برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
یکشنبه 15 مهر 1403
عناوین دانش و فناوری

طرح جدید پلیس برای ترخیص موتورسیکلت های توقیفی

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور فراجا از اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت‌ها از عید قربان تا عید غدیر خبرداد.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/3/31

بام جهان کجاست؟+تصاویر جذاب

مورچه‌ها فکر می‌کنند وقتی از لانه‌ بیرون می‌آیند و روی ریزه‌سنگی می‌ایستند، همانجا، بلندترین جای جهان است و گنجشک‌ها تصور می‌کنند بام جهان، همان بالاترین شاخه‌ تک‌درختی است که روی آن می‌نشینند و آفتاب می‌گیرند و عقاب‌ها، نوک قله کوه را بالاترین نقطه جهان می‌دانند!
منبع: برنا
تاریخ: 1403/3/31

رونمایی رسمی AFC از نمایندگان ایران در لیگ نخبگان آسیا + تصاویر

کنفدراسیون فوتبال آسیا رسماً از نمایندگان ایران در لیگ نخبگان رونمایی کرد.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/3/31

اسبقیان: ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی یک برند است/ لبخندی مقام رهبری با دیدن حرکات نوجوانان ورزش زورخانه ای برای ما ارزشمند بود

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش گفت: با دستور وزیر ورزش به معاونت فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای ای، چرا که ورزش ما در بخش فرهنگی نیز مطالباتی دارد. فدراسیون زورخانه ای و کشتی پهلوانی یکی از یاران نزدیک وزارت در برگزاری برنامه های فرهنگی است و به همین جهت ...
منبع: برنا
تاریخ: 1403/3/31

مخبر: برخی که مدعی دیپلماسی هستند کشور را حتی در حلقه همسایگان محصور کرده بودند

سرپرست ریاست جمهور گفت: آیت‌الله رئیسی در مدت 3 سال توانست برخی از ارتباطات و مسائل با کشورهای منطقه را حل نماید و ارتباطات همسایگی و بین‌المللی کشور به خوبی گسترش یافت.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/3/31

تشنج، يک بيماري جسمي و قابل کنترل از طریق دارودرماني است

دانشیار بيماري هاي مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تشنج يک بيماري جسمي و قابل کنترل از طریق دارودرماني است که با تحريک زياد سلول هاي مغزي، فرد را دچار علائم متفاوتي می کند.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/3/31

اعلام حمایت سران طوایف کرمان از محمدباقر قالیباف

طوایف کرمان با صدور بیانیه ای مشترک تاکید کردند با بررسی توانایی ها و کارنامه کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ، محمدباقر قالیباف را مدیری توانمند ، انقلابی و‌ انتخاب اصلح برای تصدی پست ریاست جمهوری تشخیص داده اند. 
منبع: برنا
تاریخ: 1403/3/31

مقاومت آنتی بیوتیکی نتیجه مصرف خودسرانه و بیش از نیاز این داروها

مدیر گروه داروسازی بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: مهمترین آسیب مصرف خودسرانه دارو؛ بروز مقاومت های آنتی بیوتیکی است که با آن دست به گریبان هستیم و بسیاری از بیماریهای عفونی به دلیل مصرف خودسرانه این داروها متاسفانه به آنتی بیوتیک مقاوم می شوند.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/3/31

آیت‌ا... علم‌الهدی مطرح کرد: تبعیت از ولایت، مهم ترین شاخصه نامزد اصلح

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: مهم‌ترین ویژگی در انتخاب، نزدیک بودن فرد به رهبری و ولایت است که مبلّغ باید این ویژگی را شاخصه تصمیم‌گیری خود در انتخاب قرار داده و مردم را نیز به آن توجه دهد تا کسانی که با رهبری زاویه دارند به مسئولیت نرسند.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/3/31

دومین دفتر نمایندگی صندوق توسعه و احیا در قزوین راه اندازی شد

با حضور مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره بر داری از اماکن تاریخی و فرهنگی و احیای کشور دومین دفتر نمایندگی این صندوق در قزوین راه اندازی شد.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/3/31