برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
دوشنبه 9 مهر 1403
عناوین دانش و فناوری

وزیر صمت، قیمت‌گذاری ایران‌خودرو را تکذیب کرد / ری‌را زیر یک‌میلیارد تومان خواهد بود

پس از اعلام قیمت نهایی ری‌را توسط ایران‌خودرو، وزیر صمت اعداد و ارقام اعلامی را تکذیب کرد و علاوه بر ساخت سالانه ۱۱۰هزار دستگاه از این خودرو اعلام کرد که قیمت ری‌را زیر ۱ میلیارد تومان خواهد بود.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/4

هدهد حزب‌الله بلای جان اسرائیل شد / عکس

پهپاد شناسایی هدهد حزب‌الله لبنان، با پرواز بر فراز پایگاه هوایی رامات دیوید در نزدیکی منطقه رامات دیوید، تصاویری از این پایگاه شامل آشیانه‌ها، تأسیسات تعمیر و نگهداری، مخازن نگهداری سوخت و مهمات، آشیانه‌ها و بالگردهای تهاجمی آپاچی حاضر در پایگاه را ثبت کند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/4

اشکانیان ۲ هزار سال پیش باتری ساخته بودند!/ راز شاهکارهای جهان باستان/ عکس

رمز و رازهای تاریخ در آثاری پنهانند که حتی مهندسان و محققان امروزی، از درک چگونگی آن ها گیج شده اند و مکانیسم برخی از اختراعات تاریخ جهان در میان صفحات تاریخ گم شده و هنوز هم کشف نشده‌اند. تعدادی از شگفت‌انگیزترین ابداعات تاریخ را در این گزارش ببینید.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/4

عکس | کوچک‌ترین پرنده جهان

مرغ مگس زنبوری کوچک‌ترین گونه پرنده جهان و بومی کوبا است. آن‌ها به دلیل سرعت بال‌زدن، شناوربودن حین تغذیه شهد و پرهای رنگین کمانی خود مشهور هستند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/4

شاسی بلند جدید ایران‌خودرو هم‌قیمت شورولت، بیوک و هیوندای/ رقبای خارجی ری‌را / عکس

پس از کش‌وقوس‌های فراوان و گذراندن مراحل مختلف، نسخه‌های نهایی ری‌را آماده ورود رسمی به بازار شده و قیمت نهایی آن مشخص شده است. پیشرفته‌ترین خودروی بازار ایران از نظر قیمتی با چه خودروهایی در جهان رقابت می‌کند؟
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/4

با پول دنا پلاس این خودروی SUV را بخرید! /عکس

در ۲۳ ژوئیه، اولین مدل استراتژیک جهانی گک آیون، نسل دوم آیون V، رونمایی شد. به گفته این خودروساز، ظرف ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه پس از عرضه، این خودرو بیش از ۱۰ هزار سفارش دریافت کرده است.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/4

خودروهایی که از دل جنگ به خیابان‌ها راه یافتند /عکس

در برهه‌ای از تاریخ صد ساله خودرو، هر خودروساز با عرضه وسایل نقلیه ویژه به موفقیت کشور خود در میدان جنگ کمک کرده است. چه یک وانت بار سبک باشد یا سنگین، همه آن‌ها می‌توانند در استقرار نیروها، انتقال تجهیزات یا صرفاً به‌عنوان وسایل نقلیه پشتیبانی، مفید و کمک‌کننده باشند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/4

چرا گاهی حتی با ورزش هم وزن کم نمی‌کنیم؟

اگر به امید لاغر شدن، به‌صورت منظم ورزش می‌کنید ولی از کاهش وزن خبری نیست، با شنیدن خبری که ممکن است گره‌گشای مشکلتان شود، خوشحال خواهید شد.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/4

این گرگ می‌خواهد بازی کند یا حمله؟

گرگ‌ها گاهی غلت می‌زنند، همدیگر را گاز می‌گیرند و دندان‌های تیزشان را به یکدیگر نشان می‌دهند. این قبیل حرکات ممکن است به معنای درگیری جدی میان گرگ‌ها، یا فقط بازی و شوخی دوستانه باشد. اما چگونه این حیوانات پیش از آن که دیر شود، قصد و غرض پشت حرکات دوستانشان را متوجه می‌شوند؟ ...
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/4

عکس |‌ کامپیوتر ۲ هزار ساله/ واقعی یا جعلی؟

یکی از این اختراعات که سؤال‌های بسیاری به‌جا گذاشته، آنتیکیترا است. آیا این شی باستانی نخستین کامپیوتر تاریخ است؟
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/4