برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
جمعه 13 مهر 1403
عناوین دانش و فناوری

پدر شهید احمدی روشن: فردی مومن و متعهد را برای ریاست جمهوری انتخاب کنیم

پدر شهید «احمدی ‌روشن» از شهدای هسته‌ای کشور گفت: مردم با بصیرت و آگاهی فردی مومن، آشنا به گفتمان انقلاب اسلامی، متعهد و ولایتمدار را برای رییس جمهوری انتخاب کنند.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/4/13

رئیس شورای شهر اصفهان:خودکفایی در تولید برق مورد نیاز شهرداری اصفهان از نور خورشید تا ۱۴۱۰

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جانمایی منابع تولید برق خورشیدی در شهرداری این کلان‌شهر پیشرفت کرده است و تا سال ۱۴۱۰ به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/4/13

روزانه ۱۲ هزار مسافر در قزوین از پایانه آزادگان به مینودر جابجا می شوند

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قروین گفت: روزانه حدود ۱۲ هزار مسافر در  مسیر شماره ۵ از مبدا ترمینال  (پایانه آزادگان ) به مقصد شهرک مینودر و بالعکس با ۱۰ دستگاه اتوبوس جابجا می شوند.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/4/13

متا به نقض قوانین بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا متهم شد

اتحادیه اروپا امروز متا را به نقض قوانین بازار‌های دیجیتال (DMA) متهم کرد. اتهام اصلی متا درواقع به مدل «پرداخت یا رضایت» (Pay or Consent) این شرکت مربوط است که اواخر سال ۲۰۲۳، به کاربران اتحادیه اروپا ارائه شد. این مدل بدین معناست که کاربران برای استفاده بدون تبلیغات از پلتفرم‌های متا ...
منبع: انتخاب
تاریخ: 1403/4/12

نمایشگر پیکسل ۹ گوگل و آیفون ۱۶ پرو احتمالاً گلکسی S۲۴ اولترا را شکست می‌دهد

طبق جدیدترین گزارش‌ها، سری پیکسل ۹ گوگل و آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس اپل احتمالاً به نمایشگر جدید OLED M۱۴ سامسونگ مجهز خواهند شد. اگر این گزارش صحت داشته باشد، نمایشگر این گوشی‌ها از فناوری نمایشگر M۱۳ موجود در گلکسی S۲۴ اولترا عملکرد بهتری خواهد داشت.
منبع: انتخاب
تاریخ: 1403/4/12

هوش مصنوعی جدید اینستاگرام در دایرکت

زاکربرگ گفت: به‌عنوان بخشی از این آزمایش، کاربران ممکن است در هفته‌های آتی در اینستاگرام، این چت‌روبات هوش مصنوعی را در صفحه کاربران مورد علاقه خود و هوش مصنوعی‌های مبتنی بر علاقه خود ببینند.
منبع: انتخاب
تاریخ: 1403/4/12

استقرار نمونه کاربردی خودروی متصل در الکامپ 1403

خودروهای متصل که عامل مهمی در پیشرفت اینترنت اشیاء هستند، امکان اتصال خودرو با خودروهای نزدیک به خود در جاده و ضبط و پخش صدا در داخل خودرو که به گوشی راننده متصل است را فراهم می آورند و این یکی از کاربردهای خودروهای متصل است. 
منبع: انتخاب
تاریخ: 1403/4/12

سرویس سونوگرافی از راه دور و مبتنی بر فناوری 5G رونمایی شد

با ارتقاء کیفیت تصاویر و دسترسی فوری به اطلاعات، پزشکان می توانند بیماری های مختلف را با دقت بالاتری تشخیص دهند و برنامه های درمانی مناسب تری را اجرا کنند. استفاده از شبکه های 5G بهبود قابل توجهی در ارتباطات پزشکی، مانند انتقال تصاویر و اطلاعات بیماری، ایجاد می کند که این امر از ...
منبع: انتخاب
تاریخ: 1403/4/12

رونمایی از محصول مراقب هوشمند در سالن اختصاصی همراه اول در الکامپ 1403

این پلتفرم، خدماتی همچون ردیابی مکان فعلی، تاریخچه مکان و مسیر رفت و آمد، تعیین محدوده امن، زمانبندی امکانات ساعت، دریافت هشدار در زمان های اضطرار، تماس صوتی و تصویری، نظارت بر پیامک ها و تماس های ساعت، کیف پول و نمایش میزان باتری ساعت و.. را ارائه می کند.
منبع: انتخاب
تاریخ: 1403/4/12