برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403
آقامیری:

کشاورزان استان برای بهره‌وری بیشتر، ازدانش متخصصان استفاده کنند

استاندار قم با اشاره به اهمیت توجه به دانش در بخش کشاورزی گفت:‌کشاورزان استان باید برای بهره‌وری بیشتر، از علم متخصصان این حوزه استفاده کنند و آنان را مشاور خود قرار دهند.

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ سید محمد آقامیری پيش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های جهاد کشاورزی دراین استان، افزود:‌ ورود علوم دانش‌بنیانی به کشاورزی هزینه‌ها را کاهش داده و در نتیجه افزایش سود کشاورز را به‌دنبال دارد. 

وی گفت:‌ امروز بايد در حوزه كشاورزی اتفاقاتی را رقم بزنيم كه صرفه اقتصادی را برای افراد بالا ببرد، يكی از آن موضوعات بحث افزايش بهره‌وری در واحد سطح است. 

استاندار قم عنوان کرد: بهره‌وری در واحد سطح زمانی صورت می‌گیرد که علم و فنون دانش‌بنيانی و نوين وارد کشاورزی شود. 

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای ایجاد جذابیت این است که کشاورزی را اقتصادی کنیم تا نظر جوانان را برای ورود به این حوزه جلب نماییم. 

وی عنوان کرد: ما دربهره‌وری کشاورزی هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم و باید تلاش کنیم با ورود علم به این حوزه و استفاده از روش‌های نوین به وضعیت مطلوب برسیم. 

وی با اشاره به اینکه کشاورزی یک شغل مقدس و استراتژیک است، گفت:‌ دربحث تولیدات کشاورزی برخی محصولاتی داریم که باید به خودکفایی آن‌ها برسیم و به‌دنبال استقلال محوری باشیم، برای  مثال در بحث تولید گندم به‌دنبال مقرون به صرفه بودن آن نیستیم ووظیفه داریم این محصول حیاتی را در کشور تولید کنیم. 

آقامیری در پایان خاطرنشان کرد: امروز تنها خودکفایی نباید در دستور کار قرار گیرد باید به خوداتکایی برسیم چون این رویکرد نظام انقلاب اسلامی است.

تاریخ: 1402/11/19
موضوع: اقتصادی
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای صادرات نفت ایران، تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد، ورود پتروشیمی‌ها به بالادست نفت بازی برد-برد است، ...

جریمه، تاوان عرضه خارج از شبکه گاز مایع در قم

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ مدیرکل تعزیرات حکومتی قم تقی حسام گفت: پرونده خرید و فروش 9 هزار و 470 لیتر گاز مایع یارانه ای بر خلاف ضوابط تعیین شده به ارزش 2 میلیارد و 894 میلیون ...

جزئیاتی جدید از پرونده چای دبش

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده چای دبش گفت: از ابتدا پرونده قضایی تشکیل شده بازپرس پرونده تحقیقات جامع و مفصلی انجام داد. بعضی ...

خبری از افزایش قیمت دلار نیست

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ اکبر ادهم، تحلیلگر بازارهای مالی درباره ارتباط شوک‌های سیاسی با نوسان بازار ارز  گفت: دو عامل سیاسی و اقتصادی بر بازارهای مالی اثر می‌گذارند؛ ...

طراحی سایت و پشتیبانی: رسانه پرداز