برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
دوشنبه 16 مهر 1403
عناوین دانش و فناوری

سقوط کوهنورد از ارتفاعات هفت‌تاش شهرستان بانه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان از سقوط یک فرد از ارتفاعات هفت‌تاش شهرستان بانه و امدادرسانی نیروهای عملیاتی این جمعیت خبر داد.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/3/27

چرا وقتی ورزش می کنیم زمان دیرتر می گذرد؟

یک جنبه جذاب از روان انسان آشکار شده است: درک خود از زمان را می‌توان با ورزش بدنی تغییر داد. به‌طور خاص، افراد تمایل دارند زمانی که ورزش می‌کنند، در مقایسه با زمانی که در حالت استراحت یا پس از اتمام تمرین خود هستند، زمان را آهسته‌تر درک کنند.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/3/27

آمادگی کمیته امداد کردستان برای دریافت و توزیع نذورات عید قربان

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان از آمادگی این نهاد برای دریافت نذورات و کمک‌های خیران در عید قربان و توزیع آن در بین خانواده‌های تحت حمایت خبر داد.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/3/27

متن و ترجمه دعای عرفه

دعای عرفه امام حسین (ع) دربردارنده آموزه‌های عرفانی و عقیدتی است که حضرت در این روز در صحرای عرفات می‌خواندند و بنابر برخی شواهد، قرائت این دعا مربوط به آخرین سفر حج ایشان نبوده است. در ادامه می‌توانید با متن و ترجمه این دعا آشنا شوید.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/3/27

کردستانی‌ها دام قربانی را از میادین و مکان‌های موقت عرضه خریداری کنند

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: مردم دام قربانی موردنیاز خود را از میادین دام و مکان‌های موقت عرضه دام زنده در سطح شهرستان‌های تابعه که از سوی شهرداری‌ها تعیین شده خریداری کنند، زیرا تحت نظارت بهداشتی اکیپ‌های دامپزشکی و سازمان جهاد کشاورزی استان از نظر کنترل قیمت‌های مصوب هستند. ...
منبع: برنا
تاریخ: 1403/3/27

درمان سرطان ریه در موش‌ها

مهندسان دانشگاه کالیفرنیا روبات‌های میکروسکوپی ساخته‌اند که قادر به حرکت در بدن بوده و از طریق ریه‌ها می‌تواند داروهای ضد سرطان را مستقیم به تومورهای متاستاز شده تحویل دهند.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/3/27

کشف ۳۳ فقره سرقت در سنندج

فرمانده انتظامی استان کردستان از دستگیری سارق رینگ و لاستیک با کشف ۳۳ فقره سرقت در سنندج خبر داد.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/3/27

شهردار آبعلی خبر داد: ارائه درخواست اجرای ممیزی املاک در آبعلی

شهردار آبعلی با اشاره به اینکه عزممان برای رفع مشکلات منطقه جزم است گفت: برای اجرای ممیزی املاک در آبعلی توسط درخواست ارائه شده است.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/3/27

معرفی اعضای هیات انتخاب چهار بخش فیلم کوثر  

با حکم ناصر باکیده دبیر پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر اعضای هیات انتخاب بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه، داستانی، نماهنگ و پویا نمایی جشنواره معرفی شدند.  
منبع: برنا
تاریخ: 1403/3/27

استاندار خراسان شمالی: خیرین مدرسه ساز نقش مهمی در اعتلای آموزش و پرورش کشور دارند

استاندار خراسان شمالی در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان گفت : خیرین مدرسه ساز نقش آفرینی موثری در اعتلای مجموعه آموزش و پرورش کشور دارند .
منبع: برنا
تاریخ: 1403/3/27