برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
جمعه 13 مهر 1403
عناوین دانش و فناوری

لزوم حمایت دولت جدید از دبیر فیلم فجر/ سیمرغ‌ها نیاز به آرامش دارند

با تغییر دولت و جابه‌جایی مدیران زیر مجموعه وزارتخانه‌ها، احتمال استعفا و یا برکناری دبیران جشنواره هم بالا گرفته است، در این شرایط سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا محمد خزاعی عطای دبیری را به لقایش می‌بخشد و استعفا می‌دهد یا می‌ماند و پای آرمان هایش می‌ایستد؟‌
منبع: برنا
تاریخ: 1403/4/13

تصویب احکام ویژه در زمینه استفاده از علم و فناوری در قانون توسعه هفتم

وزیر علوم گفت: به همت دولت مردمی و مجلس شورای اسلامی در قانون توسعه هفتم کشور احکام ویژه‌ای در زمینه استفاده بهینه از علم و فناوری مصوب شده است.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/4/13

تاکید بر ساخت تونل سد مخملکوه با دو کاربری

استاندار لرستان با بیان اینکه تونل یکی از موضوعات مهم سد مخمل‌کوه است، گفت: به دنبال این هستیم که این تونل با قطر یازده متر  احداث شود تا علاوه بر اینکه آب را به شهر انتقال دهد یک ارتباط جاده‌ای بین پشت سد و داخل شهر هم برقرار شود.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/4/13

استفاده از پساب در دوره ششم، بوستان‌های پایتخت را نجات داد

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: در راستای نگهداشت فضای سبز، استفاده از پساب برای آبیاری توانست از خشک شدن درختان جلوگیری کند.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/4/13

خروج ضایعات فروشی‌ها محله اسدآبادی ظرف چند هفته آینده

استاندار لرستان گفت: ضایعات فروشی‌های محله اسدآبادی خرم آباد ظرف چند هفته آینده به خارج از شهر منتقل می شوند.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/4/13

خرید بیش از ۳۵ هزار تن گوشت مرغ تولید داخل

 شرکت پشتیبانی امور دام کشور در سالجاری نسبت به خرید مقدار بیش از ۳۵ هزار  تن گوشت مرغ تولید داخل مازاد بر مصرف به صورت نقدی اقدام نموده است.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/4/13

با رویکرد تخصص‌گرایی، توانمندی‌ها ساماندهی می‌شود/پزشکیان توانمند شجاع و علمی است

مدیر اسبق علوم پزشکی یاسوج تخصص گرایی را شعار اصلی مسعود پزشکیان برشمرد و گفت: این رویکرد اساسی می تواند هر فردی را در راستای تخصص، توانایی و توانمندی او در لایه های مختلف مدیریتی ساماندهی کند و بدون شک با این تفکر کارها به سامان می رسد.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/4/13

لوله گذاری آب و فاضلاب در حصارک کرج اجرا شد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز از  تحقق مطالبات مردمی و رفع مشکل دفع بهداشتی فاضلاب در محدوده حصارک بالا کرج خبر داد. 
منبع: برنا
تاریخ: 1403/4/13

فعالیت ۲۴۰۰ شرکت توزیع کالا در کشور

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: باید با مردم جهش تولید را محقق کرد و به همین منظور باید سازوکارهایی را فراهم کنیم که به جهش تولید کمک کنیم.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/4/13

روند کاهنده نرخ رشد نقدینگی همگام با رشد تولید

با مدیریت کل‌های پولی توسط بانک مرکزی در دولت سیزدهم، نرخ رشد نقدینگی که در پایان شهریورماه ۱۴۰۰ به رقم ۴۰.۵ درصد رسیده بود در روند نزولی قابل توجه، این متغیر در پایان سال ۱۴۰۱ به رقم ۳۱.۱ درصد و در پایان سال ۱۴۰۲ به رقم ۲۴.۳ درصد کاهش یافت.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/4/13