برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
پنج شنبه 29 شهریور 1403
عناوین دانش و فناوری

آیت‌الله جنتی: نمی‌توان نسبت به انسجام امت اسلام بی‌تفاوت بود

دبیر شورای نگهبان با اشاره به جنایت روز گذشته رژیم صهیونیستی در کشور لبنان، گفت: اقدام ددمنشانه رژیم غاصب اشغالگر صهیونیستی که باعث به شهادت رسیدن و مجروح شدن جمعی از مردم بی‌گناه لبنان شد، بار دیگر ماهیت و خوی غیرانسانی این رژیم غیرقانونی را به اثبات رساند.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/6/28

یامگا پس از جدایی از استقلال: ای کاش این لحظه به این زودی فرا نمی‌رسید

بازیکن فرانسوی استقلال با انتشار یک پست از هواداران استقلال رسما خداحافظی کرد.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/6/28

اپل هزینه تعویض باتری آیفون ۱۶ پرو را ۲۰ درصد گران کرد

صفحه وب تعمیر و خدمات آیفون اپل نشان می دهد این شرکت هزینه تعویض باتری برای سری آیفون ۱۶ را نسبت به سری قبل افزایش داده است.
منبع: انتخاب
تاریخ: 1403/6/27

اختلال شدید در اینترنت کشور / بسیاری از وب‌سایت‌ها از دسترس خارج شد

 از ساعاتی پیش اختلالی شدید در اینترنت کشور پیش آمده و بسیاری از وب‌سایت‌ها از دسترس خارج شده است. سامانه «رادار» آروان‌کلاد نیز برای بررسی وضعیت دیتاسنتر‌ها در دسترس نیست. بااین‌حال صفحه وضعیت آروان‌کلاد (Status) نیز وقوع اختلال عمده در دیتاسنتر‌ها و سرویس‌های مختلف وب را تأیید ...
منبع: انتخاب
تاریخ: 1403/6/27

متا فعالیت رسانه‌های دولتی روسیه را در پلتفرم‌های خود ممنوع کرد

«متا»، مالک اپلیکیشن فیسبوک اعلام کرده که برخی رسانه‌های دولتی روسیه را مسدود می‌کند. طبق ادعای متا، شبکه‌های مدنظر از روش‌های مختلفی برای تبلیغات، انتشار اطلاعات نادرست و ترویج دیدگاه‌های دولت روسیه استفاده می‌کردند و همزمان به نحوی خود را از سیستم‌های نظارتی متا مخفی ...
منبع: انتخاب
تاریخ: 1403/6/27

ژاپن پگاسوس را خرید!

وزارت امور خارجه آمریکا فروش ۹ فروند هواپیمای تانکر بوئینگ KC-46A پگاسوس و تجهیزات مربوطه به‌ارزش تخمینی ۴.۱ میلیارد دلار به ژاپن را تائید کرد.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/6/27

مومن نسب: استارلینک لولویی است که می‌‎خواهد پیشرفت ما در فضای مجازی را به چالش بکشد!

روح الله مومن نسبت، دبیر کل جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی، استارلینک را راهکاری برای پیشرفت دشمن و محدودیت ما در فضای مجازی خواند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/6/27

سامسونگ بالاخره به فکر طراحی جدید افتاد/ اس ۲۵ اولترا، با ظاهری جدید عرضه می‎شود/ عکس

اگرچه وقتی صحبت از قوی‌ترین گوشی سامسونگ باشد، گلکسی اس ۲۴ اولترا در جایگاه اول قرار می‌گیرد؛ اما به نظر می‌رسد که سامسونگ برای طرفداران خود یک سورپرایز دارد و آن‌هم مدل سال ۲۰۲۵ و گلکسی اس ۲۵ اولترا است.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/6/27

گنجی که حتی نخ‌هایش از طلا است/ راز جاودانگی ۲۰۰۰ ساله خانواده سلطنتی چین/ عکس

لباس تدفین یشم که با استفاده از هزاران قطعه یشم ساخته‌شده است و با نخ طلا در کنار هم نگه‌داشته شده‌اند، نوعی کت‌وشلوارو زره تشریفاتی است که توسط اعضای سلطنتی سلسله هان چین (از سال ۲۰۶ قبل از میلاد تا ۲۲۰ پس از میلاد حکومت می‌کردند) و همچنین حاکمان و نخبگان در زمان دفن آن‌ها مورداستفاده ...
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/6/27

خبر تازه محمد جواد ظریف از «فیلترینگ»

معاون راهبردی مسعود پزشکیان، بر این باور است که کشور ما در حال حاضر در فضای مجازی جهانی جایگاه مناسبی ندارد و برای اینکه شهروندان ایران بتوانند تاثیرگذاری مناسبی در این فضا داشته باشند، باید محدودیت دسترسی برطرف شود.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/6/27