برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
عناوین دانش و فناوری

سلاح‌های جدید ارتش لهستان / عکس

لهستان در ادامه تجهیز ارتش خود و رسیدن به قدرتمندترین ارتش اروپا برای مقابله با روسیه، قراردادهای جدیدی برای تقویت قابلیت‌های دفاع هوایی خود امضا کرده است.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/23

اقیانوسی از آب در مریخ / یک کشف تازه در سیاره سرخ

زیر پوسته سیاره مریخ احتمالا مملو از آب است، به طوریکه آب مخفی شده در ترک صخره های زیرزمینی سیاره برای ایجاد یک اقیانوس جهانی کافی است.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/23

دوچرخه تیم المپیک ژاپن هم‌قیمت پورشه ۹۱۱ / عکس

دوچرخه‌ای که ژاپنی‌ها در المپیک مورد استفاده قرار دادند چیزی حدود ۱۳۵ هزار دلار (تقریبا معادل ۸ میلیارد تومان)‌ قیمت دارد.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/23

برنامه ستار هاشمی برای وزارت ارتباطات/ از توسعه شبکه ملی اطلاعات تا اصلاح شیوه فیلترینگ

برنامه پیشنهادی «ستار هاشمی» برای وزارت ارتباطات دولت چهاردهم بر 3 راهبرد کلی «تکمیل شبکه ملی اطلاعات، توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی» استوار است. هاشمی در این برنامه صحبتی از رفع فیلتر پلتفرم‌های کاربردی نکرده اما وعده داده شیوه فیلترینگ را از طریق «اصلاح مقررات و شیوه مداخلات» ...
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/23

«هیولای خزر» رقیب آمریکایی پیدا کرد

آمریکایی‌ها طرحی مشابه اکرانوپلان شوروی مشهور به «هیولای خزر» را دنبال می‌کنند تا پرنده‌ای عظیم با قابلیت پرواز در نزدیکی سطح آب را به خدمت بگیرند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/23

«گنبد فولادین» فعال شد / عکس

ترکیه برنامه بلندپروازانه‌ای را در جهت توسعه یک سیستم پدافند هوایی چند لایه آغاز کرده است. این سیستم که «گنبد فولادین» نام‌گذاری شده است، ظاهراً دارای فناوری جدید هوش مصنوعی برای شناسایی و خنثی کردن تهدیدات در تمام ارتفاعات و محدوده‌ها خواهد بود.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/23

عارف: هیچ دستگاهی نباید با معاونت علمی رقابت کند

محمدرضا عارف معاون اول رییس‌جمهور در آیین تکریم و معارفه معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس‌جمهور تاکید کرد که هیچ دستگاهی نباید با معاونت علمی رقابت کند؛ اگر به مرحلۀ رقابت رسید، یعنی رقابت با رئیس‌جمهور.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/23

ستار هاشمی: در خصوص فیلترینگ بر اساس سیاست‌های کلی عمل می‌کنیم

طبق گفته «علی حدادی»، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، «ستار هاشمی» در جلسه با اعضای این کمیسیون در مورد فیلترینگ اظهار نظر کرده است.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/23

بیش از ۲ میلیون نفر زائر برای اربعین حسینی تاکنون در سامانه سماح ثبت نام کرده اند

ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه شماره ۵ تعداد ثبت نام کنندگان برای زیارت اربعین در سامانه سماح را دو میلیون و ۱۹۶ هزارو ۶۰۷ نفر و تعداد زائرین عازم شده به کشور عراق تاکنون را ۶۵۹ هزار و ۵۴۰ نفر اعلام کرد.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/5/23

بازدید معاون وزیر از غرفه خودروسازان شکوفا صنعت پویا در نمایشگاه حمل‌ونقل و ترانزیت

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور ضمن بازدید از غرفه فعال شرکت خودروسازان شکوفا صنعت پویا در هفتمین نمایشگاه حمل‌ونقل و ترانزیت، با پرسنل این شرکت دیدار و گفتگو کرد.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/5/23