برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
سه شنبه 3 مهر 1403
عناوین دانش و فناوری

خدمات‌رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی برای پیاده‌روی جاماندگان اربعین

دبیر شورای ترافیک استانداری تهران از اتخاذ تمهیدات شورای ترافیک برای تسهیل و تسریع در بازگشت جاماندگان اربعین از حرم عبدالعظیم(ع) برای روز اربعین حسینی خبر داد.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/6/1

ریشه های مرموز یاقوت کبود رمزگشایی شد

تحقیقات جدید شواهدی را پیدا کرده است که نشان می دهد جواهرات آبی می توانند در آتش و خشم تحولات آتشفشانی به عنوان فرآیندهای شدید ، گرما و فشرده سازی اکسید آلومینیوم در پوسته به شکل کریستالی به نام corundum ؛ ماده معدنی اصلی که یاقوت کبود را تشکیل می دهد ، جعل شوند.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/6/1

مترو تهران جمعه در ایستگاه علی‌آباد تا جوانمرد قصاب سرویس‌دهی ندارد

مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران از عدم خدمت رسانی متر در حدفاصل ایستگاه علی‌آباد تا ایستگاه جوانمرد قصاب با آغاز فاز نخست بهسازی خط یک مترو از ۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۳ خبرداد.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/6/1

خوشحالی ژائو فلیکس پس از پیوستن به چلسی

ستاره پرتغالی اتلتیکومادرید در نهایت به صورت دائم به چلسی پیوست.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/6/1

رضایتمندی زائران اربعین سند افتخار پلیس راه آهن است

فرمانده پلیس راه آهن کشور رضایتمندی زائران عتبات عالیات از امنیت ایجاد شده توسط پلیس راه آهن کشور را سند افتخاری برای این مجموعه دانست.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/6/1

سوپراسپرت ۱۰۰۰ اسب بخار ناران؛ ماه آینده رونمایی می‌شود

رایان یک سوپراسپرت چهارصندلی ساخت انگلیس است و همراه پیشرانه توئین توربو تولید می‌شود. جدیدترین پروژه بلندپروازانه صنعت خودروهای تولیدمحدود به زودی دردسترس خریداران قرار می‌گیرد.
منبع: انتخاب
تاریخ: 1403/5/31

دولت قبل می‌گفت برخورد با آیفون ۱۴ و ۱۵ رفتاری در مقابل تحریم‌های آمریکا است / ارز بری آیفون دلیل دیگر ممنوعیت واردات آن است

مهدی عبقری، دبیر اسبق انجمن واردات‌کنندگان موبایل در رابطه با علت برخورد با آیفون ۱۴ و ۱۵ بیان کرد: تا یکسال و نیم گذشته که ما پیگیری کردیم، بحث دولت این بود که با توجه به تحریم‌های آمریکا برای کالا‌های ایرانی، تحریم آیفون هم یک رفتار متقابلانه است. ارزبری این کالا هم یک دلیل ...
منبع: انتخاب
تاریخ: 1403/5/31

سوتی باورنکردنی اپل / پوسترهای تبلیغاتی آیفون جدید لو رفت

درحالی‌که حدود یک ماه تا رونمایی احتمالی از آیفون‌های جدید باقی مانده است، در اتفاقی کم‌سابقه، پوسترهای تبلیغاتی منتسب‌ به آیفون SE4 و آیفون ۱۶ پرو مکس فاش شدند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/31

خرید و استفاده از محصولات ۳ شرکت خارجی ممنوع شد

مرکز مدیریت راهبردی افتا، خرید محصولات امنیت سایبری شرکت‌های (Eset, Wallix, symantec) و استفاده از آنها در سیستم‌ها و سامانه‌های دستگاه‏های اجرایی دارای زیرساخت حیاتی کشور را ممنوع کرد.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/31

ماسک سیاستمدار می‌شود!

دونالد ترامپ می‌گوید که اگر رئیس جمهور شود، به ایلان ماسک پیشنهاد یک پست در کابینه یا نقش مشاور را خواهد داد.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/31