برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
چهارشنبه 9 خرداد 1403

۲۳۰ پروژه خیرساز در حوزه راه‌های فرعی و روستایی و اصلاح نقاط پرحادثه اجرا شد

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در سال گذشته ۲۳۰ پروژه در حوزه راه‌های فرعی و روستایی و اصلاح نقاط پرحادثه با صرف اعتبار ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان با مشارکت خیرین در کشور اجرا شده است.

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) و به نقل از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در جلسه مجمع سالیانه انجمن خیرین راه و ترابری که با حضور اعضای هیات امنا و اعضای هیات مدیره انجمن و دیگر اعضا برگزار شد، خداداد مقبلی، معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، اقدامات صورت گرفته سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با مشارکت خیرین در انجام پروژه‌ها را طی سال گذشته مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین این سازمان راهداری و خیرین در حوزه احداث، تعریض و بهسازی راه‌های فرعی و روستایی، انجام مراحل زیرسازی توسط خیرین و انجام روکش آسفالت توسط سازمان برابر تفاهم‌نامه فی مابین انجام شده است.

مقبلی همچنین عنوان کرد: سال گذشته عمده اعتبارات توسعه راه‌های فرعی و روستایی به شورای برنامه‌ریزی استان‌ها ابلاغ شده و قاعدتاً پروژه‌ها با تصمیم‌گیری در شورای برنامه‌ریزی توزیع اعتبار شده است.

وی اظهار کرد: با وجود اعتبارات استانی دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در حوزه راه‌های فرعی و روستایی از محل اعتبارات سازمان راهداری برای اجرا و بعضاً اتمام پروژه‌ها هزینه شد که از این مجموع، ۸۰۰ میلیارد تومان به حوزه احداث راه‌های روستایی اختصاص یافته و یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی و روکش آسفالت راه‌های فرعی و روستایی هزینه شده است.

مقبلی با اشاره به اقدامات انجام شده طی سال گذشته با مشارکت خیرین در رفع نقاط پرحادثه در محورهایی که ترافیک عبوری از درون روستاها گذر می‌کرد، اقدامات را قابل ملاحظه خواند و گفت: همچنین در سال ۱۴۰۲ در مناطق کمتر توسعه یافته از کشور با مشارکت ارتش و با صرف اعتبار قریب به ۳۵۰ میلیارد تومان، پروژه‌هایی در مناطق محروم کشور درحال اجراء است.

وی افزود: خاکبرداری، زیرسازی، آسفالت و احداث ابنیه در محوری در منطقه بشاگرد به طول ۳۶ کیلومتر، احداث راه روستایی برای چند روستای واقع در مسیر کوهستانی جنوب استان کرمان به طول ۳۴ کیلومتر و همچنین احداث قریب به ۱۰ کیلومتر راه در محور لاخی به برکاء درشهرستان خاف از توابع استان خراسان رضوی از جمله این اقدامات است.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی تأکید کرد: احداث ۲۴ کیلومتر راهگشایی در مسیر بین جنوب استان لرستان و غرب استان چهارمحال و بختیاری با صرف اعتبار ۶ میلیارد تومان برای تهیه و نصب لوله در آبروهای این مسیر از دیگر اقدامات مشترک سازمان راهداری با ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

مقبلی با اشاره به اجرای پل ۱۰۸ متری در شهرستان کوهدشت استان لرستان در سال ۱۴۰۲ گفت: این پل با تامین اعتبار مالی توسط بنیاد علوی، و اجرای کار توسط نیروی مهندسی ارتش و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به منظور تامین ارتباط دائمی ۵۰ روستا با مرکز بخش، اجراء و به بهره‌برداری رسید.

وی بر ضرورت تقویت اقدامات فرهنگی و آموزشی با هدف کاهش آمار تصادفات تأکید و اظهار کرد: در کنار اقدامات فیزیکی برای رفع نقاط پرحادثه باید اقدامات آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیکی به منظور کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای صورت گیرد.

مقبلی عدم بازدارندگی قوانین و نبود آموزش‌های لازم فرهنگ ترافیکی را از عوامل اصلی در وقوع تصادفات خواند و خواستار مشارکت و ایفای نقش جدی‌تر سازمان‌های ذیربط و تقویت آموزش‌ها با محوریت فرهنگ ترافیکی شد.

وی با تأکید بر تقویت تعامل بین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و انجمن جمعیت طرفداران ایمنی گفت: تبادل راهکارها نقش بسزایی در فرهنگ‌سازی، رعایت بیشتر قوانین و مقررات و کاهش آمار تصادفات دارد.

شایان ذکر است در ادامه نشست گزارش هیات مدیره درباره فعالیت انجمن و برنامه‌های آتی و گزارش حسابرس و بازرس قانونی ارائه و رویکردها، برنامه‌ها و اقدام‌های انجمن در بخش احداث راه‌های روستایی تشریح شد و اقدامات پیش‌بینی شده برای سال آتی به تصویب اعضا رسید.

تاریخ: 1403/2/26
موضوع: اقتصادی
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

خرید تاکسی برقی با ۳۰۰ میلیون آورده مالی

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ محسن هرمزی روز سه‌شنبه در گفت و گویی با اشاره به پلاک گذاری خودروهای برقی ویژه تاکسیرانان پایتخت افزود: روز گذشته چهار مدل خودروی برقی ...

ایران در دولت سیزدهم در کدام کالاهای اساسی خودکفا شد؟

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ دولت سیزدهم ایران توسط هشتمین رئیس جمهور، سید ابراهیم رئیسی، دوازدهم مرداد ۱۴۰۰ تشکیل شد. آنچه در ادامه می‌خوانید کارهایی است که در این دولت ...

فرزین: نقدینگی در فروردین ماه به ۲۴.۱درصد کاهش یافت

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از تسنیم، محمدرضا فرزین رئیس‌ کل بانک مرکزی در سی‌ویکمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی با موضوع اصلی «بازآرایی سیاست‌های ...

۲۹ واحد دامداری راکد در قم فعال شد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)به نقل از ایرنا؛ منصور دیان اردستانی  بیان داشت: احیای واحدهای یاد شده در راستای شعار سال و به‌منظور افزایش تولید گوشت قرمز استان با همکاری ...