برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
تحلیل مصطفی فرجی خبرنگار حمیت نیوز(حمنا)

از چهل ودومین جشنواره فیلم فجر

با توجه به اینکه امسال جشنواره در برج میلاد برگزار شد از نظر فیزیکی و فضای جشنواره  نسبت به سال قبل که در پردیس ملت برگزار شد، برج میلاد بهتر و با کیفیت تر بود.

تحلیل مصطفی فرجی خبرنگار حمیت نیوز(حمنا) از چهل ودومین جشنواره فیلم فجر؛ در این دوره ۲۲ فیلم بخش سودای سیمرغ و ۱۲ فیلم در بخش نگاه نو  و ۴ فیلم انیمیشن یا پویا نمایی( شمشیر و اندوه/ ساعت جادویی/ رویای شهر / ببعی قهرمان) در برج میلاد خانه جشنواره  به رقابت برخواستند.
با توجه به اینکه امسال جشنواره در برج میلاد برگزار شد از نظر فیزیکی و فضای جشنواره  نسبت به سال قبل که در پردیس ملت برگزار شد، برج میلاد بهتر و با کیفیت تر بود.

با توجه به اینکه بیست و پنجمین بازار بین المللی فیلم ایران، بخش بین الملل نیز در برج میلاد افتتاح شد و اهالی سینما و منتقدان همه زیر یک چتر بودند از مزایا و پر شوری جشنواره امسال بشمار میرفت.


فیلم ها ی امسال نیز همچون گذشته از نظر کیفی و کمی در یک سطح بودند و فیلم ها در ژانرهای مختلف در جشنواره حضور داشتند با این تفاوت که امسال دو فیلم کمدی جذاب تمساح خونی و صبحانه با زرافه ها مورد توجه حاضرین قرار گرفت.

همچنین فیلم های جنگی و دفاع مقدسی فیلم قلب رقه که داستان عاشقانه و نفوذ اطلاعات در قلب داعش را روایت می کند و فیلم مجنون که در مورد شهید زین الدین و عملیات خیبر است و فیلم آسمان غرب که عملیات دفاعی شهید شیرودی هنگام حمله بعثی ها به کشور را روایت می کند نیز مورد توجه اهالی رسانه قرار گرفت و از نظر کیفی و ساخت در سطح بالایی قرلر داشتند.


اما در کنار این فیلم هایی بودند که در حد و اندازه کارگردانشان نبودند و بسیار ضعیف ساخته شده بودند با توجه به اینکه کارگردان این فیلم ها سابقه خوبی در ساخت فیلم های قبلی و قابل توجهی در کارنامه داشتند متاسفانه در جشنواره چهل و دوم بسیار ضعیف ظاهر شدند که برای حفظ شآن آنها از بردن نامشان امنتا می کنیم.


همچنین فیلم هایی خوش ساخت  مثل آپاراتچی که فیلمی کمدی و دفاع مقدسی بود و فیلم باغ کیانوش که فیلمی دهه شصتی و در ژانر کودک و نوجوان و دفاع مقدسی چاشتی آن بود و فیلم جذاب و خوش ساخت پرویز خان  نیز فیلمی ورزشی و ترکیبی از دفاع مقدس و بازی فوتبال بود جذابیت فیلم را دو چندان کرده بود. این فیلم ها کار اولی کارگردانشان بودند که مورد توجه اهالی رسانه و منتقدان قرار گرفتند و واقعا درخشیدند.

فیلم نوروز نیز از جمله فیلم های کودک و نوجوان بود که با بازی استاد علی نصیریان و مهدی هاشمی این فیلم را دیدنی کرده بود.

به هرحال پرونده  جشنواره چهل‌ودومین  فیلم فجر  بسته شد و برندگان سیمرغ ها را به خانه بردند.

گروه خبری حمیت نیوز (حمنا) به آقایان محمد خزایی ریاست سازمان سینمایی و مجتبی امینی دبیر جشنواره و مسعود نجفی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر خسته نباشید می گوید.

با آرزوی موفقیت برای همه عزیزان برگزار کنندگان این جشنواره بین المللی

مصطفی فرجی
تاریخ: 1402/11/24
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

بیست و دومین جشنواره سراسری شعر غدیر بناب برگزار می‌شود

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمدحسین بلاغی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: این جشنواره همزمان با عید سعید غدیرخم در چهار ...

پوستر جشنواره ملی فیلمنامه نویسی خلیج فارس رونمایی شد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، دبیر خانه نخستین جشنواره ملی فیلم‌نامه‌نویسی خلیج فارس بیان کرد: این دوره با ...

آیین اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی»

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)به نقل از روابط عمومی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، آیین اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» با حضور و سخنرانی جمعی از استادان برجسته زبان ...

لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ سازمان نویسندگان که در زمینه حمایت از آزادی بیان فعالیت دارد، اعلام کرد که از میان ۶۱ نویسنده و مترجم نامزد دریافت جایزه انجمن قلم آمریکا (PEN)، ...

طراحی سایت و پشتیبانی: رسانه پرداز