برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
سه شنبه 17 مهر 1403
عناوین سلامت

4 توصیه‌‌ برای داشتن تغذیه صحیح در تعطیلات

تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای استراحت و مسافرت است. البته نباید فراموش کرد که حتی در این دوران نیز نباید از سلامت بدن غافل شد و حتما لازم است سبک زندگی سالم از جمله اصول تغذیه صحیح موردتوجه قرار گیرد.
منبع: سلامت
تاریخ: 1402/1/8
موضوع: سلامت

سبزیجاتی که بهتر است، خام مصرف شود!

سبزیجات جزء سالم‌ترین خوراکی‌ها هستند که به‌دلیل ویتامین‌ها و فیبر فراوان توصیه می‌شود در رژیم غذایی گنجانده ‌شود. بسیاری از سبزیجات این ویژگی را دارند که می‌توان به‌شکل خام و پخته مصرف کرد. گرچه طبخ بعضی سبزیجات ارزش تغذیه ای آنها را افزایش می‌‌دهد در مورد بعضی دیگر بهتر ...
منبع: سلامت
تاریخ: 1402/1/8
موضوع: سلامت

4 دلیل مهم برای افزودن فلفل دلمه‌ای به رژیم غذایی

فلفل دلمه‌ای یکی از خوراکی‌هایی است که در رنگ‌های مختلف یافت می‌شود و همه ما می‌توانیم از آن در تهیه انواع سالادها و غذاها استفاده کنیم. انواع فلفل دلمه‌ای برای محافظت از سلامت قلب و دستگاه گوارش مفید هستند زیرا مقادیر مناسبی از فیبر، آهن و فولات را به بدن می‌رسانند. 
منبع: سلامت
تاریخ: 1402/1/8
موضوع: سلامت

خوراکی‌هایی که بهتر است در تعطیلات نوروز مصرف کنید!

یکی از مهم‌ترین توصیه‌های تغذیه‌ای در ایام نوروز، پیروی از یک برنامه غذایی سالم به‌منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های گوارشی، اضافه‌وزن و یا جلوگیری از بالا رفتن فشار، قند و کلسترول خون است. از این‌رو، بهتر است افرادی که می‌خواهند الگوی غذایی سالمی در تعطیلات نوروز داشته ...
منبع: سلامت
تاریخ: 1402/1/8
موضوع: سلامت

تقویت سیستم ایمنی با خوراکی‌های حاوی کوئرستین

کوئرستین یکی از قوی­ترین آنتی‌اکسیدان‌هاست که می‌تواند باعث کاهش التهاب در بدن شود و با رادیکال‌های آزاد هم مبارزه کند. رادیکال‌های آزاد با تخریب سلول‌ها می‌توانند باعث ابتلا به بیماری‌های مزمن شوند. تحقیقات فراوانی ثابت کرده‌اند که مصرف خوراکی‌های حاوی کوئرستین می‌تواند ...
منبع: سلامت
تاریخ: 1402/1/8
موضوع: سلامت

نتایج کارآزمایی قرص ضدسرطان؛ یک سوم مبتلایان به لوسمی حاد کاملا بهبود یافتند

بیماران مبتلا به لوسمی یا لوکمیای حاد که یکی از انواع سرطان خون است، با انتشار نتایج کارآزمایی بالینی قرصی به نام ریویومنیب (Revumenib) به درمان امیدوار شدند. نتایج کارآزمایی بالینی این قرص نشان می‌دهد که یک سوم بیمارانی که این قرص را مصرف کرده‌اند به طور کامل بهبود یافته‌اند. هر ...
منبع: انتخاب
تاریخ: 1402/1/7
موضوع: سلامت

۳۲۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در شاهرود معدوم شد

شاهرود- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه سه هزار بازرسی از مراکز تهیه مواد غذایی در شاهرود و میامی انجام شد، گفت: در طرح نوروزی ۳۲۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد معدوم شده است.
منبع: مهر
تاریخ: 1402/1/7
موضوع: سلامت

شرایط روزه داری برای افرادی که فشارخون بالا دارند

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: بیماران دچار فشارخون بالا در صورتی می توانند روزه بگیرند که فشارخون آنها تحت کنترل باشد.
منبع: مهر
تاریخ: 1402/1/7
موضوع: سلامت

۲۴ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند

مشهد ـ رئیس اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ،۲۴ شهرستان خراسان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
منبع: مهر
تاریخ: 1402/1/7
موضوع: سلامت

بیماران خاص و صعب العلاج صاحب صندوق شدند

تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، یکی از اتفاقات مهم در حوزه سلامت کشور است که در صورت تداوم، می تواند مشکلات این قبیل بیماران را تا حدود زیادی مرتفع کند.
منبع: مهر
تاریخ: 1402/1/7
موضوع: سلامت