برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
دوشنبه 16 مهر 1403
عناوین دانش و فناوری

اعمال مخصوص روزهای هشتم و نهم و دهم ماه مبارک ذی‌الحجه

ماه ذی الحجه از ماه های مقدس و شریف در نزد مسلمانان است. وقتی این ماه فرا می رسید مسلمانان اهتمام ویژه ای به عبادت داشتند به خصوص در دهه اول ماه ذی الحجه و روزهای هشتم و نهم و دهم که در احادیث پیامبر(ص) بر فضیلت آن تاکید شده است.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/3/26

ساماندهی مسیل کال پسته بجنورد به بیش از چهار هزار متر رسید

مدیر رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی اعلام کرد: با پایان کار یک مرحله دیگر از ساماندهی مسیل کال پسته بجنورد در محدوده جوادیه، مجموع طول ساماندهی شده این مسیل در شهر بجنورد به چهار هزار و ۱۰۰ متر افزایش یافته است.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/3/26

تفاهم نامه طرح ساماندهی بقعه متبرکه چهار اتبیا و امامزاده صالح در قزوین امضا شد

آئین امضای تفاهم نامه طرح ساماندهی بقعه متبرکه چهار اتبیا و امامزاده صالح با حضور استاندار قزوین برگزار شد.
منبع: برنا
تاریخ: 1403/3/26

ناسا هشدار داد: سنگی آسمانی هم‌اندازه هواپیما با سرعت ۸ کیلومتر بر ثانیه به زمین نزدیک می‌شود

ناسا سیارک ۲۰۲۴ LB۴ را شناسایی کرده که ازنظر ابعاد قابل‌مقایسه با هواپیما است. این سیارک، فردا به نزدیک‌ترین فاصله از زمین می‌رسد. مرکز مطالعات اجسام نزدیک به زمین ناسا چنین اجسامی را برای اطمینان از ایمنی ردیابی می‌کند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/26

چین، زیردریایی آمریکا را در عمق ۱۰۰ متری ردیابی کرد

زیردریایی آمریکایی USS Connecticut، از کلاس گرگ دریا (Seawolf) می‌تواند با سرعت حداکثر ۲۵ گره دریایی حرکت کند؛ حالا به نظر می‌رسد که امواج دریا، موقعیت و قدرت این زیردریایی آمریکایی را برای چینی‌ها آشکار کرده‌اند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/26

خبرهای بد از گودزیلای ژاپنی / نیسان GT-R دیگر تولید نمی‌شود

نیسان GT-R معروف به گودزیلای ژاپنی، طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد. با گذشت ۱۷ سال از معرفی این خودرو، وقت خداحافظی با این سوپراسپرت جذاب فرارسیده است.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/26

با جایگزین قدرتمند و سریع باتری‌های لیتیوم‌یون آشنا شوید

مدل‌سازی جدیدی به دانشمندان این امکان داده است که در منافذ ابرخازن، یون‌ها را به‌جای یک‌بار، هزاران بار حرکت دهند. این پژوهش به دانشمندان این امکان را می‌دهد تا ابرخازن‌هایی بهتر از باتری بسازند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/26

تحسین‌برانگیزترین خودروی چینی با فناوری خودروسازان بزرگ /عکس

یکی از چندین زیرمجموعه برند جیلی به نام لینک‌اندکو از جدیدترین خودروی خود به نام Z۱۰ رونمایی کرد. این خودرو به‌عنوان سدان پرچم‌دار لینک‌اندکو معرفی شده و مجهز به انبوهی از فناوری‌های ویژه و جدید است.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/26

تصویر روز ناسا: برج شیطان با ۱۰۰ سال‌نوری ارتفاع

سحابی نشری RCW 85 یکی از زایشگاه‌های ستاره‌ای پراکنده در کهکشان راه‌شیری است که بین ستارگان رجل‌القنطورس و حضار دیده می‌شود. این سحابی را به خاطر شکل ظاهری‌اش، برج شیطان نامیده‌اند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/26

با این شاسی‌بلند لوکس حتی می‌توانید پیتزا بپزید! / عکس

لکسس GX برای سال ۲۰۲۴ دستخوش به‌روزرسانی بزرگی شده و با ظاهری ویژه و متحول‌شده به بازار عرضه شده است. این برند ژاپنی در همکاری با برند لوازم لوکس Monogram از کانسپت ویژه‌ای نیز رونمایی کرده است.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/3/26