برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
عناوین دانش و فناوری

جنگنده میگ ۱.۴۴ ؛ خفاشی که قرار بود اشک اف ۲۲ را درآورد/ عکس

اتحاد جماهیر شوروی سال‌ها پیش قصد داشت از خفاشی رونمایی کند که می‌توانست اشک اف ۲۲ رپتور را درآورد. با جنگنده میگ ۱.۴۴ آشنا شوید.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/16

گوشی تاشو ارزان هم به بازار آمد!

گوشی تاشدنی اقتصادی هواوی نوا فلیپ با نمایشگر اصلی اولد ۱۲۰ هرتزی و رنگ‌بندی جذاب معرفی شد.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/16

ویژگی ورزشگاه‌های جام جهانی ۲۰۳۴ به میزبانی عربستان سعودی/ عکس

این کشور قصد دارد ۱۱ استادیوم جدید بسازد و چهار ورزشگاه موجود را بازسازی کند و به این ترتیب با ۱۵ استادیوم به میزبانی بازی‌های ۲۰۳۴ برود. شهرهای میزبان پیشنهادی شامل ریاض، جده، الخبر، أبها و نئوم هستند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/16

کشف مکانی مخفی در قمر سیاره اورانوس!

تلسکوپ جیمز وب توانسته با کشف یک اقیانوس بسیار بزرگ پنهان در آریل، قمر سیاره اورانوس شگفتی‌ساز شود. کشف جدید تلسکوپ فضایی ناسا نشان می‌دهد که ما در مورد منظومه شمسی اطلاعات چندانی نداریم.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/16

حسام اسدی: ادامه‌دار شدن فیلترینگ کسب‌وکارها را نابود کرد/ مهاجرت از اشخاص به شرکت‌ها رسیده

فیلترینگ امروز در بین ۵ محور اصلی در رویداد روز فناوری اطلاعات، در جایگاه اول ایستاده است؛ موضوعی که به گفته رییس کمیسیون مدیریت ارتباط با مشتریان نظام صنفی رایانه‌ای با ادامه‌دار شدن آن، بسیاری از کسبوکارها به نابودی کشیده شدند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/16

دبیری: مصمم هستیم سطح روابط دولت و مجلس را ارتقا دهیم

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه مصمم هستیم با استفاده از همه ظرفیت‌ها، سطح روابط و همکاری بین دولت و مجلس را ارتقاء دهیم، گفت: رئیس‌جمهور بارها اعلام کرده است که قصد دارد از ظرفیت همه گرایش‌های سیاسی بر اساس توانمندی افراد در مسئولیت‌های مختلف استفاده کند.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/5/16

پیام مدیرکل ورزش وجوانان استان ایلام به مناسبت روز خبرنگار

مدیر کل ورزش و جوانان ایلام به مناسبت «روز خبرنگار» پیام تبریکی به پاسداشت زحمات و تلاش های خستگی ناپذیر فعالان حوزه رسانه و خبرنگاری صادر کرد.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/5/16

اجرای طرح پایش هوشمند الکترونیکی مجرمان سابقه‌دار در کرمان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: در راستای ارتقاء امنیت عمومی وآسایش روانی جامعه و اعمال اقدامات پیشگیرانه نسبت به بزه سرقت و خسارت‌های مادی و معنوی ناشی از آن، بانک اطلاعاتی سارقین استان کرمان جمع‌آوری گردید.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/5/16

۹۹ درصد سهم تامین دارو مربوط به تولید داخل است

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ۹۹ درصد سهم تامین دارو مربوط به تولید داخل و یک درصد وارداتی است که ۱۸ درصد بازار ریالی را شامل می‌شود.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/5/16

رکورد مصرف شبانه برق شکست

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران: میزان تقاضای مصرف برق کشور در زمان اوج مصرف شبانه هم شکست و از آخرین رکورد تقاضای مصرف روزانه ثبت شده در نیمه مرداد سال گذشته هم فراتر رفت. این میزان تقاضای مصرف در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۶۹۴۶۷ مگاوات بود، ۵۵۰۰ مگاوات ...
منبع: برنا
تاریخ: 1403/5/16