برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
توسط مصطفی فرجی:

بررسی فیلم سینمایی پرویز خان

فیلمی بیو گرافی ، تاریخی و ورزشی کار دوست و همشهری عزیزم علی ثقفی که فیلم را همراه ایشان در خانه جشنواره چهل و دوم در برج میلاد دیدم.

به گزار ش گروه فرهنگ و هنر حمیت نیوز(حمنا)؛ فیلم پرویزخان فیلمی بیوگرافی، تاریخی و ورزشی کار دوست و همشهری عزیزم علی ثقفی که فیلم را همراه ایشان در خانه جشنواره چهل و دوم در برج میلاد به تماشا نشستیم.
این فیلم را فیلمی جذاب،خوش ساخت، تماشاگرپسند و مهیج، قهرمان محور،که اخلاق و ایستادگی، صبوری و ارتباط فوتبال با دفاع مقدس که شب عملیات را به بازی فوتبال ایران و کویت مرتبط ساخت از محاسن فیلم بشمار میرود.
فیلم پرویزخان در مورد مرحوم پرویز دهداری سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در سال ۱۳۶۵ را روایت می کند.
این روایت چهارده نفر از بازیکنان تیم ملی است که بخاطر اختلاف با پرویز دهداری استعفا دادند و دهداری شروع به کشف استعداد های جدید می کند که احمد رضا عابدزاده،جواد زرینچه،کریم باوی، مهدی فنونی زاده و... را به فوتبال ایران معرفی می کند.
دهداری مربی کهنه کار فوتبال ایران که با جوانان  بی ادعای فوتبال به یک برد حیثیتی مقابل تیم قدرتمند کویت آن زمان که در سال ۶۵  از رژیم بعثی صدام حمایت می کرد با نتیجه دو بر یک برنده می شود.
نقش پرویز دهداری را سعید پور صمیمی ایفا می کند که بی شک لیاقت دریافت سیمرغ را دارد بازی بی نظیر و بی نقص و جذاب پورصمیمی فیلم را جذابتر و دیدنی تر کرده است.
در این فیلم ورزشی بیوگرافی بازیگرانی همچون سعید پورصمیمی، مریم سعادت، خسرو احمدی، حمیدرضا پگاه، بهنام تشکر، علی باقری، المیرا دهقانی، مهدی قربانی، یاسین مسعودی، محمد صادق ملک، نیما نادری، یدالله شادمانی، مهدی فریضه، روزبه رئوفی، منوچهر علیپور، امیر دانشجو، سید ابوالفضل موسوی، نصیر ساکی، امیرمهدی کوشکی، اسکندر کوتی ایفای نقش کردند.
تهیه‌کننده عطا پناهی و محصول سازمان سینمایی اوج  که درسال ۱۴۰۲ ساخته شده است.
 گروه خبری حمیت نیوز(حمنا) برای علی ثقفی و عوامل فیلم  پرویزخان آرزوی موفقیت از خداوند منان دارد.

مصطفی فرجی
تاریخ: 1402/11/21
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

آغاز سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران/ درهای مصلی به روی بازدیدکنندگان باز شد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ درهای مصلای تهران به عنوان میزبان  سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به روی بازدیدکنندگان این رویداد فرهنگی باز شد. برای حضور ...

دیدار رئیس سازمان بسیج اصناف کشور و رئیس اصناف استان قم با تولیت مسجد مقدس جمکران

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ سردار غلامرضا حسن‌پور رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور به همراه امیر پوریزدی رئیس اتاق اصناف استان قم و اعضای هیئت رئیسه ...

غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا باحضور رئیس سازمان بسیج اصناف و اعضای هیئت رییسه اتاق اصناف استان قم

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) با حضور سردار غلام‌رضا حسن‌پور رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در قم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا باحضور وی و اعضای ...

مهم‌ترین وزارتخانهٔ ما آموزش‌وپرورش است؛ اما در ۲۰ سال ۱۷ وزیر و سرپرست تغییر داده‌ایم

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌های تهران که روز گذشته به‌منظور پاسداشت مقام استاد در محل خانه ...

طراحی سایت و پشتیبانی: رسانه پرداز