برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
دوشنبه 2 مهر 1403
عناوین دانش و فناوری

عمر کاهش دمای هوا کوتاه بود/ منتظر گرما از هفته آینده باشید

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از افزایش دما طی شنبه و یکشنبه هفته آینده (۱۰ و ۱۱ شهریور) خبر داد.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/6/7

تولید ۲.۲ میلیون تن چغندر پاییزه

مجری طرح گیاهان قندی وزارت جهاد کشاورزی از پرداخت کامل مطالبات چغندرکاران خبر داد و گفت: امسال با تولید دو میلیون و ۱۷۰ هزار تن چغندرقند پاییزه، بالاترین میزان تولید این محصول در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ثبت شد.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/6/7

«شالهنگ» به روابط و معضلات روابط زناشویی می‌پردازد/ تماشاگر امروز با این نوع اجرا بیشتر ارتباط برقرار می‌کند

بازیگر نمایش «شالهنگ» گفت: تنها هدف این نمایش نشان دادن ریشه اختلافات است که شاید مخاطب در زندگی واقعی خود نتواند تا این اندازه عیان این مسائل را مطرح کند و همواره این مسائل را پنهان می‌کند.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/6/7

پارک مینیاتورک استانبول؛ پارکی دیدنی و فوق‌العاده

اگر به‌دنبال تجربه‌ای متفاوت در استانبول هستید؛ پارک مینیاتورک گزینه‌ای ایده‌آل است. تصور کنید تنها در چند ساعت، به سفری می‌روید که شما را به گوشه‌گوشه‌ی ترکیه و فراتر از آن می‌برد. برای این‌که از این تجربه به‌طور کامل لذت ببرید و بدون دغدغه به پارک مینیاتورک دسترسی داشته ...
منبع: برنا
تاریخ: 1403/6/7

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: دولت چهاردهم ادامه دهنده راه شهیدان خدمت باشد

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران صاحب اقتدار است، گفت: از دولت چهاردهم انتظار است با تأسی از شهید رجایی و باهنر و سه سال دوران خدمت شایسته شهید آیت الله رئیسی، ادامه‌دهنده راه این شهیدان باشد تا شاهد رشد و تعالی در کشور باشیم.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/6/7

ناکامي قاچاقچيان مواد مخدر در انتقال بيش از 140 کيلو حشيش در هرمزگان

با تلاش مأموران انتظامي شهرستان جاسک و همکاري اطلاعاتي و عملياتي پليس مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان، قاچاقچيان در انتقال محموله 140 کيلويي حشيش ناکام ماندند.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/6/7

عارف: روش‌های پیش‌فروش خودرو به نفع مصرف‌کننده نیست

معاون اول رئیس جمهور با انتقاد از روش‌های پیش‌فروش خودرو که بیشتر جنبه سرمایه‌گذاری دارد تا مصرف، تاکید کرد: این رویه‌ها باید جمع‌آوری شده و جایگزین‌های بهتری برای تامین نیاز مردم به خودرو با کیفیت، چه داخلی و چه وارداتی، پیدا شود.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/6/7

صرفه‌جویی ارزی ٤٠ درصدی با ساخت اتوبوس برقی شهری

یک شرکت دانش بنیان ایرانی در قالب طرح کلان طراحی، ساخت و توسعه قوای محرکه الکتریکی اتوبوس برقی شهری، حدود ٤٠ درصد از خروج ارز از کشور جلوگیری و از واردات محصوﻻت مشابه به‌صورت CBU جلوگیری به عمل خواهد آمد.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/6/7

برای فعالیت اثربخش سرمایه گذاران خارجی تمامی مشوق های قانونی را بکار می بندیم

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: برای فعالیت اثر بخش همه سرمایه گذاران خارجی در استان، تمامی مشوق های قانونی را بکار می بندیم.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/6/7

ارزش مجموعه پروژه‌های اقتصادی بهره برداری شده در خراسان شمالی از ابتدای سال تاکنون قریب به ۳۰۰۰ میلیارد تومان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی که امروز ششم شهریور در افتتاحیه‌ها و کلنگ زنی‌های هفته دولت در شهرستان بجنورد شرکت داشت ، ارزش مجموعه‌ی پروژه‌های افتتاحی از ابتدای سال را قریب به ۳ هزار میلیارد تومان دانست.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/6/7