برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
دوشنبه 9 مهر 1403
عناوین دانش و فناوری

بنویسید نمایش تحول صنعت خودروی ایران، بخوانید نمایش تحول صنعت خودروی چین!

سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو در تابستان امسال آغاز به کار کرد. این نوع رویداد که از زمان آغاز دولت سیزدهم متولد شد، همیشه با حواشی بسیاری همراه بوده و علاوه بر حواشی مربوط به تدارکات برگزاری، حواشی بسیاری درباره خود خودروسازان و حضورشان در این نمایشگاه داشت؛ اما سومین نمایشگاه ...
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/3

ترامپ از کدام میلیاردرهای بدنام قدرت می‌گیرد؟

سال ۲۰۱۶، وقتی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد، جو ناامیدی منطقه سیلیکون ولی را به عنوان قطب نوآوری ایالات متحده و سنگر باورهای لیبرال، دربرگرفت. همان زمان، سم آلتمن، هم‌بنیان‌گذار شرکت اوپن‌ای‌آی در توییتی نوشت: «این بدترین اتفاقی است که در زندگی‌ام افتاده.» ...
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/3

ریش در مردان چه ویژگی شخصیتی را فاش می‌کند؟

آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید که چه چیزی باعث می‌شود افراد ریش بگذارند؟ مطالعه جدیدی انگیزه‌های شگفت‌انگیز ریش گذاشتن مردان را آشکار می‌کند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/3

پرداخت تسهیلات ارزان‌ قیمت به تولیدکنندگان موبایل تکذیب شد!

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت، پرداخت ارز و تسهیلات کم‌بهره به شرکت‌های سازنده موبایل از سوی معاونت علمی را تکذیب کرد.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/3

چرا آمریکا می‌خواهد نیم میلیون جغد را بکشد؟

منتقدان بر این باورند که جغدهای نواری به دلیل فعالیت‌های انسانی، که آن‌ها را قادر به گسترش قلمرو خود کرده است، مجازات می‌شوند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/3

پلنگ صورتی در طبیعت دیده شد!/ عکس

پلنگ توت‌فرنگی برای اولین بار در منطقه حفاظت‌شده تانزانیا مشاهده شد؛ نقوش روی بدن این حیوان زیبا به شکلی است که گویا در نور خورشید محوشده است.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/3

یکشنبه رکورد زد/ گرم‌ترین روز ثبت‌شده در تاریخ !

طبق داده‌های سرویس تغییرات اقلیمی کوپرنیک اتحادیه اروپا (C۳S)، که از سال ۱۹۴۰ الگوهای آب‌وهوایی جهانی را ردیابی کرده است، یکشنبه، ۲۱ ژوئیه (۳۱ تیرماه) گرم‌ترین روز ثبت‌شده در تاریخ زمین بوده است. میانگین دمای جهانی هوای سطحی در روز یکشنبه به ۱۷.۰۹ درجه سانتی‌گراد رسید و رکورد ...
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/3

گران‌ترین خودروی ساخت ایران با قیمت ۲۲ هزار دلار / عکس

پس از مدت‌ها، قیمت نهایی نخستین شاسی‌بلند ایران‌خودرو بالاخره مشخص شد و این خودرو با قیمت کارخانه‌ای ۱ میلیارد و ۲۷۰ هزار تومان، گران‌ترین خودروی ایرانی لقب گرفت.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/5/3

بیش از ۱۰۰۰ کلاس درس در آذربایجان‌غربی طی دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیده است

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در دولت سیزدهم بیش از یک هزار کلاس درس در استان تکمیل و به بهره‌برداری رسید و یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس دیگر نیز در حال اجراست.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/5/3

امکان تردد زائران اربعین از طریق مرز دریایی فراهم شد

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: امسال مرز دریایی هم با موافقت کشور عراق برای تردد زوار در ایام اربعین اضافه شده است، پامید است بخشی از مردم بتوانند از طریق مرز دریایی سفر زیارتی اربعین خود را انجام دهند که البته تمهیدات لازم نیز در این زمینه فراهم شده است.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/5/3