برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
دوشنبه 9 مهر 1403
عناوین دانش و فناوری

وزیر نیرو: تا فردا همهٔ ظرفیت تولید برق فعال می‌شود

۶ واحد نیروگاهی بزرگ داشتیم که برای تعمیرات از شبکه خارج شده بود که ۲ تا برگشت و ۴ مورد دیگر هم تا فردا صبح به چرخه تولید برق اضافه خواهد شد.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/5/5

نورمفیدی: به آقایان دستم برسد می گویم حتما باید از آقای مخبر استفاده بشود

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی امام جمعه گرگان: ما امروز کار‌ می خواهیم، شایستگان را پیدا کنید، چه اصولگرا چه اصلاح طلب. از جاهای متعدد شنیده ام که مدیریت آقای مخبر در قضایای اخیر خیلی خوب بوده است.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/5/5

نمایشگاه عکس خدمات رسانی ائمه جمعه سابق و کتابخانه آدینه افتتاح شد

میناب - به مناسبت گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد اقامه نماز جمعه بعداز انقلاب اسلامی در آیینی با حضور ائمه سابق نمازجمعه ، نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری ، فرماندار ویژه میناب ، حجت‌الاسلام فاضل پور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه هرمزگان ، فرمانده سپاه ناحیه میناب، ...
منبع: برنا
تاریخ: 1403/5/5

آیت‌الله صدیقی: اعضای کابینه باید از بُن دندان به نظام اعتقاد داشته باشند

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اهمیت چینش کابینه گفت: وزرا و اعضای کابینه باید از بُن دندان به نظام اعتقاد داشته باشند، نه اینکه نفاق داشته باشند و بگویند قبول دارم اما موضع گیری های آن ها مخالف اصول انقلاب و نظام باشد.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/5/5

همه مسابقات فوتبال استان تهران در روزهای شنبه و یکشنبه لغو شد

هیات فوتبال استان تهران از لغو شدن مسابقات فوتبال در روزهای شنبه و یکشنبه خبر داد.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/5/5

خضریان: کارگزاران سیاست خارجی دنبال تأمین منافع بلندمدت باشند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران متخذ از اسلام و منبعث از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی است، گفت: کارگزاران جمهوری اسلامی در سیاست خارجی سربازان و خدمتگزاران این اصول و آرمان‌ها و به دنبال تأمین منافع بلندمدت در سطح ...
منبع: برنا
تاریخ: 1403/5/5

آیفون ۱۷ فوق باریک احتمالاً تراشه A19 و دوربین پشتی یگانه خواهد داشت

مینگ‌چی کوئو، تحلیلگر مطرح، مشخصات فنی منتسب به آیفون ۱۷ فوق باریک را فاش کرد. این مدل از آیفون که فعلاً با نام آیفون ۱۷ اسلیم شناخته می‌شود، جایگزین آیفون پلاس خواهد شد. براساس ادعای کوئو، آیفون ۱۷ اسلیم به نمایشگر ۶٫۶ اینچی با داینامیک آیلند (حفره‌ی کپسولی) هم‌اندازه‌ی آیفون ...
منبع: انتخاب
تاریخ: 1403/5/4

طراحی آیفون تاشو نهایی شد / اسم رمز: V68

اپل هم به جمع سازندگان گوشی‌های تاشو می‌پیوندند. این کمپانی مشغول توسعه آیفون تاشو است و تلاش می‌کند که نخستین نمونه‌ این گوشی هوشمند را در سال ۲۰۲۶ به دست کاربران برساند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/4

تشخیص سرطان و متاستاز قریب‌الوقوع با هنر اوریگامی

اوریگامی یا تا زدن کاغذ از هنرهای قدیمی ژاپنی‌ها است؛ به تازگی محققان از این فناوری برای شناسایی سلول های سرطانی استفاده کرده اند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/4

آمریکا از ترس چین، پوسایدن P-8 را به موشک ضد کشتی مجهز کرد / عکس

با توجه به قدرت رو به رشد نیروی دریایی چین، شکارچی زیردریایی P-۸ Poseidon نیروی دریایی ایالات متحده در حال دریافت موشک بلندبرد جدید و مهلکی با قابلیت حمله سطحی از فاصله ۵۵۰ کیلومتری است.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/4