برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403
آقامیری:

کاهش نرخ تورم در قم ثمره تلاش مدیران استان است

استاندار قم گفت: نرخ تورم دراستان کاهش چشمگیری داشته و رتبه قم از 21 به رتبه 27 درکشور رسیده که این اتفاق نتیجه تلاش جدی مدیران استان است.

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛  سید محمد آقامیری در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قم بیان کرد: تلاش‌های مدیران در طول این چندماه نتیجه مثبتی داشته و به لطف خدا تورم درقم کاهشی شده‌است.  

وی ادامه داد: هدف بنده و تمامی مدیران این است که تورم قم را به صفر رسانده و استان قم  را درکشور به عنوان ارزان‌ترین استان معرفی کنیم. 

وی عنوان کرد: از زحمات اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی به دلیل عملکردی که در حوزه توزیع و نظارت بر بازار گوشت، مرغ و تخم‌مرغ داشتند تشکر می‌کنم، خوشبختانه این هفته هم قیمت این محصولات نسبت به نرخ‌های کشوری پایین تر بوده‌است. 

  آقامیری با اشاره به آخرین وضعیت طرح کاسبان امین گفت: اقدامات انجام شده در این طرح راضی کننده نیست و ما توقع داریم مردم بیش از این از طرح کاسبان امین استقبال کنند، این طرح صرفا برای شهر قم نبوده بلکه کاسبان شهرستان‌های جعفرآباد و کهک و بخش‌ها هم می‌توانند در این طرح مهم ثبت نام نمایند.  

وی در ادامه گفت: ما به دنبال کاهش نرخ کالاهای مورد نیاز مردم هستیم ولی متاسفانه در این فرآیند گاهی اوقات موانعی از طرف دستگاهی ایجاد می‌شود که هرگز با آن کنار نخواهیم آمد. 

استاندار قم گفت:‌ وقتی برای محصولی قیمتی مشخص می‌شود،  کارشناسی شده‌است وهمه مکلف هستند روی این نرخ تمرکز کنند. 

وی دربخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان نزدیک بوده و طبیعی است که مردم در آن ایام به دنبال خرید زولبیا و بامیه هستند، نظر بنده این است از جلسه آینده تعیین قیمت کارشناسی آن را  در دستور کار قرار داده تا به یک نرخ معقول برسیم. 

 آقامیری گفت: کلیه واحدها باید با کیفیت درجه یک زولبیا و بامیه را تولید نمایند و کیفیت آن را درجه‌بندی نکنند، در آن ایام نیز تعزیرات گشت‌های خود را چند برابر کرده تا کسی با نرخ بیشتر و یا کیفیت کمتر نفروشد. 

وی تاکید کرد: ما در همه محصولات به دنبال ایجاد بازار رقابتی هستیم، که مردم به راحتی به آن دسترسی داشته و کالای مورد نیاز خود را با قیمت مناسب خریداری کنند.  

استاندار قم گفت:‌درصورت ایجاد بازار رقابتی افراد دیگر به دنبال اخلال‌گری نیستند بلکه به دنبال فروش بیشتر با سود مناسب هستند.  

وی با اشاره به اینکه اصناف و اتحادیه‌ها در راستای واقعی‌سازی قیمت‌ها باید در کنار دولت باشند، بیان کرد: متاسفانه در بازار قیمت‌های کاذبی وجود دارد که با واقعیت‌ها فاصله بسیار دارد؛ در راستای رفع این مشکل اتحادیه‌ها و اصناف باید تمام قد در میدان حاضر شده و به مدیریت استان کمک کنند. آقامیری در پایان گفت: کاهش نرخ تورم‌ و نرخ کالاها باید بیش از گذشته در سفره مردم دیده شود تا آنان با آرامش و رفاه بیشتری در استان زندگی کرده و به کالاهای مورد نیاز به راحتی دسترسی داشته باشند.

تاریخ: 1402/11/25
موضوع: اقتصادی
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای صادرات نفت ایران، تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد، ورود پتروشیمی‌ها به بالادست نفت بازی برد-برد است، ...

جریمه، تاوان عرضه خارج از شبکه گاز مایع در قم

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ مدیرکل تعزیرات حکومتی قم تقی حسام گفت: پرونده خرید و فروش 9 هزار و 470 لیتر گاز مایع یارانه ای بر خلاف ضوابط تعیین شده به ارزش 2 میلیارد و 894 میلیون ...

جزئیاتی جدید از پرونده چای دبش

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده چای دبش گفت: از ابتدا پرونده قضایی تشکیل شده بازپرس پرونده تحقیقات جامع و مفصلی انجام داد. بعضی ...

خبری از افزایش قیمت دلار نیست

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ اکبر ادهم، تحلیلگر بازارهای مالی درباره ارتباط شوک‌های سیاسی با نوسان بازار ارز  گفت: دو عامل سیاسی و اقتصادی بر بازارهای مالی اثر می‌گذارند؛ ...

طراحی سایت و پشتیبانی: رسانه پرداز