 1403/6/12

چرا حیوانات وحشی به انسان حمله می‌کنند؟

پس از سیل حملات حیوانات شکارچی به کوهنوردان و پارکبانان در ایالات متحده، بی‌بی‌سی به بررسی چرایی حمله‌ی حیوانات به انسان در طبیعت می‌پردازد.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/6/12

پوردهقان: اگر آیفون رجیستر نشود، مجلس وارد می‌شود

پس از وعده وزیر ارتباطات برای گفت‌وگو با وزارت صمت درباره رجیستری گوشی‌های آیفون، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز اعلام کرد: «وزیر ارتباطات به ما قول رجیستری را داده است و ما منتظر اقدام او در این زمینه هستیم.»
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/6/12

فن «غلت مرگبار»‌ چیست؟

فن غلت مرگبار به رفتاری اشاره دارد که کروکودیل‌ها هنگام شکار یا دفاع از خود انجام می‌دهند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/6/12

این میمون‌های عجیب همدیگر را با اسم صدا می‌زنند

یک مطالعه جدید نشان داد که گونه‌ای از میمون‌های ریزجثه می‌توانند یکدیگر را با نام خطاب کنند و زمانی هم که با اسم مورد خطاب قرار می‌گیرند، متوجه می‌شوند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/6/12

خودروی برقی کمتر دیده شده ایران‌خودرو / عکس

خودروی E City یکی از جدیدترین و ناشناخته‌ترین محصولات ایران‌خودرو به حساب می‌آید که در حاشیه سیزدهمین همایش موتورهای درون سوز رونمایی شد.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/6/12