برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
چهارشنبه 9 خرداد 1403
تحلیل مصطفی فرجی خبرنگار حمیت نیوز(حمنا)

از چهل ودومین جشنواره فیلم فجر

با توجه به اینکه امسال جشنواره در برج میلاد برگزار شد از نظر فیزیکی و فضای جشنواره  نسبت به سال قبل که در پردیس ملت برگزار شد، برج میلاد بهتر و با کیفیت تر بود.

تحلیل مصطفی فرجی خبرنگار حمیت نیوز(حمنا) از چهل ودومین جشنواره فیلم فجر؛ در این دوره ۲۲ فیلم بخش سودای سیمرغ و ۱۲ فیلم در بخش نگاه نو  و ۴ فیلم انیمیشن یا پویا نمایی( شمشیر و اندوه/ ساعت جادویی/ رویای شهر / ببعی قهرمان) در برج میلاد خانه جشنواره  به رقابت برخواستند.
با توجه به اینکه امسال جشنواره در برج میلاد برگزار شد از نظر فیزیکی و فضای جشنواره  نسبت به سال قبل که در پردیس ملت برگزار شد، برج میلاد بهتر و با کیفیت تر بود.

با توجه به اینکه بیست و پنجمین بازار بین المللی فیلم ایران، بخش بین الملل نیز در برج میلاد افتتاح شد و اهالی سینما و منتقدان همه زیر یک چتر بودند از مزایا و پر شوری جشنواره امسال بشمار میرفت.


فیلم ها ی امسال نیز همچون گذشته از نظر کیفی و کمی در یک سطح بودند و فیلم ها در ژانرهای مختلف در جشنواره حضور داشتند با این تفاوت که امسال دو فیلم کمدی جذاب تمساح خونی و صبحانه با زرافه ها مورد توجه حاضرین قرار گرفت.

همچنین فیلم های جنگی و دفاع مقدسی فیلم قلب رقه که داستان عاشقانه و نفوذ اطلاعات در قلب داعش را روایت می کند و فیلم مجنون که در مورد شهید زین الدین و عملیات خیبر است و فیلم آسمان غرب که عملیات دفاعی شهید شیرودی هنگام حمله بعثی ها به کشور را روایت می کند نیز مورد توجه اهالی رسانه قرار گرفت و از نظر کیفی و ساخت در سطح بالایی قرلر داشتند.


اما در کنار این فیلم هایی بودند که در حد و اندازه کارگردانشان نبودند و بسیار ضعیف ساخته شده بودند با توجه به اینکه کارگردان این فیلم ها سابقه خوبی در ساخت فیلم های قبلی و قابل توجهی در کارنامه داشتند متاسفانه در جشنواره چهل و دوم بسیار ضعیف ظاهر شدند که برای حفظ شآن آنها از بردن نامشان امنتا می کنیم.


همچنین فیلم هایی خوش ساخت  مثل آپاراتچی که فیلمی کمدی و دفاع مقدسی بود و فیلم باغ کیانوش که فیلمی دهه شصتی و در ژانر کودک و نوجوان و دفاع مقدسی چاشتی آن بود و فیلم جذاب و خوش ساخت پرویز خان  نیز فیلمی ورزشی و ترکیبی از دفاع مقدس و بازی فوتبال بود جذابیت فیلم را دو چندان کرده بود. این فیلم ها کار اولی کارگردانشان بودند که مورد توجه اهالی رسانه و منتقدان قرار گرفتند و واقعا درخشیدند.

فیلم نوروز نیز از جمله فیلم های کودک و نوجوان بود که با بازی استاد علی نصیریان و مهدی هاشمی این فیلم را دیدنی کرده بود.

به هرحال پرونده  جشنواره چهل‌ودومین  فیلم فجر  بسته شد و برندگان سیمرغ ها را به خانه بردند.

گروه خبری حمیت نیوز (حمنا) به آقایان محمد خزایی ریاست سازمان سینمایی و مجتبی امینی دبیر جشنواره و مسعود نجفی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر خسته نباشید می گوید.

با آرزوی موفقیت برای همه عزیزان برگزار کنندگان این جشنواره بین المللی

مصطفی فرجی
تاریخ: 1402/11/24
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

یازدهمین دوره جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران برگزار شد+گزارش تصویری

به گزارش مصطفی فرجی  خبرنگار پایگاه خبری حمیت نیوز(حمنا)؛  یازدهمین دوره جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران با حضور مدیران روابط عمومی، اساتید، رسانه ها و  ... ...

آغاز به کار سینماها از امروز/ «تگزاس۳» از چهارشنبه اکران می‌شود

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از ایرنا، سینماهای سراسر کشور پس از پنج روز تعطیلی و عزای عمومی به دلیل شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و هیات همراه در حادثه ...

پیکر رئیس جمهور و یارانش پس از طواف در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع شد.

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛  مراسم تشییع پیکر شهید ابراهیم رئیسی و همراهانش امروز (سه شنبه اول خرداد) در شهر تبریز و قم برگزار شد. ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ...

پیکر امیرعبداللهیان در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) به خاک سپرده می‌شود

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ وزارت امور خارجه زمان تشییع و خاکسپاری شهید «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه را اعلام کرد. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ وَبَشِّرِ ...