برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
یکشنبه 8 مهر 1403
عناوین دانش و فناوری

عربستان میزبان نوآورانه جام جهانی خواهد بود

پس از آن که عربستان سعودی خواستار میزبانی جام جهانی فیفا ۲۰۳۴ میلادی شد اعلام کرد که قصد دارد در صورت تایید میزبانی جام جهانی ۱۱ استادیوم نوآورانه در ۵ شهر بسازد.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/5/13

یادواره شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان قزوین برگزار می شود

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی از برگزاری یادواره شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه پانزدهم مرداد سال جاری در صحن گلزار مطهر شهدای شهر قزوین خبر داد.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/5/13

یادواره ۷۵ شهید والامقام لفمجان لاهیجان با حضور استاندار گیلان

استاندار گیلان با تسلیت شهادت شهید اسماعیل هنیه گفت: جبهه مقاومت امروز ایستاده و یقینا دلاور مردان سپاه اسلام، رژیم صهیونسیتی از این اقدام خصمانه خود علیه ملت ایران اسلامی و شهادت دکتر اسماعیل هنیه پاسخی دندان شکن داده و آنان را مجازاتی سخت خواهند کرد.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/5/13

اینستاگرام در ترکیه از دسترس خارج شد

دسترسی به شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام ظاهراً از صبح جمعه ۱۲ مردادماه در ترکیه برای بسیاری از کاربران مقدور نیست. گزارش‌ها نشان می‌دهد بسیاری از کاربران در ترکیه با پیام «امکان دسترسی وجود ندارد» مواجه می‌شوند و بسیاری دیگر از اختلال عملکرد اینستاگرام در ترکیه خبر می‌دهند. ...
منبع: انتخاب
تاریخ: 1403/5/12

سنگین‌ترین وزنه‌ای که انسان می‌تواند بلند کند، چقدر است؟

سنگین‌ترین وزنه‌هایی که تاکنون وزنه‌برداران به ثبت رساندند تقریباً حدود هزار پوند ( ۵۰۰ کیلوگرم) بوده است؛ اما آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که سنگین‌ترین وزنه‌ای انسان می‌تواند بلند کند چقدر است؟
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/12

بخش ساعت گوشی‌های سامسونگ پس از بروزرسانی متحول شدند/ عکس

سامسونگ می‌خواهد بخش ساعت در گوشی‌های خودش را به‌لطف آپدیت One UI 7 دگرگون کند. تصاویری از وان یو ای ۷ منتشر شده که این را به‌وضوح نشان می‌دهد.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/12

پرچم آمریکا هنوز بر روی ماه پابرجاست؟

تصویری نمادین از آخرین سفر انسان به ماه در ذهن همه ما باقی‌مانده: فضانوردی که پرچم آمریکا را روی میله‌ای بر سطح ماه استوار کرد؛ اما چند دهه بعداز آن اتفاق، آیا این پرچم هنوز پابرجاست؟
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/12

مغز ورزشکاران نخبه با مغز ما فرق دارد

معمولاً ورزشکارانی به مدال طلای المپیک می‌رسند که استانداردهای حیرت‌انگیزی در رشته‌های ورزشی خود دارند و به‌طورکلی بدن‌هایشان آمادگی این را دارد تا محدودیت‌های فیزیکی سرعت، دقت، قدرت و استقامت را پشت سر بگذارد.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/12

کدام جنگنده بهتر است، اف ۱۵ یا اف ۱۶ ؟

دو جنگنده F-15 Eagle ساخت مک دانل داگلاس و F-16 Fighting Falcon ساخت جنرال داینامیکس جنگنده های نسل چهارم هستند، آیا می توان گفت که یکی از آن ها بهتر از دیگری است؟
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/12

گوشی‌های سامسونگ ساخت هند و ویتنام و کره چه تفاوتی دارند؟

شاید طی چند وقت اخیر در مورد ساخت ویتنام یا ساخت هند بودن برخی گوشی‌های سامسونگ صحبت‌هایی به گوش‌تان خورده باشد. اگر هم به فروشگاه‌های فیزیکی و آنلاین هم سری زده باشید، احتمالاً با این عبارات برخورد داشته‌اید؛ اما واقعاً تفاوت گوشی ویتنام و هند برند سامسونگ چیست و آیا باید ...
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/12