برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403

دبیرخانه ملی فناوری‌ها و نوآوری‌های علوم انسانی و اسلامی در پارک علم و فناوری قم تشکیل شد

دبیرخانه ملی فناوری‌ها و نوآوری‌های علوم انسانی و اسلامی در پارک علم و فناوری قم تشکیل و رییس پارک این استان به عنوان مسئول دبیرخانه انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری حمیّت نیوز(حمنا)، سجاد محمدعلی‌نژاد در نشست خبری  با خبرنگاران  با بیان اینکه  در وزارت علوم تصمیم گرفتیم مسائل مهم کشور را با تشکیل دبیرخانه‌های تخصصی در زیرمجموعه‌ پارک‌های علم و فناوری به صورت ویژه دنبال کنیم اظهارداشت. در همین رابطه قرار شد که دبیرخانه ملی فناوری‌ها و نوآوری‌های علوم انسانی و اسلامی در پارک علم و فناوری قم تشکیل و از ظرفیت‌های این استان برای پیگیری مسائل حوزه علوم انسانی و اسلامی و خلق ظرفیت‌های جدید در این حوزه علوم استفاده کنیم.

معاون وزیر  علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: پارک علوم و فناوری استان قم به عنوان محور انتخاب شده و سایر پارک‌ها در سراسر کشور در راستای موضوعات علوم انسانی و اسلامی با دبیرخانه ملی تعامل داشته باشند. 

وی تاکید کرد: این دبیرخانه موضوعاتی ازجمله مسئله شناسی، شبکه‌سازی، ایجاد تحرک در عرصه اقتصاد دانش بنیان در حوزه علوم انسانی و اسلامی، هدایت و جهت‌دهی تسهیلات و ... را دنبال می‌کند

محمدعلی‌نژاد تاکید کرد: همچنین در همین رابطه صبح امروز با آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز دیدار کردیم که در جریان آن بر تقویت و گسترش همکاری‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری تاکید شد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده شرکت‌های دانش‌ بنیان و واحدهای فناوری که در این زمینه با پارک علم و فناوری قم همکاری لازم را داشته باشند در برخورداری از تسهیلات و امتیازات در اولویت‌ قرار خواهند گرفت و این روند به طور حتم موجب خلق ایده‌های نو و جذاب در حوزه علوم انسانی و اسلامی می‌شود.

معاون وزیر علوم گفت: در حال حاضر ۵۴ پارک علم و فناوری و ۲۷۸ مرکز رشد در کشور فعال است، همچنین ۱۲ هزار واحد فناور و شرکت دانش‌ بنیان در زیرمجموعه پارک‌های علم‌وفناوری کشور فعالیت می‌کنند که هدف اصلی همه آن‌ها رفع نیازهای ملی و منطقه‌ای و تقویت اقتصاد دانش‌ بنیان و خلق ظرفیت‌های جدید در این بخش است.

وی با اشاره به جایگاه برتر ایران در سطح منطقه در زمینه تولید علم، افزود: از جمله سیاست‌های مهم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،‌ کاربردی سازی علوم در بخش‌های مختلف و ارتقا جایگاه کشور در حوزه فناوری‌های نوین با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌ بنیان است.

معاون فناوری و نوآوری وزرت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه این پارک‌ها زیست بوم فناوری و نوآوری در هر منطقه و موضوعات مشخصی را ساماندهی می‌کنند، تصریح کرد: این پارک‌ها اقداماتی ازجمله خلق، ایجاد، راه‌اندازی و کمک به شرکت‌ها، پوشش دادن به نیازهای فناورانه و نوآورانه مناطق، بهبود وضعیت اقتصاد دانش بنیان در آن حوزه و ... را دنبال می‌کنند.

وی در پایان اشاره کرد: هدف از ایجاد دبیرخانه‌ها در حوزه‌های مختلف و خلق راهکار‌ها این است که بتوانیم وضعیت خود را در اجرای نوع‌آوری‌ها در جهان بهبود ببخشیم.

تاریخ: 1402/9/5
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

موفقیت ایران در تولید پهپاد کشاورزی/ ۹ مزیت سمپاشی با پهپاد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)به نقل از تسنیم؛ یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه شریف موفق به تولید تجاری و انبوه "پهپادهای سمپاش کشاورزی" ...

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو ۲۰۲۴ را کسب کرد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ اختراع حمزه نجفی مهر، یک عینک و پلتفرم هوشمند واقعیت مجازی است که ابزارها و راهکارهایی نوین برای توسعه برند شخصی را ارائه می‌دهد. این پلتفرمِ ...

نخستین «موتور ۶ سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت رونمایی شد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، روح الله دهقانی در مراسم رونمایی از موتور ۶ ...

آغاز رقابت بیش از ۶۵۰ هزار داوطلب کنکور در اولین روز آزمون

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ رقابت برای کسب صندلی‌های سال ۱۴۰۳ دانشگاه‌های کشور از صبح امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه جاری آغاز شد، در این آزمون در مجموع یک میلیون ...

طراحی سایت و پشتیبانی: رسانه پرداز