برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403

۶۰۰ هزار خدمت آزمایشگاهی تامین اجتماعی در قم ارائه شد

مدیر درمان تامین اجتماعی قم گفت: مجموعه آزمایشگاه‌های طرف قرارداد و مراکز درمانی تامین اجتماعی این استان در سال ۱۴۰۲ به حدود ۶۰۰ هزار بار مراجعه خدمات ارائه کردند.

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از ایرنا، سید مهدی محصل مدیردرمان تامین اجتماعی قم گفت: خدمات مجموعه کارکنان و پزشکان شاغل در آزمایشگاه‌های استان قم بسیار گرانقدر و ارزشمند است، چرا که نقش بسیار مهمی در سلامت آحاد جامعه به‌ویژه بیماران دارد.

وی اضافه کرد: بیمه شده‌های تحت پوشش تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۵۰۳ هزار و ۸۳۳ بار برای دریافت خدمات آزمایشگاهی به مراکز طرف قرارداد مراجعه نموده‌اند که سهم سازمان تامین اجتماعی برای پوشش هزینه‌ها بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال بوده‌است.

وی ادامه داد: مراجعه بیمه‌شده‌ها نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۵ درصد و مبلغ هزینه شده نیز بیش از ۶۵ درصد رشد داشته‌است.

محصل با تاکید بر اهمیت دقت در نتایج آزمایش‌ها در بهبود روند بیماران، بیان کرد: در مراکز درمانی تامین اجتماعی نیز مثل آزمایشگاه‌های مراکز طرف قراداد، روند خدمت پایش و دقت در خدمات آزمایشگاهی به‌طور مستمر رصد می‌شود؛ چرا که این نکته حساسیت بسیار بالایی در خدمات تشخیصی در آزمایشگاه‌ها دارد.

وی خاطرنشان کرد: در مراکز ملکی تامین اجتماعی استان قم در سال گذشته بیش از ۱۶۶ هزار بار مراجعه خدمات آزمایشگاهی ارائه شده‌است که نسبت به سال ۱۴۰۱، پنج درصد رشد نشان می‌دهد.

به گفته وی، در بخش پاتولوژی نیز با مراجعه بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر، رشد ۱۱ درصدی عملکرد را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ شاهد هستیم.

بیش از ۸۴۰ هزار نفر از همشهریان قمی تحت پوشش بیمه درمان تامین اجتماعی هستند.

روز ۳۰ فروردین‌ماه از سال ۱۳۸۲ با گرامی‌داشت دانشمند ایرانی، «سید اسماعیل جرجانی»، بنیانگذار و پدر علوم آزمایشگاهی، به عنوان روز علوم آزمایشگاهی نامگذاری شده‌است.

تاریخ: 1403/1/30
موضوع: سلامت
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

درمان کودکان بیمه شده زیر هفت سال در بیمارستان‌های دولتی رایگان شد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، سید مهدی هاشمی باجگانی افزود: این اقدام در راستای سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی جهت ارائه خدمات درمانی ...

قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون بهداشت درباره کمبود و گرانی ...

آیین نامه جدید توزیع آنلاین دارو در هفته جاری ابلاغ می‌شود

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ «آیین نامه حمل و عرضه دارو از طریق سکوهای اینترنتی» پس از حاشیه های فراوان و با تعلل و تاخیر سازمان غذا و دارو در تدوین آن، بالاخره در تاریخ ...

درمان هپاتیت C رایگان شد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ سعید کریمی گفت: یکی از اقدامات وزارت بهداشت، پوشش بیمه‌ای درمان بیماری هپاتیت C بود که باعث شد درمان این بیماری رایگان شود. وی با اشاره به ...

طراحی سایت و پشتیبانی: رسانه پرداز