برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
شنبه 14 مهر 1403
عناوین دانش و فناوری

بهترین روش برای یافتن حیات فرازمینی، پیدا کردن گازهای گلخانه‌ای آن‌ها است!

وجود یا تولید گازهای گلخانه‌ای برای تمدنی که به دنبال جلوگیری از عصر یخبندان قریب‌الوقوع یا قابل سکونت کردن سیاره‌ای غیرقابل‌سکونت در منظومه‌شان است، مفید خواهد بود.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/4/8

این پروانه کوچک رکورد مهاجرت را شکست: ۴۰۰۰ کیلومتر در ۸ روز، بدون توقف / عکس

دانشمندان موفق شده‌اند تا پرواز ۴۲۰۰ کیلومتری پروانه‌ها را بر فراز اقیانوس اطلس، از غرب آفریقا تا گویان در آمریکای جنوبی ثبت کنند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/4/8

«پراید برقی»، اقتصادی‌ترین خودروی الکتریکی کره جنوبی / عکس

هیوندای در کنار توسعه و عرضه خودروهای برقی رده‌بالا با عملکرد قابل‌توجه، به تولید خودروهای برقی اقتصادی هم فکر می‌کند. جدیدترین محصول این خودروساز، هیوندای اینستر است که بر اساس خودروی بنزینی کاسپر ساخته شده است.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/4/8

تاکسی‌های جدید، فرمان و پدال ندارند! /عکس

بنیان‌گذار خودروسازی ریماک که به تولید خودروهای هایپرکار برقی مشغول است، از برند و شرکت روبوتاکسی خود به نام Verne رونمایی کرد.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/4/8

حضور رایتل در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ

رایتل با محوریت راهکارهای متنوع سازمانی خود بر مبنای هوشمندسازی در راستای ارائه خدمات و رویکردهای هوشمندانه با اتکا به توان و دانش داخلی و ظرفیت‌سازی اقتصادی در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) حضور می‌‏یابد.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/4/8

لباس عجیب ورزشکاران ژاپنی در المپیک پاریس/ استفاده از الیاف جاذب مادون‌قرمز!

ورزشکاران ژاپنی در المپیک ۲۰۲۴ فرانسه از لباس ویژه‌ای بهره خواهند برد که می‌تواند مانع بازتاب نور مادون‌قرمز و نمایان شدن جزئیات زیر پارچه شود.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/4/8

اقدام نامتعارف ترکیه؛ بیرقدار TB۳ در عرشه کشتی‌های کوتاه‌باند!

بیرقدار TB۳، پهپاد ترکیه‌ای که برای اولین ناو هواپیمابر این کشور طراحی شده است، با رسیدن به بالاترین ارتفاع، به نقطه عطف جدیدی دست یافته است.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/4/8

سپر مقاومتی اوکراین در برابر حملات پهپادی؛ یک EW در هر سنگر!

روسیه و اوکراین در جنگ به شدت بر تاکتیک‌های جنگ الکترونیکی تکیه کرده‌اند و در این مسیر بر فناوری ارزان اما بسیار مؤثر متکی هستند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/4/8

طرح انتقال آب به تفرش مصداق کار جهادی در دولت سیزدهم است

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح انتقال آب به شهر تفرش و ۲۰ روستای این شهرستان، مصداق کار جهادی در دولت سیزدهم است.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/4/7

مراسم بزرگداشت شهدای خدمت درحرم حضرت عبدالعظیم برگزار شد

مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور ،حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه و شهدای خدمت در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی با حضور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و فرماندهان لشکری و کشوری برگزار شد.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/4/7