برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
دوشنبه 16 مهر 1403
عناوین دانش و فناوری

سفره‌ماهی ارتش ایالات متحده، به آب افتاد!/ فیلم

نورثروپ گرامن که حدود چهار سال بر روی پروژه زیردریایی بدون سرنشین کار می‌کرد، سرانجام آن را به دریا فرستاد. ویدئوهای منتشرشده از گلایدر مانتا ری، قابلیت‌های پیشرفته این شهپاد به‌خصوص قابلیت شناور بودن در مدت‌زمان طولانی را نشان می‌دهد.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/27

تصویر روز ناسا: نمایی از خورشید که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شود

این تصویر رنگی که وضوح آن به روش دیجیتالی ارتقا پیدا کرده، با ترکیب تصاویری ساخته شده است که روز ۱۵ ماه مه (۲۶ اردیبهشت) گذشته، تابش اتم‌های هیدروژن را در فام‌سپهر خورشید (کروموسفر) ثبت کرده بود.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/27

رقیب ایتالیایی «ایران‌خودرو» معرفی شد /عکس

اگرچه خط تولید اروپایی فیات در حال پیر شدن است، اما هنوز مدل‌هایی کاملاً جدید و به‌روز وجود دارد. جدیدترین مدل این خودروساز به نام Grande Panda، خودرویی بزرگ‌تر و از نظر فنی متفاوت‌تر از سایر مدل‌های فیات است.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/27

عامل انقراض مرموز نئاندرتال‌ها چه بود؟

کشف ویروس‌های پنجاه هزار ساله سرماخوردگی، گلودرد، زگیل تناسلی و سرطان در نئاندرتال‌ها می‌تواند انقراض آن‌ها را توضیح دهد.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/27

کشف ۱۰۰۰ گنج باستانی در عمق ۱۵۰۰ متری دریا / عکس

به گفته مقامات چین، پنج‌شنبه گذشته نزدیک به ۱۰۰۰ قطعه گنج، ازجمله سکه‌های مسی و سفال‌های تزئین‌شده متعلق به سلسله مینگ از دو کشتی‌ باستانی غرق‌شده در دریای چین جنوبی کشف شد.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/27

رقیب همستر کامبت آمد؟

تپ سواپ، یکی دیگر از ستاره‌های بازی‌های کریپتویی در تلگرام است که برخی آن را نات کوین جدید می‌دانند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/27

خبر جدید برای همستربازان/ همستر کامبت قیمت‌گذاری شد!

توکن همستر (Hamster) به تازگی در بازار پیش‌فروش صرافی Gate قیمت‌گذاری شده است. قیمت اولیه این توکن در حال حاضر ۰.۱۸ دلار تعیین شده که نمایانگر ارزش‌گذاری اولیه این پروژه در بازار رمز ارزهاست.​
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/27

ایستگاه مترو تهران که برنده جایزه معماری شد!/ عکس

پلازای ایستگاه مترو جهاد، بازسازی ایستگاهی در یکی از شلوغ‌ترین تقاطع‌های شهر تهران است که به طرز «فریبنده‌ای»، ساده به نظر می‌رسد. این سازه به‌تازگی جایزه مؤسسه سلطنتی معماران بریتانیا (ریبا) را دریافت کرده است.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/27

کاربردهای ۵G در کنترل هوشمند مصرف انرژی

شبکه‌هایی که می‌توانند ارتباط برقرار کنند شبکه‌های هوشمند مجهز به سنسورهایی هستند که داده‌ها را جمع‌آوری کرده و انتقال می‌دهند. این اطلاعات امکان تنظیم خودکار جریان برق را فراهم می‌کند. مدیران شبکه که از راه دور مستقر هستند، در لحظه از وضعیت مطلع می‌شوند و در صورت بروز مشکل ...
منبع: انتخاب
تاریخ: 1403/3/27