برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
عناوین یادداشت و مقاله
<<  1 2   >>

نقش شهرسازی اصولی بر کاهش جرائم

امنیت یکی از مهمترین عوامل سازنده کیفیت محیط شهری بر مصون ماندن افراد جامعه از خطرات و جرایم دلالت دارد، وجود محیطی امن برای زندگی در کنار سایر نیازهای اساسی و فیزیولوژیکی انسان از ضروریات و نیازهای اصلی انسان محسوب می شود.
تاریخ: 1402/10/25
علی حجازیان-پژوهشگر شهرسازی ومعماری:

ضرورت تغییر پارادایم شهرسازی در گام دوم انقلاب

تمدن غرب در چند قرن اخیر، پیشرو و جلودار عرصه علم بوده است، علوم موجود در دانشگاه ها، به ویژه در علوم انسانی، محصول تفکر و ترجمه تمدن غربی است. مبانی پارادایمیک علوم غربی در مقابل مبانی اسلامی قراردارد.
تاریخ: 1402/10/25

طراحی پایدار (طراحی سبز) چیست؟

طراحی پایدار یا طراحی سبز از موضوعات بسیار جنجالی و بحث‌برانگیز در جهان امروز است که برای نخستین بار در سال ۱۹۸۶ توسط کمیته جهانی گسترش محیط زیست، تحت عنوان رویایی با نیازهای عصر حاضر بدون به مخاطره‌انداختن منابع نسل آینده مطرح شد.
تاریخ: 1402/10/24
به قلم سید محمد حسین دریاباری

نگاهی به انتخابات خانه مطبوعات در استان قم وحواشی آن

این مشارکت و احساس مسئولیت نشان می‌دهد که اصحاب رسانه و خبرنگاران به دنبال ساختن خانه ای مناسب جهت برون رفت از وضعیت موجود رسانه‌ها و حرکت به سوی همگرایی در جهت ساختن ساختارهای رسانه قوی و پاسخگوبه نیازهای جامعه هستند.
تاریخ: 1402/10/2
مهدی توکلیان- کارشناس رسانه

مشارکت شهروندان در عصر رسانه‌های نوین

حمیّت نیوز(حمنا) به نقل از همشهری؛ زندگی شهرنشینی و فرهنگ وابسته به آن در روزگار جدید از زوایای مختلفی مورد توجه مردم و شهروندان قرار دارد و در کلانشهرهایی چون تهران، افراد بسیار بیشتر از کسانی که در روستاها ساکن هستند، در معرض تصمیم و کنش ذهنی قرار می‌گیرند. روح و روان اشخاص ...
مجتبی علیشاهی
تاریخ: 1401/11/11
استاد دانشگاه تهران:

اعتماد مهمترین عنصر سرمایه اجتماعی است

قم _حمیّت نیوز(حمنا)؛دویست و بیست و سومین نشست از سلسله نشست های هم اندیشی با موضوع «سرمایه اجتماعی و نقش آن در موفقیت طرح‌های کلان» به همت کانون هم اندیشی تعالی و توسعه استان قم (اتاق فکر) و دانشگاه طلوع مهربرگزار شد.
مجتبی علیشاهی
تاریخ: 1401/10/10

سخنی با دبیر انجمن سیمان   

قم _ حمیّت نیوز(حمنا)؛سخنی با دبیر انجمن سیمان    ضمن عرض سلام   در مصاحبه عنوان نموده اید 1- بزرگترین مشکل کارخانه‌های سیمان را دشواری در تامین سوخت دوم یعنی مازوت است دانست و تامین سوخت مازوت به راحتی انجام نمی‌شود 2- کاهش سوخت گاز و برق در میزان تولید تاتیر مستقیم ...
مجتبی علیشاهی
تاریخ: 1401/10/4
حجت الاسلام والمسلمین مهاجرنیا تبیین کرد:

جایگاه«عزّت» در گفتمان انقلاب اسلامی

حمیّت نیوز(حمنا)؛ رئیس اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر گفت: در گفتمان انقلاب اسلامی«عزّت» مفهوم بسیار مهم و کلیدی است، یکی از مفاهیمی است که حقیقتاً انقلاب بانی آن بود، شاید برخی بگویند که قبلا اخلاق، معنویت و آزادی کم و بیش وجود داشت، اما«عزّت» دستاورد ویژه ...
مجتبی علیشاهی
تاریخ: 1401/9/26
سیاست در خاورمیانه:

از هایپر تا هیبریدی/ تحلیل خبرگزاری الجزیره

خبرگزاری الجزیره نوشته که در سال‌های اخیر اتحادهای فوق استراتژیکی که خاورمیانه را در زمان جنگ سرد تعریف کرده بودند، در حال تبدیل شدن به یک سری اتحادهای ترکیبی، سیال، عملگرا و غیرقابل پیش‌بینی هستند.
تاریخ: 1401/5/5
«بودجه‌ی مختص معلولان» کمتر از پارسال

زندگی معلولان وابسته به اما و اگرها

امروز که در ادامه اجرای طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» به توقف اجرای پروتکل الحاقی رسیده‌ایم، آمریکا و اروپا بر سر یک دوراهی قرار گرفته‌اند که هر کدام را انتخاب کنند، برای ما «بُرد قطعی» و برای حریف «باخت حتمی» خواهد بود.
تاریخ: 1401/5/5
<<  1 2   >>

طراحی سایت و پشتیبانی: رسانه پرداز