برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم:

بازرسی و استقرار ۲۴ ساعته نیروهای آتش‌نشانی در سطح شهر در ایام نیمه شعبان

سبحانی ثابت از آمادگی کامل شهر در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان خبر داد و گفت: تأمین ایمنی زائران و مسافران با نظارت و بازرسی 24 ساعت سازمان آتش‌نشانی و اکیپ‌های نظارتی رفع تخلفات شهری انجام‌شده و زائران و مسافران برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با سامانه 137 تماس بگیرند ...

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ سید مجتبی سبحانی ثابت با اشاره به تلاش مدیریت شهری در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان اظهار داشت: تمام برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها در جهت خدمت بیشتر و به مردم است.
وی از نظارت و حضور اعضای شورای شهر قم به‌خصوص اعضای کمیسیون خدمات شهری شورای شهر در تمام جلسات مربوط به برگزاری جشن‌های نیمه شعبان خبر داد و افزود: از چند ماه پیش در معاونت خدمات شهری و کمیسیون خدمات در شورا جلسات و برنامه‌ریزی‌ها آغازشده است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مقدس قم تصریح کرد: امسال هم مثل سال‌های گذشته فعالیت‌های ستادهای نه‌گانه خدمات ثانی و اطلاع‌رسانی شهرداری با محوریت معاونت و خدمات شهری و سازمان‌های تابعه آن‌ها شروع‌شده است.
وی نحو عملکرد ستادهای نه‌گانه را تشریح کرد و گفت: هر یک از ستادها دریکی از پارک‌سوارها و پارکینگ‌های مناطق مستقر بوده و مدیریت محدوده خود را بر عهده‌دارند و تمام این ستادها زیر نظر ستاد مرکزی عمل می‌کنند تا اطلاع‌رسانی و خدمات ثانی به مسافران به نحو احسن انجام شود.
دکتر سبحانی ثابت از تشکیل یازده کمیته تخصصی از اوایل بهمن‌ماه نیز خبر داد و بیان کرد: همچنین کمیته اجرایی، امداد و ایمنی، کمیته اسکان، زیباسازی، تأمین ارزاق و مایحتاج و دیگر کمیته‌ها نیز به‌صورت تخصصی برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری شده تا علاوه بر رفع آسیب‌های سال گذشته خدمات مطلوبی را به مسافران و زائران ارائه دهند.
وی در ادامه به آذین‌بندی و نورپردازی شهر به‌ویژه پیرامون مسجد مقدس جمکران نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر نورپردازی و آذین‌بندی همه مناطق شهر بلوار پیامبر اعظم به‌صورت ویژه‌کار شده و در تمام‌مسیر خاک و نخاله‌های ساختمانی نیز جمع‌آوری‌شده است، همچنین دیوارهای پیرامون مسجد مقدس جمکران نیز رنگ‌آمیزی شد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مقدس قم یکی از مباحث مهم را حفظ ایمنی مسافران و شهروندان دانست و خاطرنشان کرد: آتش‌نشانی امسال به‌صورت ویژه در پارکینگ‌ها و پاک سوارها و مبادی ورودی شهر به‌خصوص نقاط حساس و پرازدحام با محوریت حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران به‌صورت اکیپ‌های پیاده، موتوری و خودرویی مستقر هستند.
وی ادامه داد: استفاده از دوربین‌های حرارتی جهت پیشگیری و تأمین ایمنی اسکان در محل استراحتگاه‌ها نیز در دستور کار قرارگرفته و با توجه به استقرار مسافران از پنجشنبه در کمپ‌ها و استراحتگاه‌های سطح شهر نظارت و بازرسی به‌صورت مستمر انجام می‌شود.
دکتر سبحانی ثابت یادآور شد: به تمام ایستگاه‌های صلواتی و مواکب آموزش‌های لازم برای جلوگیری از آتش‌سوزی و خطرات احتمالی داده‌شده و بازرسان برای جلوگیری از هر خطری به‌صورت ۲۴ ساعته در محل حضورداشته و در صورت مشاهده تدابیر لازم اندیشیده خواهد شد.
وی در ادامه به مسئله تأمین محل برگزاری نمازخانه، حمام و سرویس‌های بهداشتی اشاره کرد و افزود: امسال۳۷ نماز‌خانه، ۸۵ حمام و ۱ هزار ۸۴۶ سرویس بهداشتی آماده و در اختیار زائران گذاشته‌شده است که از این ۱ هزار ۴۶۸ سرویس بهداشتی، ۴۱۲ چشمه مربوط به بلوار پیامبر اعظم و پیرامون مسجد مقدس جمکران است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مقدس قم تأکید کرد: سامانه ۱۳۷نیز امسال به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی فعال بوده و شهروندان و زائران در صورت نیاز به راهنمایی یا اعلام مشکل می‌توانند با تماس به این سامانه اطلاعات لازم را دریافت کنند.
وی یکی دیگر از مراکز بازرسی در ایام نیمه شعبان را اکیپ‌های نظارتی رفع تخلفات شهری معرفی و خاطرنشان کرد: اکیپ‌های نظارتی از نصب چادر در نقاط غیرمجاز یا ناایمن جلوگیری کرده تا خطرساز نباشد و امنیت کسی به خطر نیفتد و تلاش می‌کنند که بحث‌های سد معبری، تخلفات شهری رو با همکاری ضابطین قضایی و ناجا در سطح مناطق خصوصاً پیرامون حرم و مسجد مقدس جمکران ساماندهی کنند.
دکتر سبحانی ثابت از برپایی ۱۸ غرفه تأمین مایحتاج زائران مانند آب‌معدنی و نان در سطح شهر و به مدت سه روز خبر داد و افزود: ۶ بوستان مهدی،نیایش، غدیر، فدک، امام رضا و هاشمی نیز برای اسکان زائران و مسافران آماده‌شده است.
وی جمع‌آوری پسماند در ایام نیمه شعبان را به‌صورت ۲۴ ساعته اعلام کرد و گفت: پرسنل خدمات شهری و پاکبانان در سه شیفت در سطح شهر به‌خصوص پیرامون مسجد مقدس جمکران، حرم مطهر و بلوار پیامبر اعظم(ص) حضور دارند تا نظافت و تمییزی شهر دچار خلل نشود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مقدس قم در پایان تصریح کرد: سامانه غیرحضوری ثبت و صدور مجوز ایستگاه سلامتی موکب‌ها نیز فعال بوده و تا امروز بیش از ۵۰۰ موکب و ایستگاه صلواتی از قم ثبت‌نام کرده و حدود ۲۵۰ موکب غیر قمی داریم که از شهرهای دیگر کشور ثبت‌نام کردند و همچنین بیش از ۵۰ موکب غیر ایرانی از کشورهای دیگر نیز در ایام جشن‌های نیمه شعبان فعال هستند.
 

تاریخ: 1402/12/4
موضوع: اجتماعی
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

اعزام ۲۵۰۰ عمره گزار ایرانی به فرودگاه مدینه

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از هواپیمایی هما، حسام قربانعلی در این باره اظهار داشت: تاکنون زائران استان‌های تهران، مشهد، زاهدان، اهواز، تبریز و یزد با ۱۰ پرواز ...

سیر صعودی قهر پسران دهه هشتادی از دانشگاه

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ معاون پژوهشی اسبق وزارت علوم محمد مهدی‌نژاد نوری می‌گوید: تغییر در نسبت ورودی دختران و پسران به دانشگاه، از اوایل دهه ۹۰ شروع شده است. این ...

۴ تخلف در آزمون سراسری ثبت شد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور امروز با در دانشگاه امیرکبیر با نظارت بر بررسی نحوه برگزاری آزمون سراسری اظهار کرد: امروز حدود ...

سه‌شنبه سامانه بارشی جدید از سمت غرب وارد کشور می‌شود

به گزارش حمیت نیوز (حمنا) و بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، امروز جمعه ۷ اردیبهشت در خراسان‌های شمالی، رضوی، جنوبی، کرمان، برخی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، ...

طراحی سایت و پشتیبانی: رسانه پرداز