برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403
عناوین دانش و فناوری
<<  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>

این ایمپلنت مغزی جدید می‌تواند ذهن را بخواند!

به نقل از دیلی میل، برخی از افراد به دلیل بیماری یا آسیب دیدن مغز نمی‌توانند صحبت کنند اما دستگاه‌هایی به نام «رابط مغز-ماشین»(BMI) می‌توانند به بیماران کمک کنند تا دوباره توانایی لازم را برای برقراری ارتباط به دست آورند. پژوهشگران «موسسه فناوری کالیفرنیا» با کاشت ایمپلنت‌های ...
منبع: انتخاب
تاریخ: 1403/2/26

مدل هوش مصنوعی جمینای 1.5 فلش معرفی شد؛ سریع‌تر و ارزان‌تر

گوگل در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود از مدل هوش مصنوعی جدیدی به‌نام Gemini ۱.۵ Flash رونمایی کرد. مدل جمینای ۱.۵ فلش به‌گونه‌ای طراحی شده است که سرعت بالاتر و تأخیر کمتری داشته باشد. گوگل در I/O ۲۰۲۴ از به‌روزرسانی‌های مختلفی برای خانواده جمینای پرده برداشت. مدیرعامل کسب‌وکار دیپ‌مایند ...
منبع: انتخاب
تاریخ: 1403/2/26

رونمایی از نسخه جدید «چت جی‌پی‌تی» با قابلیت تعامل صوتی؛ رویای فیلم «او» به واقعیت پیوست

شرکت هوش مصنوعی «اوپن‌ ای‌آی» و سازنده «چت جی‌پی‌تی» روز دوشنبه ۱۳ مه ۲۰۲۴ (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام کرد مدل جدیدی از هوش مصنوعی خود را به نام «جی‌پی‌تی-4o» منتشر خواهد کرد که قادر به مکالمه صوتی واقع گرایانه و قادر به تعامل همزمان با متن و تصویر است. محققان «اوپن‌ ای‌آی» در رویدادی ...
منبع: انتخاب
تاریخ: 1403/2/26

سامسونگ اس۲۵ اولترا؛ پرچمداری که یک تخته‌‍‌اش کم است!

به تازگی اطلاعاتی درباره گلکسی S۲۵ اولترا منتشر شده که نشان می‌دهند این گوشی با دوربین کمتری نسبت به مدل قبلی‌اش عرضه خواهد شد.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/2/26

آخرین خبرها از سنگین‌ترین ماهواره ایرانی در ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری سطح زمین

با گذشت ۳ ماه از پرتاب ماهواره پارس۱ با موشک روسی سایوز و تزریق آن به مدار ۵۰۰ کیلومتری خورشیدآهنگ، ارزیابی‌های گسترده‌ای از این ماهواره انجام شده است و ساخت نمونه اصلاح‌شده بعدی آن تا آخر سال به پایان می‌رسد.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/2/26

لذتی که در انتقام هست، در چیز دیگری نیست؟!

دانشمندان در پژوهش جدید خود واکنش‌های مردم را به انتقام بر اساس احساساتی که انتقام‌گیر نشان می‌دهد، بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که دیدگاه‌های اجتماعی و شخصی در مورد اخلاق و شایستگی عمیقاً بر قضاوت‌های اعمال انتقام‌جویانه تأثیر می‌گذارد.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/2/26

جدیدترین خودروی کیا با سیستم اثرانگشت رونمایی شد /عکس

اولین خودروی برقی اختصاصی کیا که از نیمه دوم سال ۲۰۲۱ عرضه شد، پس از ۳ سال دستخوش تغییراتی شده است. این محصول کیا در بخش ظاهری و فنی و امکانات رفاهی ارتقاهایی را تجربه کرده است.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/2/26

آخرین موجود زنده‌ای که روی زمین باقی خواهد ماند، چیست؟

هرچند اتفاقات فراوانی، از جنگ هسته‌ای گرفته تا وقایع نجومی متعدد، حیات روی زمین را تهدید می‌کنند اما هستند موجوداتی که ‌می‌توانند از این حوادث عظیم نیز جان سالم به در ببرند و به حیات خود بر ویرانه‌های این سیاره ادامه دهند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/2/26

لذت سفر و رانندگی با جدیدترین ون‌های لوکس مرسدس بنز /فیلم

مرسدس‌بنز از مجموعه ون‌های میان‌سایز V کلاس ۲۰۲۴ رونمایی کرد. جدیدترین ون‌های مرسدس اکنون دستخوش تغییراتی در ظاهر، امکانات و مشخصات فنی شده‌اند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/2/26
<<  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>

طراحی سایت و پشتیبانی: رسانه پرداز