برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
یکشنبه 15 مهر 1403
عناوین دانش و فناوری

جهان در شوک «بوگاتی توربین» / جانشین جذاب شیرون با ۱۸۰۰ اسب‌بخار قدرت / عکس

بالاخره پس از گذشت ۸ سال از معرفی شیرون، نوبت به جانشین آن رسید؛ توربیون، نام جانشین شیرون افسانه‌ای است، با چهره‌ای به‌روزشده همراه با ویژگی‌های فنی فوق‌العاده قدرتمند و ویژه.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/4/2

بیگانگان دست از سر ما بر نمی‌دارند/ سازه فلزی مرموز صحرای یوتا باز هم ظاهر شد؛ این‌بار در جای دیگر!

منشور مستطیلی درخشانی که در رشته‌کوهی دورافتاده در نزدیکی لاس‌وگاس دیده شد؛ باز هم معمایی در ذهن جهانیان ایجاد کرده است. این‌که آن شی‌ء از کجا آمده و یا اینکه هنوز آنجا است، نامعلوم است و سازمان حیات‌وحش ایالات‌متحده نیز در تلاش برای حل این مسئله است.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/4/2

قابلیت جدید اینستاگرام: برگزاری لایو فقط با اعضای کلوز فرندز

اینستاگرام قابلیت جدیدی را برای کاربران خود ارائه کرده است که از طریق آن می‌توانند فقط برای لیست «دوستان نزدیک» (Close Friends) خود لایو برگزار کنند. در حال حاضر با این ویژگی جدید که «Close Friends on Live» نام دارد فقط می‌توان با حداکثر سه کاربر دیگر پخش‌زنده داشت. قابلیت پخش زنده یا لایو اینستاگرام ...
منبع: انتخاب
تاریخ: 1403/4/2

استارلینک مینی معرفی شد؛ دیش قابل‌حمل اسپیس ایکس برای اینترنت ماهواره‌ای

اسپیس ایکس در حال عرضه نسخه جمع‌و‌جوری از دیش اینترنت ماهواره‌ای خود با نام «استارلینک مینی» (Starlink Mini) است. استارلینک مینی تقریباً به‌اندازه یک لپ‌تاپ است و از روتر Wi-Fi داخلی بهره می‌برد که با این وجود برای جابه‌جایی و حمل با کوله مناسب است. همچنین با وجود مصرف انرژی کمتر نسبت ...
منبع: انتخاب
تاریخ: 1403/4/2

دستاورد جدید فولاد مبارکه در حوزه بومی سازی

پمپ‌های تحت تحریم و وارداتی اسکیل‌پیت ناحیه انرژی و سیالات فولاد مبارکه با همکاری کارشناسان فولاد مبارکه و با اتکا به دانش و تخصص شرکت‌های سازنده داخلی، بومی‌سازی شد و با موفقیت در تصفیه‌خانه نورد گرم فولاد مبارکه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/4/1

ارتقای ایمنی در فولاد مبارکه به روایت آمار

دومین نشست کمیته حفاظت فنی و بهداشت‌کار شرکت فولاد مبارکه روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه با رویکرد ارتقای فرهنگ ایمنی، تقویت فرهنگ قدردانی و تلاش و جدیت جهت افزایش تولید در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» در محل برگزاری همایش‌های مرکز تحقیقات شرکت برگزار شد.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/4/1

کشف بیش از ۱۹۸ کیلوگرم مواد مخدر با هوشیاری مرزبانان هنگ تایباد

فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی از کشف بیش از ۱۹۸ کیلوگرم مواد مخدر با هوشیاری مرزبانان هنگ تایباد خبر داد.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/4/1

آیت ا... علم الهدی مطرح کرد: مکتب سلیمانی و سیره رئیسی، معیار انتخاب اصلح

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: برادر بزرگواری استناد می کند به سوره انفال. به ما بگویید در جریان برجام ما کوتاه آمدیم یا آمریکا کوتاه آمد؟ ما بتن ریختیم در قلب رآکتورمان یا آمریکا ریخت؟ ما سانتریفیوژها را مثل حلبی از جا کندیم یا آمریکا کند؟
منبع: برنا
تاریخ: 1403/4/1

فردا؛ دیدار مسئولان قضایی با رهبر انقلاب

مسئولان قضایی کشور فردا شنبه با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/4/1