برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
جمعه 30 شهریور 1403
عناوین دانش و فناوری

معرفی مدلی از هوش مصنوعی که مانند آدمیزاد قادر به استدلال است

شرکت «اوپن‌اِی‌آی»، پیشرو در زمینه توسعه هوش مصنوعی، از راه‌اندازی محصول جدید خود خبر داد؛ مدلی از هوش مصنوعی که قابلیت استدلال‌های پیچیده‌ را دارد و قادر است مسائل دشواری در حوزه‌های ریاضیات، برنامه‌نویسی و علوم را حل کند.این محصول جدید که با نام «صفر یک» شناخته می‌شود، ...
منبع: انتخاب
تاریخ: 1403/6/23

آیفون ۱۶ نیامده کپی شد

اپل امسال تعداد دکمه‌های فیزیکی گوشی‌های سری آیفون 16 را افزایش داد و حالا در کنار دکمه‌های رایج، شاهد حضور دکمه «کمرا کنترل» (Camera Control) نیز هستیم. پس از رویداد 2 روز پیش، به نظر می‌رسد حداقل 2 برند اندرویدی روی تعبیه این دکمه برای گوشی‌های پرچم‌دارشان کار می‌کنند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/6/23

سقوط آزاد با نیسان قشقایی / رکوردی که در گینس ثبت شد

خودروسازان مختلف در جهان برای تبلیغ محصولات خود از روش‌های خلاقانه و جذابی استفاده می‌کنند. خودروساز ژاپنی نیسان به‌تازگی برای تبلیغ جدیدترین مدل قشقایی، از یک روش عجیب و هیجان‌انگیز استفاده کرده است.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/6/23

پیشنهادی به دولت برای رفع فیلترینگ

نایب رییس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: اکنون که کشور ما در شرایط عادی است به رئیس جمهور، وزیر ارتباطات و اعضای شورای عالی فضای مجازی پیشنهاد می‌دهم به سمت رفع فیلترینگ قدم بردارند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/6/23

راز انقراض انسان‌های نئاندرتال کشف شد

دلایل از بین رفتن نئاندرتال‌ها همواره یکی از رازهای بزرگ در تاریخچه زیست انسان‌ها بر روی کره زمین محسوب شده است. حالا اما دانشمندان در یک مطالعه جدید پاسخ غافلگیرکننده‌ای به این مسئله مبهم داده‌اند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/6/23

خودروی فراری پشت سر پژو پارس

به‌تازگی یک دستگاه فراری F8 تریبیوتو وارد ایران شده و در اولین تصاویر منتشر شده، این فراری در میان خودروهای ایرانی قرار گرفته و به نظر می‌رسد پشت یک پژو پارس پارک شده است.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/6/23

سفر انسان به دورترین نقطه فضا در نیم قرن اخیر / رکوردشکنی تاریخی اسپیس‌ایکس

با استفاده از فناوری‌های پیشرفته‌ای که توسط شرکت اسپیس ایکس توسعه یافته است، فضانوردان مأموریت پولاریس داون توانستند به ارتفاعی دست یابند که در نیم قرن اخیر برای انسان میسر نبوده است.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/6/23

بازگشت رنوی محبوب با چهره‌ای مدرن / عکس

رنو طی سالیان اخیر، مشغول بازآفرینی محصولات محبوب گذشته‌اش در قالب جدید بوده است. نسل جدید رنو 5 در نمایشگاه خودرو ژنو سال گذشته رونمایی شد و اکنون نوبت به بازآفرینی رنو 17 رسیده است.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/6/23

کشف بزرگ اتفاقی هنگام وب‌گردی / دهانه عظیم برخورد شهاب‌سنگ باستانی

یک مرد کانادایی با بررسی نقشه‌های گوگل، گودال مرموزی با قطر دهانه حدود پانزده کیلومتر را کشف کرد.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/6/23

اجرای پروژه‌های جهادی محرومیت‌زدایی در روستاهای کرمان با حمایت همراه اول

همراه اول به‌عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور همواره سعی داشته در راستای مأموریت و مسیر چشم‌انداز سازمانی، توجه ویژه‌ای به رسالت اجتماعی خود نیز داشته باشد.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/6/23